Πώς να επιστρέψετε το πιάτο σας χωρίς ο σεφ να σας μισήσει -Τρεις επαγγελματίες της εστίασης εξομολογούνται - iefimerida.gr

Πώς να επιστρέψετε το πιάτο σας χωρίς ο σεφ να σας μισήσει -Τρεις επαγγελματίες της εστίασης εξομολογούνται

Μπορώ να στείλω πίσω ένα πιάτο μόνο και μόνο επειδή δεν μου άρεσε; Φυσικά και μπορείτε / Shutterstock
Μπορώ να στείλω πίσω ένα πιάτο μόνο και μόνο επειδή δεν μου άρεσε; Φυσικά και μπορείτε / Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μπορώ να στείλω πίσω ένα πιάτο μόνο και μόνο επειδή δεν μου άρεσε; Kαι τι θα πει ο σεφ; Mήπως θα με στραβοκοιτάξουν οι γύρω μου; Κάντε αυτό που επιθυμείτε - αλλά πάντα ευγενικά και διακριτικά.

Είτε το γεύμα σας είναι πολύ αλμυρό, είτε πολύ κρύο, είτε απλά απογοητευτικό, υπάρχουν σωστοί και λάθος τρόποι για να το στείλετε πίσω στην κουζίνα και στο σεφ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τρεις επαγγελματίες του εστιατορίου χειρίζονται τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση, προσφέροντας τις συμβουλές τους.

Eυγενικά και με την δέουσα διακριτικότητα

Είναι δίκαιο να θέλετε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω, ειδικά αφού το φαγητό έξω μοιάζει με επένδυση αυτές τις μέρες. Αλλά αν, όπως πολλοί, θεωρείτε τον εαυτό σας... μη-συγκρουσιακό μέχρις εσχάτων, το να στείλετε φαγητό πίσω μπορεί να είναι μια τρομακτική προοπτική («Λες στο νέο πιάτο που θα μου φέρουν, να έχουν... φτύσει μέσα εις ένδειξη αποδοκιμασίας μου;»).

Ακόμη και για τους πιο ντροπαλούς και μειλίχιους από εμάς, υπάρχουν στιγμές που μπορείτε να στείλετε ένα πιάτο πίσω ευγενικά και διακριτικά, χωρίς να προσβάλλετε κανέναν.

Να τι πρέπει να γνωρίζετε για κάθε περίπτωση:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν έχει καλή γεύση

Παραγγείλατε ριζότο με αστακό. Δυστυχώς, όταν το τρώτε, είναι σαν να τρώτε σκέτο αλεύρι. Και όμως έκανε κοντά 25-30 ευρώ. Κρίμα για τόσα χρήματα. Τι κάνετε; Ενημερώνετε τον σερβιτόρο;

«Μερικοί άνθρωποι μπορεί να ντρέπονται να ενημερώσουν το εστιατόριο για το τι δεν τους αρέσει [σε ένα πιάτο]», λέει ο σεφ Ian Graye του εστιατορίου Pietramala στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Αλλά ο Graye λέει ότι όλο αυτό στην πραγματικότητα είναι άριστο feedback για την κουζίνα.

Αν ένας θαμώνας έλεγε σε κάποιον από το προσωπικό του Pietramala ότι ένα πιάτο ήταν λίγο πολύ αλμυρό για τις προτιμήσεις του, η κουζίνα προτίθεται να το ξαναφτιάξει με βάση τις προτιμήσεις του - και αυτή η πληροφορία μπορεί να φανεί χρήσιμη καθώς οι μάγειρες εργάζονται διαρκώς για να τελειοποιήσουν τα πιάτα για τους επόμενους θαμώνες τους.

Να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι όταν εκφράζετε τη δυσαρέσκειά σας: Μην λέτε απλώς «δεν μου άρεσε» και περιμένετε από τον σερβιτόρο να χρησιμοποιήσει κάποια ειδική έκτη αίσθηση ως προς το τι πήγε στραβά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο περισσότερα γευστικά στοιχεία δώσετε, τόσο πιο χρήσιμα θα είναι για την κουζίνα και τον σεφ και τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να μείνετε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που θα το ξαναφτιάξουν.

Τι γίνεται όμως αν δεν σας αρέσει το πιάτο ούτε καν με τη δεύτερη απόπειρα; Τότε ήρθε η ώρα να το ξεπεράσετε και εσείς και οι άλλοι και να προχωρήσετε με τις ζωές σας...

