Πώς μια design φουτουριστική ομπρέλα μεταμορφώνει μια μονοκατοικία του 1960 στη Γλυφάδα - iefimerida.gr

Πώς μια design φουτουριστική ομπρέλα μεταμορφώνει μια μονοκατοικία του 1960 στη Γλυφάδα

Μονοκατοικία ομπρέλα φουτουριστική ταράτσα
Η φουτουριστική φωτεινή εγκατάσταση στην ταράτσα μονοκατοικίας του 1960 στη Γλυφάδα όπου στεγάζονται τα γραφεία του 314 Architecture Studio.
ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ

Μέσα στα αναπάντεχα γραφεία της βραβευμένης ελληνικής αρχιτεκτoνικής φίρμας 314 Architecture Studio, που έχει χαρίσει στην Αθήνα εντυπωσιακά super design έργα με φουτουριστικό σχεδιασμό και hi-tech γραμμές. 

Η κυματιστή πολυκατοικία στη Γλυφάδα με τα ασύμμετρα καμπυλωτά μπαλκόνια που μοιάζουν να χορεύουν στον άνεμο, η βίλα σε σχήμα πεταλούδας στη Βουλιαγμένη, μια μονοκατοικία που μοιάζει με γιγαντιαίο διαμάντι στη Βούλα, ένα πολυτελές ξενοδοχείο σε σχήμα φάλαινας στη Μύκονο, το υπόσκαφο resort στην Επίδαυρο που κρύβεται σαν χαμαιλέοντας μέσα στη γη... Αυτά είναι μερικά από τα πολύ χαρακτηριστικά έργα του πρωτοποριακού αρχιτεκτονικού γραφείου 314 Architecture Studio, που ίδρυσε το 2004 ο ταλαντούχος αρχιτέκτονας Παύλος Χατζηαγγελίδης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μια ιδιαίτερη ματιά που βλέπει προς το μέλλον, με έναν φουτουριστικό σχεδιασμό και ένα ύφος που χρησιμοποιεί ως σήμα κατατεθέν του τις hi-tech γραμμές και τις αεροδυναμικές καμπύλες, ο νεαρός αρχιτέκτονας όχι απλώς κατάφερε να ξεχωρίσει, αλλά να δημιουργήσει ένα από τα πιο σημαντικά γραφεία της νέας Αθήνας.

Η παλιά κουζίνα της μονοκατοικίας του 1960 μεταμορφώθηκε με μια εγκατάσταση που θυμίζει μοντέρνα γκαλερί.
Η παλιά κουζίνα της μονοκατοικίας του 1960 μεταμορφώθηκε με μια εγκατάσταση που θυμίζει μοντέρνα γκαλερί.

Πολλές φορές, βλέποντας τα εντυπωσιακά έργα του Παύλου Χατζηαγγελίδη, αναρωτιόμαστε: Πώς να είναι, άραγε, ο χώρος μέσα στον οποίο αυτά σχεδιάζονται;

Ο νέον φωτισμός συμβολίζει το μέλλον, έναντι των φθορών στους τοίχους που συμβολίζουν το παρελθόν.
Ο νέον φωτισμός συμβολίζει το μέλλον, έναντι των φθορών στους τοίχους που συμβολίζουν το παρελθόν.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι εξίσου φουτουριστικός όπως τα κτίρια που δημιουργεί ο ίδιος; Η πραγματικότητα είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα από το σούπερ μίνιμαλ σκηνικό που είχαμε φανταστεί.

Τα δύο διακριτά κτίρια, αριστερά του 1930 και δεξιά του 1960, ενώνονται με την εγκατάσταση ενός parasol στη στέγη το οποίο γίνεται μονοπάτι που οδηγεί από το ένα οίκημα στο άλλο.
Τα δύο διακριτά κτίρια, αριστερά του 1930 και δεξιά του 1960, ενώνονται με την εγκατάσταση ενός parasol στη στέγη το οποίο γίνεται μονοπάτι που οδηγεί από το ένα οίκημα στο άλλο.

Τα γραφεία στα οποία στεγάζεται το brilliant 314 Architecture Studio μοιάζουν να έχουν βγει από graphic novel ή από σουρεαλιστικά ψηφιακά πρότζεκτ δημιουργημένα με AI, δηλαδή προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence).

Ο διάδρομος ανάμεσα στα δύο οικήματα.
Ο διάδρομος ανάμεσα στα δύο οικήματα.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το στούντιο εδρεύει στη Γλυφάδα, σε δύο γειτονικά οικήματα, του 1930 και του 1960, τα οποία έχουν το χαρακτηριστικό στιλ της παλιάς Αθήνας. Τι τα διαφοροποιεί;

Η σκάλα υπηρεσίας που οδηγεί στην ταράτσα της μονοκατοικίας.
Η σκάλα υπηρεσίας που οδηγεί στην ταράτσα της μονοκατοικίας.

