Το πανετόνε είναι ένα κατεξοχήν χειμωνιάτικο γλυκό, το οποίο έχει κερδίσει επάξια μια θέση στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Η προέλευση του είναι ιταλική και γι' αυτό οι Ιταλοί θεωρούνται οι εξπέρ του είδους. Ωστόσο, ένας Έλληνας έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και να αναγνωριστεί από τους Ιταλούς συναδέλφους του, για τα αυθεντικά πανετόνε που φτιάχνει, στη γενέτειρα μάλιστα του διάσημου γλυκού ψωμιού, το Μιλάνο.
Ποιος είναι ο Έλληνας δημιουργός των αυθεντικών πανετόνε
Ο λόγος για τον Μιχάλη Τυράκη, ο οποίος πρόσφατα δημιούργησε τη δική του εταιρεία, τη MiTo’21.
Στην Ιταλία βρέθηκε πριν από περίπου 30 χρόνια, όταν έφυγε από την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη, για να σπουδάσει Ιατρική. Έφτασε ένα βήμα πριν το πτυχίο, αλλά τελικά τον κέρδισε η ζαχαροπλαστική, χωρίς να έχει σχέση με αυτή ή κάποιο σχετικό υπόβαθρο.
Βέβαια, όπως λέει ο ίδιος, ήταν «μανιώδης καταναλωτής» από το πρώτο έτος των σπουδών του, των δύο πυλώνων της ιταλικής γαστρονομίας: του παγωτού και του πανετόνε.
Μάλιστα, πριν τα πανετόνε ασχολήθηκε με το παγωτό, το οποίο έπαιξε και συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην καριέρα του. Έλαβε σημαντικές διακρίσεις σε αυτόν τον τομέα, όπου δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα, καθώς εργάζεται ως Υπεύθυνος Εξαγωγών στη μεγάλη ιταλική εταιρεία Mastro Ingredients 1985 του Granulati Group στο Μιλάνο.
Ο κ. Τυράκης, μίλησε στο iefimerida και περιέγραψε πώς αποφάσισε να αλλάξει πορεία και να ασχοληθεί με έναν τελείως διαφορετικό χώρο, ενώ μας αποκαλύπτει και το μυστικό, για το πώς πρέπει να τρώγεται ένα πανετότε.
Από το παγωτό στο πανετόνε
Τι ήταν αυτό όμως που τον έκανε να παρατήσει την Ιατρική για τις κουζίνες; «Έψαχνα πάντα σαν καταναλωτής να βρω το καλύτερο δυνατό. Ήταν η αγάπη του καταναλωτή, η οποία κάποια στιγμή με έκανε να καταλάβω ότι μπορεί κι αυτός να κάνει κάτι. Κάποια στιγμή, η ζωή με έφερε να έρθω σε επαφή με μεγάλους επαγγελματίες, αρχικά στον χώρο του παγωτού. Έκανα κι ένα σεμινάριο πάνω στο παγωτό για να δω την παρασκευή του. Στη συνέχεια, έλαβα μέρος σε κάποιους διαγωνισμούς στους οποίους διακρίθηκα, και από εκεί ξεκίνησε μετά μια σκέψη για μια επαγγελματική ενασχόληση με τον χώρο του φαγητού, καθώς ήρθαν διάφορες πολύ δελεαστικές προσφορές από εταιρείες», μας είπε.
Οι γνώσεις που είχε, δεν πήγαν χαμένες και τις αξιοποίησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. «Εκμεταλλεύτηκα τις γνώσεις μου στη χημεία, τη φυσική, τη θερμοδυναμική... Δηλαδή προσέγγισα το παγωτό μέσω της τεχνολογίας τροφίμων, γιατί δεν είχα κουλτούρα ζαχαροπλάστη, ούτε είχαμε κάτι σαν οικογενειακό παρελθόν σε αυτόν τον χώρο. Ήταν καθαρά επιστημονική η προσέγγιση και αυτό μου έδινε ένα πλεονέκτημα σε σχέση με κάποιους άλλους συναδέλφους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Μιχάλης Τυράκης, κέρδισε τη 2η θέση στο Gelato Festival, τόσο στο Τορίνο, όσο και στο Μιλάνο, ανάμεσα σε πολύ μεγάλο ανταγωνισμό και ιστορικά καταστήματα. Μάλιστα, νιώθει πολύ τυχερός, καθώς οι διαγωνισμοί στους οποίους πήρε μέρος, είναι όπως υπογράμμισε «πάρα πολύ αξιοκρατικοί».
