Το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της Skoda ανανεώνεται αισθητικά και αποκτά για πρώτη φορά plug in υβριδική έκδοση. Υποδεχόμαστε, λοιπόν, στην ελληνική αγορά τη νέα Superb iV.
Η Superb, στη σύγχρονη εκδοχή της, παρουσιάστηκε το 2001 αποτελώντας την πιο προσιτή πρόταση μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών στη μεγάλη κατηγορία. Σήμερα, στην επικαιροποιημένη 3η γενιά του μοντέλου, εκτός των μικρών στιλιστικών αναβαθμίσεων, προτάσσει έναν πιο τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα. Βασικό στοιχείο εδώ είναι η προσθήκη της plug in υβριδικής έκδοσης, κάτω από την κωδική ονομασία iV, η οποία ενισχύει το image του μοντέλου σε μια εποχή που η οποιαδήποτε μορφή «ηλεκτρισμού» μπαίνει σε πρώτο πλάνο. Ας «ξετυλίξουμε», όμως, σιγά-σιγά τη Skoda Superb iV.
Στο αισθητικό κομμάτι η ανανεωμένη version ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα και τα full LED Matrix εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, με τη συνολική εικόνα να ολοκληρώνεται με τα πίσω ανασχεδιασμένα φανάρια και την αντικατάσταση του λογότυπου της Skoda που έχει αντικατασταθεί με γράμματα. Παράλληλα, και σύμφωνα με την εταιρεία το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 8 χιλιοστά φτάνοντας τα 4,869 μέτρα. Bέβαια, για να διακρίνεις την «εξηλεκτρισμένη» φύση του μοντέλου πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός και να προσέξεις το λογότυπο «iV» στο πορτ μπαγκάζ και την καμουφλαρισμένη υποδοχή για τη φόρτιση στο δεξί τμήμα της γρίλιας της μάσκας. Το εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη του πλήρους ψηφιακού πίνακα οργάνων, του μεγαλύτερου συστήματος πολυμέσων, τις νέες επενδύσεις στα καθίσματα και τις επιμέρους χρωμιωμένες επιφάνειες.
Η συναρμογή των υλικών και τα αφρώδη πλαστικά με πολλά σημεία δίνουν πόντους στον τομέα της ποιότητας και έτσι η premium αύρα είναι σχεδόν παντού παρούσα. Ο «πληθωρικός» σε διαστάσεις χαρακτήρας της Superb κυριαρχεί και στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου ακόμη και πέντε άτομα θα μετακινηθούν με ιδιαίτερη άνεση έχοντας στη διάθεσή τους αρκετές πρακτικές λύσεις με τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Η μοναδική παραχώρηση που πρέπει να κάνει κάποιος, συγκριτικά με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις, είναι η μείωση του χώρου αποσκευών στα 485 λίτρα (από 625 λίτρα) λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας για την ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος. Πώς, όμως, είναι η συμβίωση με την plug in υβριδική λιμουζίνα της Skoda; Με φορτισμένη την μπαταρία των 13 kWh και γεμάτο το ρεζερβουάρ βενζίνης (χωρητικότητας 50 λίτρα, αντί για 66 που είναι στις συμβατικές εκδόσεις) η εκκίνηση μέσω του διακόπτη φέρνει τα πρώτα χαμόγελα, καθώς η ένδειξη αυτονομίας που είδαμε ξεπερνάει τα 870 χιλιόμετρα.
To αυτοκίνητο μπαίνει αυτόματα στην ηλεκτρική λειτουργία και κατά το ρολάρισμα το μόνο που εισπράττεις είναι ο τεχνητός ήχος «Ε-noise» που έχει στόχο να επισημαίνει την παρουσία της Superb στους πεζούς. Η επιτάχυνση έρχεται σχεδόν ακαριαία και μπορείς να φτάσεις «ηλεκτρικά» μέχρι τα 130 χλμ./ώρα χωρίς κανένα απολύτως ενδοιασμό (0-60 χλμ./ώρα σε 5 δευτερόλεπτα). Σε αυτή την περίπτωση, μάλιστα, όπου ο βενζινοκινητήρας δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με περιττά ντεσιμπέλ, εισπράττεις και τη συνολική ποιότητα του εσωτερικού που κρατά μακριά από τον οδηγό και τους επιβάτες εξωτερικούς παρασιτικούς θορύβους.