Η φαντασία του Παύλου Χατζηαγγελίδη, o oποίος δημιουργικά τα ενοποίησε χρησιμοποιώντας το εύρημα μιας φουτουριστικής λευκής γιγαντιαίας ομπρέλας, ενός hi-tech parasol, που συγχωνεύει οργανικά του δύο διακριτούς όγκους και, ταυτόχρονα, τους ενώνει με «ένα καμπυλωτό μονοπάτι που παρέχει σκιά στους συνδεδεμένους κήπους, ενώ δημιουργεί μια μεταφορική αναφορά του τρόπου με τον οποίο το προϋπάρχον μπορεί να μεταλλαχθεί και να μεταμορφωθεί στον χρόνο, μέσα από αυτό το μονοπάτι». Το πρότζεκτ αυτό ονομάζεται «Les Lumieres a la Champagne».

Το μονοπάτι που ενώνει τα δύο οικήματα εσωτερικά.
Το μονοπάτι που ενώνει τα δύο οικήματα εσωτερικά.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια νοητή στέγη που γίνεται φουτουριστικό μονοπάτι

Η ομάδα του 314 Architecture Studio μάς εξηγεί πώς έγινε η μετατροπή μιας μονοκατοικίας του 1960 στο κέντρο της Γλυφάδας, σε αρχιτεκτονικό γραφείο.

Οι πόρτες των γραφείων έχουν επενδυθεί με καθρέφτη.
Οι πόρτες των γραφείων έχουν επενδυθεί με καθρέφτη.

«Βασική μας πρόθεση ήταν η δημιουργία μιας έντονης αντίθεσης ανάμεσα στη γλώσσα των επεμβάσεων και στον αρχικό χαρακτήρα της κατοικίας. Οι επεμβάσεις αφορούν κυρίως την υλικότητα, τον φωτισμό και τη νοητή στέγη που σχεδιάσαμε. Τα νέα υλικά έχουν σκοπό να αναδείξουν τη φθορά και τις ατέλειες που προκλήθηκαν από το πέρασμα του χρόνου.

Η βεράντα της μονοκατοικίας του 1960.
Η βεράντα της μονοκατοικίας του 1960.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλο το κτίριο καλύπτεται εσωτερικά και εξωτερικά με γυαλιστερή λαδομπογιά, η οποία αντανακλά το φως, ενώ το λευκό χρώμα που επιλέχθηκε εντείνει τις φωτοσκιάσεις. Ο διαχωρισμός των δωματίων γίνεται με ασημί κουρτίνες, οι οποίες μαζί με τις επενδύσεις από καθρέφτη στις πόρτες τονίζουν τον φουτουριστικό χαρακτήρα και εντείνουν την αντίθεση με την παλιά κατοικία. Ο κήπος περιμετρικά στρώνεται με λευκό βότσαλο ώστε να εναρμονιστεί με το σύνολο, ενώ στα κλαδιά των δέντρων κρέμονται ασημί κορδέλες», περιγράφει στο iefimerida η ομάδα του 314 Architecture Studio.

Design έπιπλα και νέον φως δημιουργούν ένα ιδιαίτερο σκηνικό μέσα στη μονοκατοικία του 1960.
Design έπιπλα και νέον φως δημιουργούν ένα ιδιαίτερο σκηνικό μέσα στη μονοκατοικία του 1960.

Ο φωτισμός παίζει κυρίαρχο ρόλο στην ανάδειξη των εσωτερικών χώρων. «Για τον λόγο αυτόν τοποθετήθηκαν γραμμικά στοιχεία νέον κατά μήκος των τοίχων, τα οποία φωτίζουν ενιαία τον χώρο από το δάπεδο προς την οροφή, δημιουργώντας μια διαβάθμιση φωτός (gradient) στους τοίχους. Στα γραφεία τοποθετούνται μικρές φωτεινές μπάλες, ενώ στον εξωτερικό χώρο και στη νοητή στέγη τοποθετήθηκε κόκκινος φωτισμός, ο οποίος προκαλεί μια ατμοσφαιρική και νοσταλγική διάθεση. Στο δώμα της κατοικίας τοποθετήθηκε ένα λεπτό μεταλλικό αποτύπωμα, το οποίο περιγράφει μια νοητή στέγη τύπου “mansarde”. Στο ίδιο ρομαντικό πλαίσιο το δώμα βάφεται σε χρώμα “magenta”», λένε οι 314 Architecture Studio.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νοητή στέγη, φωτισμένη εσωτερικά, μοιάζει με στέμμα που τοποθετήθηκε στην ταράτσα της μονοκατοικίας. Εξάπτοντας τη φαντασία των περαστικών, αυτή η στέγη μοιάζει σαν να ζωγραφίστηκε με το χέρι, σαν να είναι το σκηνικό μιας ταινίας κινουμένων σχεδίων ή μιας sci-fi ταινίας που γυρίζεται σε μια παλιά αστική γειτονιά των Νοτίων Προαστίων της Αθήνας με προπολεμικές ή μεταπολεμικές μονοκατοικίες, ανάμεσα σε ψηλές πολυκατοικίες της αντιπαροχής.

