Bρέθηκε και η όγδοη σορός από το πλήρωμα που επέβαινε στο μοιραίο αεροσκάφος που κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου έξω από την Καβάλα.
Κατόπιν αιτήματος από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ) διατίθεται όχημα από τις Ένοπλες Δυνάμεις για τη μεταφορά των σορών από τη περιοχή του δυστυχήματος.
Αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη η μεταφορά τους στο Γ.N. Κομοτηνής. Τα 8 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος ήταν ουκρανικής καταγωγής.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης της επιχείρησης συμμετείχε ειδικευμένο προσωπικό του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες για δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης. Στις έρευνες για τον εντοπισμό και την ανάσυρση των σορών συνέδραμαν όλες οι δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας καθώς και δυνάμεις της ΕΛΑΣ, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ΕΚΑΒ καθώς και το ελικόπτερο του ενιαίου συντονιστικού κέντρου έρευνας και διάσωσης
Νωρίτερα, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε χθες το αεροσκάφος Antonov.
Η ενημέρωση του Πυροσβεστικού Σώματος:
Όπως έγινε γνωστό, έχει επίσης εντοπιστεί ένα αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους. Πρόκειται για ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο εάν επιβεβαιωθεί θα δώσει σημαντικές απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.
Υπενθυμίζεται ότι το iefimerida.gr νωρίτερα δημοσίευσε εικόνες από την επιχείρηση που βρίσκεται σε εξέλιξη για απομάκρυνση των βλημάτων που βρίσκονται κοντά στα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους.
Το αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του Antonov:
Το χρονικό της τραγωδίας
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σ. Αραβία (Ριάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Ξεκίνησε η έρευνα για τα βλήματα στα συντρίμμια
Όπως προαναφέρθηκε, μετά το πράσινο φως που άναψε το ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής - Βιολογικής -Χημικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) βρίσκεται στο σημείο της τραγωδία και ερευνά τα βλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επι τόπου εξουδετέρωση, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.