Νέα δικαστική μάχη για το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», 17 χρόνια μετά το ναυάγιο -Το χρονικό της υπόθεσης - iefimerida.gr

Νέα δικαστική μάχη για το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», 17 χρόνια μετά το ναυάγιο -Το χρονικό της υπόθεσης

Sea Diamond
Φωτογραφία αρχείου: EUROKINISSI

Στις δικαστικές αίθουσες επιστρέφουν ο Δήμος Σαντορίνης και οι υπεύθυνοι της εταιρείας του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond 17 χρόνια μετά τη βύθισή του στην Καλντέρα.

Το iefimerida φέρνει στο φως την απόφαση του Αρείου Πάγου που δημοσιεύτηκε στις 9 Απριλίου και κρίνει ότι πρέπει να επαναληφθεί η δίκη για την ανέλκυση του του κουφαριού του πλοίου από την Καλντέρα της Σαντορίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το χρονικό της δικαστικής διαμάχης για το Sea Diamond

Ο Δήμος Σαντορίνης είχε καταθέσει αγωγή το 2012 αξιώνοντας ανέλκυση του πλοίου από τους υπαίτιους της βύθισης και αποζημίωση για ηθική βλάβη.

Η πρωτόδικη απόφαση, που εκδόθηκε το 2014, δικαίωνε τη Δημοτική Αρχή καθώς προέβλεπε άμεση ανέλκυση του καραβιού με έξοδα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αλλά και αποζημίωση για ηθική βλάβη του Δήμου ύψους 6 εκ. ευρώ . Το 2021 όμως, το Ναυτικό Τμήμα του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά απέρριψε όλες τις απαιτήσεις του Δήμου κρίνοντας ότι οι ΟΤΑ μπορούν να λειτουργήσουν και σε περιβάλλον που έχει υποβαθμιστεί καθώς και ότι το ναυάγιο δεν έπληξε τη φήμη του νησιού ούτε μείωσε την τουριστική κίνηση.

Η συγκεκριμένη απόφαση χαρακτηρίστηκε εσφαλμένη από τον Άρειο Πάγο που έκανε δεκτή την αναίρεση κρίνοντας ότι πρέπει να επανεξεταστούν τα πραγματικά περιστατικά και σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «το ναυαγισμένο αυτό πλοίο ρυπαίνει και θα συνεχίσει να ρυπαίνει το θαλάσσιο περιβάλλον του ανωτέρω και των ακτών του, γιατί από αυτό εκλύονται πετρέλαιο, ελαιολιπαντικά και οι λοιπές, αναφερόμενες στην αγωγή, ρυπογόνες ουσίες» και ότι οι εγκαλούμενες εταιρείες «αρνούνται να προβούν στην ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου, παρά τη νόμιμη κλήση τους από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, το οποίο αδυνατεί και αυτό, λόγω του κόστους της ανέλκυσης, να ανταποκριθεί, μη έχοντας τους σχετικούς πόρους, γι' αυτό και δεν προέβη το ίδιο στην ανέλκυση».

Παράλληλα στην απόφαση επισημαίνεται η γενική αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και προστίθεται ότι « ως εκ τούτου, βρισκόμενος ο αναιρεσείων Δήμος σε σχέση εγγύτητας με το ρυπογόνο πλοίο (….) έχει προφανές έννομο συμφέρον και νομιμοποιείται ενεργητικά, να ασκήσει την κρινόμενη αγωγή άρσης της προσβολής του θαλασσίου περιβάλλοντος, δια της ανελκύσεως και απομακρύνσεως του ρυπογόνου πλοίου»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η απόφαση του Αρείου Πάγου που έκρινε ότι ο Δήμος Θήρας και έννομο συμφέρον είχε και νομιμοποιείτο να ασκήσει την αγωγή, για να υποχρεωθούν οι υπεύθυνοι να ανελκύσουν και απομακρύνουν το ναυάγιό τους που συνεχώς ρυπαίνει το θαλάσσιο περιβάλλον, είναι πολύ σημαντική για μία σωστή και δίκαιη οριστική απόφαση, προς εξαναγκασμό των υπευθύνων να πράξουν ότι ο νόμος προβλέπει, δηλαδή να ανελκύσουν και απομακρύνουν το ναυάγιό τους» σημειώνει μιλώντας στο iefimerida ο δικηγόρος του Δήμου Σαντορίνης, Στέλιος Παπανδρεόπουλος.

Το ναυάγιο

Το κρουαζιερόπλοιο Sea Diamond που μετέφερε 1163 επιβάτες και 391 μέλη πληρώματος προσέκρουσε σε ξέρα στον όρμο των Φηρών στη Σαντορίνη στις 5 Απριλίου 2007 . Στη συνέχεια κατάφερε να διανύσει μια απόσταση δέκα χιλιομέτρων μέχρι που βυθίστηκε στον όρμο του Αθηνιού. Όλοι οι επιβαίνοντες διασώθηκαν εκτός από τον Γάλλο τουρίστα Ζαν Κριστόφ Αλέν 45 ετών και την 16χρονη κόρη του Μόντ που δεν βρέθηκαν ποτέ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