Το φαγητό έξω μοιάζει με επένδυση αυτές τις μέρες / PEXELS
Το φαγητό έξω μοιάζει με επένδυση αυτές τις μέρες / PEXELS

Υπήρχε ένα μη αναφερόμενο αλλεργιογόνο στο πιάτο

Μπορεί να μην προλάβετε ή να ξεχάσετε να ειδοποιήσετε το προσωπικό ότι έχετε κάποια αλλεργία αλλά είναι σημαντικό να μην αφήνετε τίποτα στη φαντασία όταν πρόκειται για τις ανησυχίες σας για την υγεία σας. «Μιλήστε δυνατά γι' αυτό και κάντε το γνωστό όταν καθίσετε», λέει η Mia Corbett, οικοδέσποινα στο Locanda Vini e Olii, ένα ιταλικό εστιατόριο στο Μπρούκλιν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως θέμα ασφάλειας των τροφίμων, η Jenn Saesue, ιδιοκτήτρια του δημοφιλούς ταϊλανδέζικου εστιατορίου Fish Cheeks της Νέας Υόρκης, εννοείται ότι θα πάρει πίσω και θα ξαναφτιάξει ένα πιάτο αν περιέχει ένα συστατικό στο οποίο ένας θαμώνας είναι αλλεργικός.

Ιδανικά, προσθέτει ο Graye, ο σερβιτόρος θα πρέπει πάντα να ρωτάει αν υπάρχουν αλλεργίες σε κάποιον στο τραπέζι πριν πάρει την παραγγελία.

Π.χ. αν δεν δηλώσετε ευθέως ότι είστε εξαιρετικά αλλεργικοί στα πυρηνόκαρπα φρούτα, δεν μπορείτε να περιμένετε από την κουζίνα να βγάλει προληπτικά όλα τα ροδάκινα από την καλοκαιρινή σαλάτα που παραγγείλατε.

 Ο σερβιτόρος θα πρέπει πάντα να ρωτάει αν υπάρχουν αλλεργίες στους θαμώνες / SHUTTERSTOCK
Ο σερβιτόρος θα πρέπει πάντα να ρωτάει αν υπάρχουν αλλεργίες στους θαμώνες / SHUTTERSTOCK
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βγήκε κρύο... αλλά έπρεπε να είναι ζεστό

Εκτός αν παραγγείλατε γκασπάτσο ή παγωμένο μπορς, γενικά δεν θα έπρεπε να συμβιβαστείτε με κρύα σούπα-το τσίλι δεν πρέπει να είναι ψυχρό. Αν το ένστικτό σας σας λέει ότι το πιάτο που παραγγείλατε έπρεπε να είναι πιο ζεστό από ό,τι το παραλάβατε, ρωτήστε ευγενικά τον σερβιτόρο σας αν ισχύει κάτι τέτοιο. Αν το προαίσθημά σας ήταν σωστό, λέει ο Graye, το πιάτο θα πρέπει να ξαναγίνει εξ ολοκλήρου, όχι απλώς να ζεσταθεί στο φούρνο ή στο φούρνο μικροκυμάτων.

«Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας τρόπος να ξαναζεστάνετε ένα πιάτο», προσθέτει - απλώς δεν θα έχει την ίδια γεύση όπως αν είχε φτιαχτεί φρέσκο. Εν ολίγοις, μην παραιτηθείτε έτσι απλά από τη χλιαρή σούπα ή τα κρύα μακαρόνια από φόβο μήπως φανείτε παράλογος.

Βρίσκετε μια τρίχα στο γεύμα σας

Είτε πρόκειται για την ταβέρνα της γειτονιάς σας, είτε για ένα καλό εστιατόριο που περιμένατε μήνες για να πάτε, θα πρέπει να μπορείτε να απολαύσετε τη σαλάτα σας χωρίς το... DNA κάποιου άλλου. «Η καλή υγιεινή είναι ευθύνη των σεφ», λέει ο Graye. Το ίδιο ισχύει και για ένα ξεχασμένο κομμάτι πλαστικού, ένα κοχύλι εκεί που δεν έπρεπε να είναι ή ένα βότσαλο στα μύδια σας. Όταν πρόκειται για απροσδόκητα μη βρώσιμα κομμάτια που εμφανίζονται μέσα στο φαγητό σας, είναι πάντα αποδεκτό να ζητήσετε ένα νέο πιάτο.