«Εγώ ήμουν άσημος. Χωρίς να έχω ένα κατάστημα στην Ιταλία, χωρίς να με ξέρει κανένας, δέχτηκα πάρα πολλά εύσημα, τόσο από τον κόσμο, όσο και από συναδέλφους, με τους οποίους μετά γίναμε και πάρα πολύ καλοί φίλοι. Εκείνοι είχαν οικογενειακή παράδοση 3-4 γενεών και ιστορικά καταστήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας.
«Με δέχτηκαν και με αγκάλιασαν πάρα πολύ. Κάποια στιγμή είχα καταφέρει να γίνω αρχιτεχνικός. Πριν περάσω δηλαδή στις πωλήσεις ως export manager στην εταιρεία που είμαι τώρα, έγινα αρχιτεχνικός μιας πολύ ιστορικής εταιρείας. Ακόμα και αυτό, ήταν πολύ μεγάλο επίτευγμα. Γιατί το να είναι αρχιτεχνικός ένας μη Ιταλός και να προσλαμβάνει αυτός Ιταλούς για τις θέσεις των τεχνικών, κατά τη γνώμη μου, είναι ένα δείγμα αξιοκρατίας. Δέχτηκαν το παγωτό του Έλληνα και το επιβράβευσαν κιόλας», πρόσθεσε.
Η δημιουργία της MiTo’21
Όταν κατάλαβε ότι και το καλό πανετόνε, έχει να κάνει με την τεχνολογία τροφίμων, τότε ξεκίνησε να ασχολείται και με αυτό. Στην αρχή, ερασιτεχνικά. «Όταν μετά τόλμησα και είδα ότι μπορώ να φέρω κάποιο καλό αποτέλεσμα με τις γνώσεις που είχα αποκτήσει εν τω μεταξύ από τον χώρο της ζαχαροπλαστικής γενικότερα, είπα να το δοκιμάσω και επαγγελματικά», ανέφερε.
«Γνώρισα και κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί στο προζύμι, πράγμα που είναι πάρα πολύ βασικό για το πανετόνε. Είναι κύριο χαρακτηριστικό του. Είναι μια τεχνογνωσία, η οποία απαιτεί πολύ ειδικές γνώσεις για να μπορέσεις να το διαχειριστείς και να το δουλέψεις. Εμείς, έχουμε έναν άνθρωπο, έναν ερευνητή από το Πανεπιστήμιο της Πάρμας, ο οποίος παρακολουθεί το προζύμι μας, για να δούμε πώς μπορούμε να το έχουμε σε μια σταθερή κατάσταση, ούτως ώστε να μας δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό είναι κάτι που πολλοί το αγνοούν, δεν καταλαβαίνουν ότι υπάρχει τόση δουλειά πίσω από αυτό το προϊόν», επισήμανε, ο ιδρυτής της MiTo’21.
Η εταιρεία, η οποία ετοιμάζεται για τα πρώτα της Χριστούγεννα, τηρεί στο 100% τις προδιαγραφές του μιλανέζικου panettone. Είναι φτιαγμένο χωρίς τεχνητά αρώματα, χρωστικές, συντηρητικά, φυτικά έλαια και γαλακτωματοποιητές. Η βιολογική σουλτανίνα φτάνει στο Μιλάνο από την Κρήτη, ενώ το πολύτιμο «χαβιάρι» βανίλιας προέρχεται από μια μικρή παραγωγό στη Μαδαγασκάρη.
«Εμείς έχουμε διαλέξει να δουλεύουμε με τα καλύτερα δυνατά υλικά. Η επιλογή των πρώτων υλών είναι κάτι πολύ σημαντικό. Είμαι από την Κρήτη και κατάφερα να φέρω και να εισάγω φέτος μια καταπληκτική βιολογική σουλτανίνα. Είναι το μοναδικό πανετόνε στον κόσμο που έχει βιολογική σουλτανίνα Κρήτης. Χρησιμοποιούμε επίσης βούτυρα, αλεύρια, πορτοκάλια και κίτρο - χαρακτηριστικά υλικά του πανετόνε Μιλάνο - από τις καλύτερες ποιότητες, για να φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα το οποίο βλέπω ότι αναγνωρίζεται».