Ανοίγματα στη φουτουριστική τέντα επιτρέπουν στο φως και στον αέρα να εισβάλλουν στο στεγασμένο τμήμα του κήπου που έχει στρωθεί με χαλίκι.
Ανοίγματα στη φουτουριστική τέντα επιτρέπουν στο φως και στον αέρα να εισβάλλουν στο στεγασμένο τμήμα του κήπου που έχει στρωθεί με χαλίκι.
Η αυλή μπροστά από τις δύο μονοκατοικίες.
Η αυλή μπροστά από τις δύο μονοκατοικίες.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ασημί κουρτίνες διαχωρίζουν τα δωμάτια.
Ασημί κουρτίνες διαχωρίζουν τα δωμάτια.

Τα έργα του Χατζηαγγελίδη μοιάζουν να θέλουν να δώσουν χιούμορ σε αυτές τις γειτονιές της πόλης. Περισσότερο θέλουν να παίξουν με τη φαντασία μας, να ξυπνήσουν αισθήματα, συνδυάζοντας τη νοσταλγία του παρελθόντος με τα όνειρα του μέλλοντος. Πώς βλέπει, όμως, ο ίδιος ο Παύλος Χατζηαγγελίδης το μέλλον; Θα είναι φουτουριστικό, κι αν ναι, τι χαρακτήρα θα έχει αυτό; Θα έχει χιούμορ ή θα είναι απρόσωπα μηχανιστικό, σαν αυτό που βλέπουμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας;

Άποψη από το στεγασμένο τμήμα του κήπου.
Άποψη από το στεγασμένο τμήμα του κήπου.
Οι μονοκατοικίες δεσπόζουν ανάμεσα σε πολυκατοικίες σε μια γειτονιά της Γλυφάδας.
Οι μονοκατοικίες δεσπόζουν ανάμεσα σε πολυκατοικίες σε μια γειτονιά της Γλυφάδας.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η φωτεινή εγκατάσταση του parasol που γίνεται μονοπάτι.
Η φωτεινή εγκατάσταση του parasol που γίνεται μονοπάτι.

«Οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας πάντα οραματίζονταν το μέλλον εξαιρετικά πολύπλοκο και φαντασμαγορικό, και είναι αλήθεια πως η αρχιτεκτονική αποτελεί σημαντικό μέρος αυτών των οπτικών σεναρίων, τα οποία, ειδικά στις sci-fi ταινίες, είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, πιθανόν πιο σημαντικό από το ίδιο το σενάριο. Η επιστημονική φαντασία προβλέπει σε έναν βαθμό το πώς θα ήταν το μέλλον και υπονοεί το τι προμηνύεται για το μέλλον των πόλεων. Η αρχιτεκτονική τις περισσότερες φορές παρουσιάζεται είτε ως μπρουταλιστική και δυστοπική, ένα εγκαταλελειμμένο τοπίο από τσιμέντο, γυαλί και μέταλλο με άπειρες οθόνες που προβάλλουν ταυτόχρονα ένα φοβερό πλήθος πληροφοριών, είτε ως hyper-connected τοπία τεχνολογιών και αρχιτεκτονικής, λευκά και αποστειρωμένα, φοβερά ορισμένα και αυτοματοποιημένα. Μπορεί να μην έχουμε ιπτάμενα αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, αλλά έχουμε Teslas που οδηγούνται μόνα τους και Alexa systems που μπορούν να απαντήσουν κάθε ερώτησή μας, μέχρι και να ρυθμίσουν τη θερμοκρασία του δωματίου μας. Οπότε, βιώνουμε ήδη έναν σημαντικό βαθμό “φουτουρισμού” των πόλεων, που όσο αναπτύσσεται η τεχνολογία, θα αναπτύσσεται και θα επηρεάζει τη ζωή μας όλο και περισσότερο», εξηγεί στο iefimerida ο ίδιος ο Παύλος Χατζηαγγελίδης.

Από τα ανοίγματα της φουτουριστικής τέντας βλέπουμε τις γειτονικές πολυκατοικίες.
Από τα ανοίγματα της φουτουριστικής τέντας βλέπουμε τις γειτονικές πολυκατοικίες.
Εδώ βλέπουμε πώς η τέντα της στέγης γίνεται φωτεινό μονοπάτι που ενώνει τα δύο οικήματα στο πρότζεκτ «Les Lumieres a la Champagne» του 314 Architecture Studio.
Εδώ βλέπουμε πώς η τέντα της στέγης γίνεται φωτεινό μονοπάτι που ενώνει τα δύο οικήματα στο πρότζεκτ «Les Lumieres a la Champagne» του 314 Architecture Studio.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Info: 314architecturestudio.com

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