Να θυμάστε ότι, αν και οι τρίχες στο φαγητό σας μπορεί να προκαλέσουν όντως σε πολλούς αηδία, μην ξεσπάσετε αμέσως στο εστιατόριο επειδή είναι «αηδιαστικό» ή «βρώμικο». Οι σεφ έχουν μαλλιά, τα δίχτυα για τα μαλλιά είναι ασταθή και μια τούφα μπορεί αναπόφευκτα να βρεθεί στο πιάτο σας - άνθρωποι είμαστε όλοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Αν ένας σερβιτόρος σας ρωτήσει πώς θα θέλατε να μαγειρευτεί κάτι και αυτό φτάσει διαφορετικά... / SHUTTERSTOCK
Αν ένας σερβιτόρος σας ρωτήσει πώς θα θέλατε να μαγειρευτεί κάτι και αυτό φτάσει διαφορετικά... / SHUTTERSTOCK

Παραγγείλατε το πιάτο σας με έναν συγκεκριμένο τρόπο και δεν το λάβατε έτσι

Αν ένας σερβιτόρος σας ρωτήσει πώς θα θέλατε να μαγειρευτεί κάτι και αυτό φτάσει διαφορετικά, το να το στείλετε πίσω είναι δίκαιο.

Αλλά αν ένας σερβιτόρος ή ένας σεφ σας εξηγήσει ότι ένα πιάτο έχει σχεδιαστεί με μια συγκεκριμένη προετοιμασία στο μυαλό, υπάρχει συχνά ένας καλός λόγος.

«Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο σεφ σκοπεύει να καταναλωθεί», λέει ο Corbett. Δεν είναι όλα τα εστιατόρια δεκτικά σε τροποποιήσεις, και αν αυτό γίνεται σαφές όταν παραγγέλνετε, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι η ομάδα της κουζίνας θα συναινέσει εύκολα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παραγγείλατε το πιάτο σας με έναν συγκεκριμένο τρόπο, αλλά εκ των υστέρων θα το προτιμούσατε διαφορετικά

Παραγγείλατε τα αυγά σας τηγανητά, αλλά μετά από μερικές γουλιές φίνου αλκοόλ «λυθήκατε» και αρχίζετε να ονειρεύεστε μια μαλακή ομελέτα με παρμεζάνα από πάνω. Μην στείλετε πίσω ένα πιάτο μόνο και μόνο επειδή αλλάξατε γνώμη εσείς στην πορεία. Βέβαια, στο όνομα της καλής φιλοξενίας, ο Gray παραδέχεται ότι θα άλλαζε την παραγγελία υπέρ του πελάτη. Και μην υποθέσετε ότι θα σας αφαιρέσουν το πιάτο από το λογαριασμό: αν το παραγγείλατε, το παραλάβατε και μετά αλλάξατε γνώμη. Δεν είναι ευθύνη του εστιατορίου.

The Bear / IMDB
The Bear / IMDB

Δεν ήξερες ότι το πιάτο θα είχε κόλιανδρο μέσα...

Είναι δικαίωμά σας να στείλετε πίσω ένα πιάτο αν δεν αναγραφόταν στο μενού ότι θα περιείχε ένα συγκεκριμένο βότανο ή μυρωδικό που απεχθάνεστε. Στο Pietramala, όταν ένα εποχιακό πιάτο με καπνιστή μελιτζάνα περιείχε κόλιανδρο αλλά δεν το σημείωναν στο μενού, μια χούφτα πελάτες το έστειλαν πίσω. «Πραγματικά [ήταν] δικό μας λάθος που δεν το αναφέραμε, επειδή ο κόλιανδρος δεν είναι ιδιαίτερα δεκτικός από ορισμένους ανθρώπους», λέει ο Graye.

Αλλά όπως και με κάθε αλλεργία ή έντονη αποστροφή, είναι τελικά δική σας δουλειά ως θαμώνες να εκφράσετε τις ανάγκες σας πριν παραγγείλετε κάτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είστε ήδη χορτάτοι όταν φτάνει το κυρίως πιάτο σας

Μην περιμένετε να σας αφαιρέσουν ένα πιάτο από το λογαριασμό επειδή χορτάσατε στο πιάτο με το ψωμί - συμβαίνει και στους καλύτερους από εμάς, αλλά δεν φταίει το εστιατόριο. Μην το αναφέρετε καν στο σερβιτόρο σας - είναι ντροπή. Αυτό που μπορείτε και πρέπει να κάνετε είναι να ζητήσετε να σας συσκευάσουν τα περισσεύματα και να τα πάρετε σπίτι σας να τα φάτε την επόμενη ημέρα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ εστιατόριο σεφ πιάτο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