Μιλώντας για την επιτυχία που σημειώνουν τα πανετόνε του στη γενέτειρά τους, σχολίασε για ακόμα μια φορά πως «το Μιλάνο είναι μια πόλη τρομερά αξιοκρατική». «Η ζωή μου άλλαξε πάρα πολύ όταν μετακόμισα από το Τορίνο στο Μιλάνο. Γιατί στο Μιλάνο οι άνθρωποι δρουν τελείως διαφορετικά. Δεν τους ενδιαφέρει ποιος είσαι και τι κάνεις. Τους ενδιαφέρει πόσο παραγωγικός είσαι και πόσο καλά κάνεις αυτό που κάνεις. Όταν δοκίμασαν το πανετόνε μου σε ένα να ιστορικό μαγαζί στο Μιλάνο, πασίγνωστο σε όλη την πόλη, μου είπαν "το θέλουμε οπωσδήποτε". Χωρίς να ρωτήσουν ποιος το φτιάχνει, αν είναι Ιταλός, αν είναι Έλληνας ή οτιδήποτε άλλο».
Τι σημαίνει MiTo’21
Το όνομα της εταιρείας, έχει τριπλή σημασία. Η έδρα της και η παραγωγή βρίσκονται στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Μιλάνο, στο οποίο οφείλεται κατά ένα μέρος, το όνομα της. Το «Mi» προέρχεται από το Μιλάνο και το «To» από το Τορίνο, τις δυο πόλεις που ζούσε και κινούταν ο Έλληνας δημιουργός των πανετόνε. «Είναι η διαδρομή μου», μας είπε ο κ. Τυράκης.
Επίσης, Μ και Τ, είναι τα αρχικά από τα οποία ξεκινά το όνομα και το επίθετο του. Όμως, η λέξη Mito, σημαίνει και μύθος στα ιταλικά και χρησιμοποιήθηκε για το όνομα της εταιρείας, επειδή υπάρχει ένας μύθος για το πώς ξεκίνησε το πανετόνε. «Λέγεται πως δημιουργήθηκε από ένα λάθος ψήσιμο, όταν ένας βοηθός μάγειρα προσπάθησε να διορθώσει αυτό το λάθος, φτιάχνοντας ένα γλυκό ψωμί. Το ψωμί αυτό λεγόταν ο "άρτος του Τόνι" ("Pan de Toni"), και αυτό με την πάροδο των χρόνων έγινε "πανετόνε"», μας εξήγησε. Όσο για το ’21, είναι η χρονιά που ιδρύθηκε η εταιρία.
Το αυθεντικό πανετόνε και οι συμβολισμοί του
Ιδιαίτερη πατρίδα του πανετόνε είναι το Μιλάνο. Από εκεί δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1495 όπως φημολογείται, και από εκεί εξαπλώθηκε. Στη συνέχεια, κάποιοι δημιούργησαν τις δικές τους εκδόσεις στην υπόλοιπη Ιταλία, οι οποίες υπάρχουν μέχρι σήμερα.
Τα υποχρεωτικά υλικά ενός αυθεντικού πανετόνε, είναι σίγουρα το προζύμι, ενώ πρέπει να έχει βούτυρο και όχι φυτικά έλαια , όχι συντηρητικά, αρώματα και χρωστικές. Όταν μιλά κανείς για το μιλανέζικο πανετόνε, αυτό πρέπει να έχει πορτοκάλι, το οποίο συμβολίζει τον έρωτα και την αγάπη, κίτρο που συμβολίζει την αιωνιότητα, την υγεία δηλαδή, και σταφίδα που συμβολίζει την ευμάρεια, δηλαδή τα χρήματα.