Τα 55 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας με βάση το πρωτόκολλο WLTP δεν βρίσκονται στη σφαίρα της φαντασίας. Αντίθετα, αν δε σε παρασύρει η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, είναι ένας στόχος που μπορείς εύκολα να το πετύχεις. Όταν η μπαταρία φτάσει σε χαμηλά επίπεδα ή αν επιλέξεις την υβριδική λειτουργία, τότε έχεις στη διάθεσή σου ένα σύνολο συνολικής απόδοσης 218 ίππων και 400 Nm ροπής. Αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων με 156 άλογα και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 116 ίππων. Εκτός, της υψηλής απόδοσης, τα «ευεργετικά» αποτελέσματα φαίνονται και στα επίπεδα κατανάλωσης-ρύπων (κάτω από 40 γρ./χλμ.). Αν και δεν καταφέραμε να πετύχουμε τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 1,4 λτ./100 χλμ., οι τιμές κοντά στα 4 λτ./100 χλμ. που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου ικανοποιούν πλήρως για την απόδοση και τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ξεκάθαρα το πεδίο δράσης της Superb iV είναι ο αυτοκινητόδρομος, εκεί που το μοντέλο της Skoda καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία. Μάλιστα, στο Sport Mode και με τη βοήθεια του boost που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας, τα εν κινήσει Kick Down στο στάνταρ αυτόματο DSG των 6 σχέσεων θα μπορούσε κάποιος να τα χαρακτηρίσει ιδιαίτερα διασκεδαστικά. Σε πιο σφιχτές διαδρομές, τα 250+ κιλά της υβριδικής έκδοσης-συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις- δεν θα προβληματίσουν, καθώς η στάνταρ ενεργή ανάρτηση Dynamic Chassis Control (DCC) έρχεται να δώσει τη λύση. Παράλληλα, ουδέτερο σε αίσθηση αλλά άμεσο είναι το σύστημα διεύθυνσης, ενώ τα φρένα απαιτούν κάποια εξοικείωση ως προς την αίσθησή τους λόγω της ανάκτησης ενέργειας που γίνεται μέσω αυτών.
Στο ταμείο…
Η Skoda Superb iV κοστίζει 48.900 ευρώ και έχει τα πάντα από εξοπλισμό. Σίγουρα, δεν πρόκειται για μια προσιτή τιμή αλλά πρέπει να συνυπολογίσουμε πολλούς παράγοντες σε αυτό. Την plug in τεχνολογία που προσφέρει, τα 218 άλογα ισχύ με τη χαμηλή κατανάλωση και τους ελάχιστους ρύπους και φυσικά πως πρόκειται για ένα μοντέλο που ανήκει στη μεγάλη κατηγορία. Με βάση τα παραπάνω, η Skoda προσφέρει ένα πολύ καλό πακέτο που μπαίνει στο επίκεντρο του τεχνολογικού ενδιαφέροντος της εποχή μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
- Κινητήρας: 1.395 cc
- Ισχύς βενζινοκινητήρα: 156 PS/6.000 rpm
- Ροπή βενζινοκινητήρα: 250Nm /1.500 rpm
- Συνδυαστική ισχύς: 218 PS
- Συνδυαστική ροπή: 400 Nm
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
- Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 sec
- Τελική ταχύτητα: 224 km/h
- Μεικτή κατανάλωση: 1,4 l/100 km (εργοστασιακή τιμή, WLTP)-Δοκιμής: 4,1 λτ./100 χλμ.
- Εκπομπές CO2: 33 gr/km (WLTP)
- Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
- Βάρος: 1.730 kg
- Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.869/1.864/1.468 mm
- Μεταξόνιο: 2.841 mm
- Χώρος αποσκευών: 485 lt
- Τιμή: 48.900 €