Θύελλα αντιδράσεων, μέσω των social media και όχι μόνο προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια κατά των αμβλώσεων που τοποθετήθηκε σε αρκετές αποβάθρες του μετρό.
Οι οπισθοδρομικές αλλά και γεμάτες ανακρίβειες αφίσες του κινήματος «Αφήστε με να ζήσω» οι οποίες αναρτήθηκαν στις αποβάθρες του Μετρό στο πλαίσιο σχετικής καμπάνιας κατέβηκαν μόλις λίγες ώρες αργότερα ύστερα από τις οξύτατε αντιδράσεις πολιτών αλλά και του πολιτικού κόσμου της χώρας. Οι έντονες ατιδράσεις, προκάλεσαν την άμεση επέμβαση του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή. Ο υπουργός ζήτησε από την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να «κατέβουν» οι αφίσες, ενώ την ίδια ώρα κάλεσε και τους αρμόδιους να δώσουν εξηγήσεις για την διαφημιστική καμπάνια.
Η ανακοίνωση του υπουργείου για τις αφίσες στο μετρό
«Ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Την αρμοδιότητα αυτή οφείλει να την ασκεί με υπευθυνότητα και κοινωνική συνείδηση.
Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών. Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να εξηγήσει το σκεπτικό με το οποίο επέτρεψε μια τέτοια καμπάνια και ζήτησε να εξαντληθεί κάθε περιθώριο για να κατέβουν το συντομότερο οι αφίσες από τους χώρους του Μετρό».
Η αντίδραση από την διοίκηση της ΣΤΑΣΥ
Μετά την παρέμβαση του υπουργείου, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών» και γι' αυτό το λόγο προχωρά στην αφαίρεσή της.
«Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Αχ. Καραμανλή και λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης, έκρινε ότι η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο δίκτυο του Μετρό μπορεί να θεωρηθεί υπαινικτική για τα δικαιώματα των γυναικών και αποφάσισε να αποσυρθεί η εν λόγω αφίσα από τα διαφημιστικά πλαίσια των σταθμών του δικτύου της. Η αφίσα θα αποσυρθεί το βράδυ της Δευτέρας 13 Ιανουαρίου προς Τρίτη 14 Ιανουαρίου μετά το πέρας της λειτουργίας του Μετρό».
Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ: «Η απόφαση για τις αφίσες θα ερευνηθεί»
Ξεκάθαρη θέση για το ζήτημα της καμπάνιας στο μετρό πήρε και ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Σταύρος Στεφόπουλος, με ανάρτησή του στο Facebook.
«Ως μέχρι και σήμερα πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. δηλώνω ότι: Θεωρώ αδιανόητο, ένα εδώ και χρόνια κατοχυρωμένο δικαίωμα των γυναικών, να αποφασίζουν για την μητρότητα, να προβάλλεται για προπαγανδιστικούς λόγους μέσα από το Δίκτυο του μετρό. Το πώς αποφασίστηκε να επιτραπεί η ανάρτηση της συγκεκριμένης αφίσας στα διαφημιστικά πλαίσια του Δικτύου της ΣΤΑΣΥ Α.Ε, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να «παίζει» με τις κοινωνικές ευαισθησίες των πολιτών».