«Αυτό ήταν και το πολύ δυνατό μάρκετινγκ του πανετόνε από τα πρώτα χρόνια που έγινε η πρώτη παραγωγή, γιατί ο κόσμος το συνδύασε με την ευτυχία στον άνθρωπο. Από τότε εξαπλώθηκε σιγά-σιγά και έγινε γνωστό. Η ευτυχία λοιπόν στον άνθρωπο μέσω αυτών των τριών υλικών, ήταν ένα επιπλέον κίνητρο, για να το καταναλώσουν οι πρώτοι καταναλωτές τότε», σημείωσε ο κ. Τυράκης.
Το πανετόνε στην Ιταλία θεωρείται το Έβερεστ της ζύμης, όπως μας είπε χαρακτηριστικά. «Αν κάποιος ξέρει να φτιάχνει πανετόνε, θεωρούν ότι μπορεί να φτιάξει οτιδήποτε. Είναι πολύ δύσκολο σαν προϊόν. Χρειάζεται 72 ώρες, από τη στιγμή που θα ξεκινήσουμε μέχρι τη στιγμή που θα το βάλουμε στο κουτί του».
Γιατί το πανετόνε θεωρείται χριστουγεννιάτικο γλυκό
Το πανετόνε θεωρείται ένα χριστουγεννιάτικο γλυκό. Ωστόσο, πλέον στην Ιταλία μπορείς να βρει κανείς πανετόνε όλον τον χρόνο. Γιατί όμως έχει συνδυαστεί με τα Χριστούγεννα; Επειδή όπως φημολογείται, το πρώτο πανετόνε δημιουργήθηκε στα Ανάκτορα των Σφόρτσα, οι οποίοι ήταν οι Άρχοντες του Μιλάνου, τον 15ο αι. Επρόκειτο για μια από τις πιο επιφανείς οικογένειες της Ιταλίας και πάρα πολύ ισχυρή οικονομικά. Κάθε χρόνο, την βραδιά της Παραμονής των Χριστουγέννων, καλούσαν όλους τους πιο γνωστούς μάγειρες που υπήρχαν εκείνη την εποχή, για να τους προτείνουν και να τους φτιάξουν ένα ιδιαίτερο χριστουγεννιάτικο δείπνο. Ανάμεσα στα εδέσματα του εορταστικού τραπεζιού λοιπόν, βρισκόταν και το πανετόνε. «Ήταν σαν καλοτυχία να το έχεις την Παραμονή των Χριστουγέννων, για τον ιδιαίτερο συμβολισμό του» ανέφερε ο κ. Τυράκης.
«Θεωρείται και για άλλους λόγους χειμωνιάτικο γλυκό. Οι Μιλανέζοι κρατάνε ένα κομμάτι από το πανετόνε, για να το φάνε την ημέρα που γιορτάζει ο Σαν Μπιάτζιο, στις 11 Φεβρουαρίου, καθώς ο Σαν Μπιάτζιο είναι ο προστάτης των ασθενειών του λαιμού και του στόματος, οι οποίες εμφανίζονται κυρίως τον χειμώνα… Έτσι, το πανετόνε έχει συνδεθεί με τον χειμώνα και τα Χριστούγεννα, αλλά πλέον είναι αρκετοί επιχειρηματίες που το τολμούν και το φτιάχνουν και τον υπόλοιπο χρόνο», συμπλήρωσε.
Μάλιστα, όπως είπε, και ο ίδιος σκέφτεται να πάει ένα βήμα παραπέρα και να φτιάξει ένα «καλοκαιρινό πανετόνε» με ελληνικά προϊόντα, όπως του έχει ζητήσει η μικρή του κόρη: «Σκέφτομαι - γιατί μου το έχει ζητήσει και η 5χρονη κορούλα μου - να φτιάξουμε ένα πανετόνε με το όνομα της, το οποίο θα είναι καλοκαιρινό, γιατί μου ζήτησε να βάλω καλοκαιρινά φρούτα μέσα. Δηλαδή αντί για πορτοκάλι να βάλουμε φράουλα, αντί για κίτρο να βάλουμε ροδάκινο και αντί για σταφίδα να βάλουμε ανανά παραδείγματος χάριν ή μπανάνα. Βρισκόμαστε σε αυτή τη διαδικασία, να φτιάξουμε ένα project, το οποίο να είναι το "καλοκαιρινό πανετόνε"».
