Μυστηριώδης πόλη στην έρημο της Νεβάδα ανοίγει μετά από 50 χρόνια -«Το μεγαλύτερο σύγχρονο έργο τέχνης στον πλανήτη» - iefimerida.gr

Μυστηριώδης πόλη στην έρημο της Νεβάδα ανοίγει μετά από 50 χρόνια -«Το μεγαλύτερο σύγχρονο έργο τέχνης στον πλανήτη»

City το έργο τέχνης του Michael Heizer στη Νεβάδα που ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια
City: Το έργο τέχνης του Michael Heizer στη Νεβάδα, που ήταν ένα μυστήριο στην έρημο για 50 χρόνια / Φωτογραφία: Instagram
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η «Πόλη» (“City”), ένα τεράστιο σύμπλεγμα υπαίθριων κατασκευών και όγκων, που ο καλλιτέχνης Michael Heizer άρχισε να κατασκευάζει στην έρημο της Νεβάδα το 1970, θα αρχίσει επιτέλους να υποδέχεται επισκέπτες τον επόμενο μήνα.

Τα εγκαίνια του χώρου στις 2 Σεπτεμβρίου, περισσότερα από 50 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών στον χώρο, σηματοδοτούν την ολοκλήρωση του πιο φιλόδοξου και καθοριστικού για την καριέρα του Heizer έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «Πόλη» έχει περιγραφεί ως πιθανότατα το μεγαλύτερο σύγχρονο έργο τέχνης στον πλανήτη, που εκτείνεται πάνω από ενάμισι μίλι μήκος και μισό μίλι πλάτος, θυμίζοντας την κλίμακα αρχαίων χώρων όπως οι λόφοι των ιθαγενών της Αμερικής, οι μητροπόλεις της Μεσοαμερικής και τα αιγυπτιακά λατρευτικά συγκροτήματα. Βρίσκεται στο απομακρυσμένο Εθνικό Μνημείο Basin and Range στην κεντρική ανατολική Νεβάδα, μέσα στα προγονικά εδάφη των Nuwu (Southern Paiute) και Newe (Western Shoshoni), περίπου 160 μίλια βόρεια του Λας Βέγκας.

Για την πρώτη χρονιά της πρόσβασης του κοινού, θα γίνει δεκτός μόνο ένας περιορισμένος αριθμός επισκεπτών, με υποχρεωτική προκαταβολική εγγραφή, σύμφωνα με το CNN.

H κατασκευή της «Πόλης» που αρχικά χρηματοδοτήθηκε από τον ίδιο τον Heizer, έλαβε τελικά την υποστήριξη πολλών σημαίνοντων συλλεκτών, ιδρυμάτων και εμπόρων μέσω της ίδρυσης το 1998 του Ιδρύματος Triple Aught, το οποίο θα διαχειρίζεται και θα συντηρεί τον χώρο για τα επόμενα χρόνια. Το ίδρυμα - στο διοικητικό συμβούλιο του οποίου συμμετέχουν ο ίδιος ο Heizer, ο διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του Los Angeles County Museum of Art, Michael Govan, ο διευθυντής του Museum of Modern Art Glenn D. Lowry, η συλλέκτρια και συνιδρύτρια του Glenstone Emily Wei Rales και η ανώτερη διευθύντρια του Gagosian Kara Vander Weg - δημιούργησε ένα κληροδότημα για το City με σχεδόν 30 εκατομμύρια δολάρια σε αρχική χρηματοδότηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κατά τη διάρκεια των ετών, μερικές φορές συνέκρινα το έργο "City" του Michael Heizer με μερικά από τα πιο σημαντικά αρχαία μνημεία και πόλεις», αναφέρει ο Govan σε δήλωσή του. «Τώρα όμως το συγκρίνω μόνο με τον εαυτό του. Είναι ένα έργο τέχνης που έχει επίγνωση των αρχέγονων παρορμήσεών μας να χτίσουμε και να οργανώσουμε τον χώρο, αλλά ενσωματώνει τη νεωτερικότητά μας, την επίγνωση και τον προβληματισμό μας για την υποκειμενικότητα της ανθρώπινης εμπειρίας μας για τον χρόνο και τον χώρο, καθώς και τις πολλές ιστορίες των πολιτισμών που έχουμε χτίσει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο δρόμος για την οικοδόμηση της «Πόλης» δεν ήταν ποτέ απλός, καθώς περιλάμβανε τη διαμόρφωση τεράστιων όγκων χώματος, τη μετακίνηση βράχων και την κατασκευή τεράστιων κατασκευών από σκυρόδεμα. Η διαδικασία αυτή έχει κατά καιρούς περιπλεχθεί περαιτέρω από εξωτερικούς παράγοντες. Το 2014 και το 2015, εν μέσω φόβων ότι το Basin and Range θα μπορούσε να συρρικνωθεί, επιτρέποντας δυνητικά την ενοχλητική ανάπτυξη κοντά στην τοποθεσία της "Πόλης", ένας συνασπισμός ηγετών μουσείων και ο αείμνηστος γερουσιαστής της Νεβάδα Χάρι Ριντ αγωνίστηκαν για την προστασία της περιοχής μέσω ενός δημόσιου αιτήματος και νομοθεσίας που εισήχθη στο Κογκρέσο. Και το 2017, καθώς η διοίκηση Τραμπ προχώρησε στο άνοιγμα προηγουμένως προστατευόμενων εδαφών για την εξόρυξη πόρων, ορισμένοι ανησυχούσαν ότι το έργο του Χάιζερ θα ήταν μεταξύ των περιοχών που θα κινδύνευαν.

Ίσως ως απάντηση σε αυτές τις απειλές, ο Heizer οραματίζεται την «Πόλη» ως ένα έργο που θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από τη διάρκεια ζωής ακόμη και της πιο πολύτιμης και σκληρής σύγχρονης τέχνης.

«Ο καλός μου φίλος Richard Serra χτίζει από στρατιωτικό ατσάλι», είπε στο New Yorker το 2016 σχετικά με το έργο, συζητώντας για τα μεγάλης κλίμακας site-specific έργα του Αμερικανού γλύπτη. «Όλα αυτά τα πράγματα θα λιώσουν. Γιατί το σκέφτομαι αυτό; Οι Ίνκας, οι Ολμέκοι, οι Αζτέκοι - τα καλύτερα έργα τέχνης τους λεηλατήθηκαν, ισοπεδώθηκαν, διαλύθηκαν και ο χρυσός τους λιώθηκε. Όταν θα έρθουν εδώ για να γ***ουν το γλυπτό μου "Πόλη", θα συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να το καταστρέψουν απ' ό,τι αξίζει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