Μετά τον σάλο που έχει προκληθεί σχετικά με τις αναφορές στα πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το δυστύχημα των Τεμπών, ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού, Χρήστος Παπαδημητρίου, προχώρησε σήμερα σε δηλώσεις.
Πλέον, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ βρίσκεται στον αέρα σε ό,τι αφορά την πυρόσφαιρα που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση της εμπορικής με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, μετά την απόσυρση των δύο πανεπιστημίων της Γάνδης και της Πίζας, πάνω στα οποία στηρίχθηκε η πιθανότητα να προκλήθηκε η πυρόσφαιρα από καύσιμη ύλη.
Aπόσυρση από το πόρισμα της κάθε αναφοράς γύρω από την πυρόσφαιρα
«Το συμβούλιο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναμένεται να προχωρήσει στην απόσυρση από το πόρισμα της κάθε αναφοράς γύρω από την πυρόσφαιρα», τόνισε στο ραδιόφωνο του Real και στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Παπαδημητρίου.
Όπως είπε ο κ. Παπαδημητρίου, το Συμβούλιο θα συνεδριάσει στις 9:30 και μεταξύ άλλων θα ζητηθούν εξηγήσεις από την Επιτροπή όσον αφορά στο κομμάτι της πυρόσφαιρας, ενώ θα ζητηθεί να απαλειφθεί κάθε αναφορά στα Πανεπιστήμια της Πίζας και της Γάνδης.
Εξήγησε ότι ο ίδιος είχε ζητήσει στις 26/2 να μη βγει στον αέρα το πόρισμα προτού δοθεί η αντίστοιχη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Λωζάννης, το οποίο θεωρείται το καλύτερο στον κόσμο στον συγκεκριμένο τομέα.
Ωστόσο, σημείωσε πως ο Μπαρτ Ακού, μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και νούμερο 2 του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, δήλωσε ότι αν δεν βγει το πόρισμα, θα προχωρήσει ο ίδιος σε συνέντευξη Τύπου, κατηγορώντας τον ελληνικό Οργανισμό ότι δεν αφήνει τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό να κάνει τη δουλειά του. «Φανταστείτε τι είχε να γίνει στην Ελλάδα αν συνέβαινε κάτι τέτοιο», σχολίασε.
Μάλιστα, έκανε γνωστό ότι ο κ. Ακού, στο κομμάτι για την πυρόσφαιρα, βασίστηκε σε ανεπίσημες συνομιλίες με ειδικούς από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης, κάτι που ανάγκασε το πανεπιστήμιο να δηλώσει ότι διαφωνεί με το πόρισμα.
Όμως, υπογράμμισε, το πόρισμα είναι «μια άρτια επιστημονική εργασία που περιέχει 17 συστάσεις ασφαλείας και ένα μόνο περίεργο και επιστημονικά δυσεπίλυτο σημείο, αυτό της πυρόσφαιρας, το οποίο αφήνεται ανοιχτό».
Θα απαλειφθεί κάθε αναφορά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας
Μιλώντας στον Real FM 97,8 και στον Νίκο Στραβελάκη, ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, υποστήριξε πως έλαβε «την επιστολή που έγραφε ότι ο καθηγητής Landucci είχε μια ιδιωτική αλληλογραφία με τον Ευρωπαίο εμπειρογνώμονα και δεν είχε δώσει την άδεια να συμπεριληφθεί στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ» και πρόσθεσε ότι «ζητήσαμε να απαλειφθεί κάθε αναφορά στο Πανεπιστήμιο της Πίζας».
Πότε προέκυψε το «πρόβλημα Γάνδη»
Ο κ. Παπαδημητρίου τόνισε σχετικά με το Πανεπιστήμιο της Γάνδης: «Το “πρόβλημα Γάνδη” ανέκυψε κατά την παρουσίαση του πορίσματος. Στις 26 Φεβρουαρίου μού ήρθε ένα πόρισμα και βλέπω ότι το πόρισμα της Γάνδης μιλάει για προσομοιώσεις που ήλεγξαν και δεν ήταν δικές τους, αλλά της ΕΔΑΠΟ. Τα υπόλοιπα τα έμαθα χθες το βράδυ».
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι «παραμονή της συνέντευξης για την παρουσίαση του πορίσματος μας είπαν ότι είναι άρτιο και προχωράμε. Γνωρίζω τότε ότι είναι διορθωμένο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αφορά στη σιδηροδρομική ασφάλεια και η πυρόσφαιρα είναι ένα μικρό μέρος. Ο κ. Άκου είπε ότι όλα είναι μια χαρά στις 26 Φεβρουαρίου. Μάλιστα, είχαμε ζητήσει να μη βγει το μέρος του πορίσματος που αφορά στην πυρόσφαιρα, χωρίς να υπάρχει πιστοποίηση από ανώτατο ίδρυμα, κάτι που απορρίφθηκε από τους τεχνικούς».
«Θεώρησα, χωρίς να είμαι ειδικός, ότι το πόρισμα έχει σοβαρά προβλήματα στο κεφάλαιο της πυρόσφαιρας, αλλά δεν ζητήθηκε να μη δημοσιοποιηθεί το κεφάλαιο. Θα ζητήσουμε εξηγήσεις» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδημητρίου.
Σημειώνεται ότι η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την πυρόσφαιρα είναι αμφισβητούμενη, βασίζεται σε προσομοιώσεις που δεν έχει καν στην κατοχή του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά οι τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών θυμάτων. Μάλιστα τις συγκεκριμένες προσομοιώσεις έχει ζητήσει επανειλημμένως ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση το τραγικού δυστυχήματος, ωστόσο δεν έχουν δοθεί. «Στους γονείς οφείλουμε μια συγνώμη. Εάν δεν είναι κάποιο παράνομο φορτίο στο τρένο, τότε θα πρέπει να πω ότι τα τρένα που κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη και οι μηχανές που έχουν όλα αυτά τα έλαια σιλικόνης είναι επικίνδυνα, γιατί δυνητικά αναφλέγονται. Και αυτό είναι μείζον θέμα».
Τέλος, σε ερώτηση για το αν έχει δεχθεί απειλές για τη ζωή του, ώστε να σταματήσει την έρευνα, απάντησε καταφατικά.