Μπορεί να ακούγεται κάτι απλό, όμως δεν είναι. «Δεν είναι εύκολο, γιατί χρειάζεται μια ειδική τεχνογνωσία για να κάνεις αυτά τα ζαχαρόπηκτα κυβάκια με το πορτοκάλι και το κίτρο. Το όνειρό μου είναι κάποια στιγμή να χρησιμοποιήσω ελληνικά πορτοκάλια, βιολογικά πάντα, είτε από το Άργος - που είναι πολύ γνωστά και στην Ιταλία - είτε από τα Χανιά της Κρήτης, και κίτρο Νάξου. Παρότι ιταλικό το πανετόνε, θα ήθελα να έχει κι έναν ελληνικό χαρακτήρα, να έχει κάποια συστατικά τα οποία να το συνδέουν και με την πατρίδα μου», συμπληρώνει.
Η οικολογική συσκευασία των πανετόνε με μιλανέζικο αέρα
Οι κομψές συσκευασίες των πανετόνε από τη MiTo’21 συμβαδίζουν με την ιστορική κληρονομιά του πανετόνε και αποτυπώνουν την οικολογική ευαισθησία της εταιρείας. Δημιουργήθηκαν από ένα πολύ ειδικό χαρτί που φτιάχνεται από υπολείμματα φρούτων και αμύλου και είναι 100% κομποστοποιήσιμο, σε συνεργασία με το ιστορικό μιλανέζικο τυπογραφείο Bonvini, που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του, το μακρινό 1909.
«Και το packaging είναι πολύ μιλανέζικο, γιατί κι αυτό έχει μια ιστορία. Εμπνευστήκαμε από τις βίλες Liberty της δεκαετίας του '20 στο Μιλάνο. Είναι πολύ χαρακτηριστικοί οι διάκοσμοι που έχουν οι συγκεκριμένες βίλες και αυτούς χρησιμοποιήσαμε κι εμείς. Από εκεί εμπνευστήκαμε και το logo της εταιρείας, γιατί δεν θέλουμε απλά να έχουμε ένα ιταλικό προϊόν, θέλουμε να έχουμε ένα μιλανέζικο προϊόν. Αυτή είναι η διαφορά. Πανετόνε υπάρχουν στην Ιταλία πολλά διαφορετικά. Με γλασαρίσματα, με αμύγδαλα από πάνω κτλ… Το κλασικό μιλανέζικο πανετόνε έχει τα χαρακτηριστικά που τηρούμε πιστά», ανέφερε ο κ. Τυράκης, ο οποίος με μεράκι φροντίζει την παραμικρή λεπτομέρεια των προϊόντων του.
Τα πανετόνε της MiTo’21
Τα πανετόνε ΜiTo’21 κυκλοφορούν σε δύο εκδοχές, το Panettone Milano Basso των 500 γρ. και το Panettone Milano Alto του ενός κιλού.
Επίσης, υπάρχουν και δυο special edition: το Panettone al Cioccolato με σταγόνες σοκολάτας αντί για φρούτα και το Panettone al Parmigiano με Parmigiano Reggiano 24μηνης ωρίμανσης, το οποίο είναι αλμυρό και μπορεί να το φάει κανείς με αλλαντικά και ένα καλό κρασί.
Το μυστικό για να απολαμβάνουμε τα πανετόνε όπως πρέπει
Υπάρχει αλήθεια κάποιο μυστικό, για το πώς πρέπει να τρώμε τα πανετόνε; Ο Μιχάλης Τυράκης μας έχει τις απαντήσεις:
«Το πανετόνε διατηρείται σε ένα δροσερό περιβάλλον, αλλά πριν από την κατανάλωση, το προϊόν πρέπει να ζεσταθεί λίγο. Είτε ολόκληρο, είτε ένα κομμάτι, ανάλογα πόσο θέλει να καταναλώσει κάποιος. Αυτό που εγώ συνιστώ πάντα, είναι, ή να το βάζουμε σε έναν προθερμασμένο φούρνο στους 150 βαθμούς για ένα με δύο λεπτά. Υπάρχει και το κλασικό tip που έκαναν πάντα οι ιταλικές οικογένειες, το οποίο ήταν να το βάζουν πάνω στο καλοριφέρ κατά τη διάρκεια του δείπνου και να το καταναλώσουν στο τέλος του. Το προϊόν, χρειάζεται απλώς να ζεσταθεί λίγο, ούτως ώστε να μαλακώσουν τα λιπαρά, το βούτυρο κυρίως, και να απελευθερωθούν έτσι όλα τα αρώματα. Γιατί το βούτυρο εγκλωβίζει πάρα πολλά αρώματα».
