Μετά τη νέα Skoda Octavia, το τιμόνι με τις δύο ακτίνες θα τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα της γκάμας.
Νέες εκδόσεις RS για την Skoda Octavia [εικόνες]
Δοκιμάζουμε τη νέα Skoda Superb iV
Η Skoda παρουσίασε τη νέα Octavia με ένα διάκτινο τιμόνι που ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο. Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος, ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο.
Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών ευρημάτων, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή για τη θέση του τιμονιού.
Επιπλέον ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της Skoda, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo.
Το νέο τιμόνι των δύο ακτίνων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη γενιά της Octavia αλλά σταδιακά τοποθετείται και στα άλλα μοντέλα της Skoda. Οι σχεδιαστές του είναι δίκαια υπερήφανοι γι' αυτό: είναι εργονομικό, έχει μια φρέσκια εμφάνιση και επιτρέπει μια ποικιλία παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης τριών ακτίνων. Η Skoda χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να το εξελίξει. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού.