Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση για την απομάκρυνση των βλημάτων που βρίσκονται κοντά στα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους Antonov που συνετρίβη το Σάββατο, έξω από την Καβάλα προκαλώντας το θάνατο στους οκτώ επιβαίνοντες.
Μετά το πράσινο φως που άναψε το ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής - Βιολογικής -Χημικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) βρίσκεται στο σημείο της τραγωδία και ερευνά τα βλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επι τόπου εξουδετέρωση, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.
«Δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο σημείο της συντριβής»
Νωρίτερα, ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός σε έκτακτη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων στο Μαρούσι ανέφερε ότι δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε χθες το αεροσκάφος, έπειτα από τις μετρήσεις που έγιναν .
Όπως είπε ο κ. Αρτοποιός, έχει ήδη ανασυρθεί μία σορός και έχει εντοπιστεί μία ακόμη ενώ συνεχίζονται οι έρευνες από όλες τις δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας για τον εντοπισμό και την ανάσυρση των υπολοίπων 6 μελών του πληρώματος, όλοι ουκρανικής καταγωγής. Παράλληλα, αυτή την στιγμή έχει ξεκινήσει η δεύτερη φάση της επιχείρησης, με συμμετοχή ειδικευμένου προσωπικού του ελληνικού στρατού και 30 πυροσβέστες για δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφοράς σορών σε χώρο απολύμανσης.
Δείτε εικόνες από τα βλήματα που έχουν εντοπιστεί στο σημείο:
Το χρονικό της τραγωδίας
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σ. Αραβία (Ριάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.