«Επίσης, όποιος θέλει μπορεί να συνοδεύσει το γλυκό πανετόνε του, με μια σάλτσα σαμπαγιόν, η οποία είναι πολύ εύκολη να τη φτιάξει κάποιος: με αυγά, ζάχαρη κι ένα γλυκό κρασί. Είναι μια σάλτσα που και οι νοικοκυρές στην Ιταλία, τη φτιάχνουν επί τόπου. Την ετοιμάζουν κατά τη διάρκεια του γεύματος και τη σερβίρουν μαζί με το πανετόνε σαν συνοδευτικό».
Πού μπορεί να βρει κανείς τα πανετόνε της MiTo’21 στην Ελλάδα
Για να απολαύσει κανείς τα πανετόνε του κ. Τυράκη ή για να τα προσφέρει σαν δώρο στις γιορτές, δεν χρειάζεται να ζει στην Ιταλία. Πλέον, μπορεί να τα βρει κανείς σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, όπως κάβες, ντελικατέσεν και ζαχαροπλαστεία, με τα οποία συνεργάζεται ο Έλληνας ζαχαροπλάστης.
Στην αρχή βέβαια όπως μας εκμυστηρεύτηκε, είχε κάποιους ενδοιασμούς για το «άνοιγμα» στην Ελλάδα, γιατί υπήρχαν πάρα πολλά άτομα, τα οποία τον είχαν αποθαρρύνει. «Μου λέγανε πού πας να μπλέξεις, υπάρχουν πιο φθηνά πανετόνε στην Ελλάδα, δεν καταλαβαίνει ο κόσμος κτλ. Κι όμως, υπάρχει κόσμος που αναγνωρίζει την ποιότητα και την διαλέγει τελικά».
Όμως, τον χειμώνα του 2020, όταν δεν εργαζόταν λόγω του lockdown, τόλμησε και έκανε ένα πείραμα στην ελληνικά αγορά μ' ένα ανώνυμο προϊόν. Η αποδοχή ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αναμενόταν κι έτσι αποφάσισε να προχωρήσει.
Όσο για το αν σκέφτεται να δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά στην Ελλάδα, η απάντηση του είναι πως «για άλλα πράγματα μπορεί, αλλά αυτό το οποίο κάνουμε αυτή τη στιγμή, νομίζω θα συνεχίσει στην Ιταλία». Εξάλλου όπως επισημαίνει, με τα πράγματα να αλλάζουν συνεχώς στις επιχειρήσεις και με το ασταθές τοπίο που επικρατεί, «κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα με σιγουριά».
Εκτός από την Ελλάδα και φυσικά την Ιταλία, μπορεί κάποιος να βρει τα πανετόνε της MiTo'21 και στην Κύπρο.
Τα σημεία πώλησης στην Ελλάδα, είναι τα εξής:
Κρήτη
- Ρέθυμνο στο ζαχαροπλαστείο Σκαρτσιλάκης,
- Χανιά, στο αρτοζαχαροπλαστείο Το Σπιτικό,
- Ηράκλειο, στην Κάβα Μοκαννέλλα
Θεσσαλονίκη
- Έργον Αγορά
Κομοτηνή - Δράμα
- Ζαχαροπλαστεία Ντίνος
Αθήνα
- Κηφισιά, Χαλάνδρι, Βουλιαγμένη στις Κάβες ΟΑΚ,
- Παλαιό Ψυχικό στο wine bistro Barolo,
- Γλυφάδα και Παλαιό Φάληρο στο Benito Delicatessen,
- Μητροπόλεως στο Έργον Αγορά,
- Κουκάκι στο All Day Bar & Bistro, Γαργαρέττα
- Παλαιά Πεντέλη και Λεωφόρος Πεντέλης, στο παντοπωλείο Πεντελικό
Κύπρος
- Pahitice
Το Facebook της εταιρείας: MiTO’21
Και το Instagram της: _mito21_