Το Skoda Slavia είναι μία Spider έκδοση του Scala, δημιούργημα της φαντασίας των σπουδαστών για μία διθέσια cabrio έκδοση του νέου χάτσμπακ της Skoda.
Η Skoda Academy, η επαγγελματική σχολή της φίρμας, ιδρύθηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα και σε αυτήν φοιτούν νέοι και νέες που ονειρεύονται μία καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία, είτε ως σχεδιαστές, είτε ως μηχανικοί είτε σε οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα τους ενδιαφέρει. Στο τελευταίο έτος των σπουδών τους, οι σπουδαστές καλούνται να πάρουν ένα μοντέλο της εταιρείας από τη γραμμή παραγωγής και, αφήνοντας τη φαντασία τους ελεύθερη, να το μετατρέψουν σε μια άλλη μορφή, δίνοντάς του μία νέα ταυτότητα.
Skoda: 3 εκατομμύρια EA211 κινητήρες για το VW Group
Αυτά είναι τα νέα επίσημα σκίτσα του Skoda Enyaq
Τα 125 χρόνια ιστορίας της Skoda σε ένα βίντεο
Το Skoda Slavia, το έβδομο Student Concept Car, που σχεδιάστηκε από 31 εκπαιδευόμενους που αποφοιτούν την εφετινή χρονιά, συνδέει το παρελθόν με το παρόν: το ανοιχτό Slavia αποτίει φόρο τιμής στη επέτειο των 125 χρόνων από την ίδρυση της Skoda Auto, που εορτάζεται εφέτος. Το όνομα Slavia χρησιμοποιήθηκε από τους ιδρυτές της εταιρείας, Václav Laurin και Václav Klement, με την ίδρυση της εταιρείας το 1895, για τα πρώτα ποδήλατα που κατασκεύασαν, πριν παρουσιάσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Από το πρώτο προσχέδιο έως την κατασκευή του αυτοκινήτου, οι σπουδαστές ολοκλήρωσαν κάθε βήμα οι ίδιοι, με την υποστήριξη των εκπαιδευτών τους καθώς και των ειδικών της Skoda στα τμήματα Σχεδιασμού, Παραγωγής και Τεχνικής Ανάπτυξης.
Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το Skoda 1100 OHC. Αυτό το σπορ πρωτότυπο, που παρουσιάστηκε το 1957, ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο δύο θέσεων ανοιχτού τύπου που σχεδιάστηκε από τη SKODA για χρήση σε αγώνες αντοχής. Με το χαμηλό και πολύ αεροδυναμικό αμάξωμά του από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα και βάρος μόλις 550 κιλά, το SKODA 1100 OHC, με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων με ισχύ 92 ίππων, έφτανε τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Αυτό το αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι ένα από τα ορόσημα στην ιστορία της SKODA. Ένα από τα δύο πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, εκτίθεται σήμερα στο μουσείο της SKODA AUTO, στη Mladá Boleslav.
Για να μετατραπεί το Scala σε Slavia, ακολουθώντας το παράδειγμα του Skoda 1100 OHC, οι εκπαιδευόμενοι πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο αμάξωμα του αυτοκινήτου, με επανασχεδιασμό πολλών περιοχών και προσαρμογή των υπαρχουσών λύσεων. Ενδεικτικά, ενισχύθηκαν το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν οι πίσω πόρτες στη θέση τους, μετατρέποντας έτσι ένα compact μοντέλο hatchback με άφθονο χώρο για πέντε άτομα σε δίθυρο coupe. Για να διαφοροποιηθεί η ροή αέρα πάνω από το όχημα, εξελίχθηκε ένα ειδικό κάλυμμα με χαρακτηριστικές αεροδυναμικές καμπύλες πίσω από τα καθίσματα, που καταλήγουν σε ένα εξίσου νέο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, με ενσωματωμένη πίσω αεροτομή.
Οι μαθητές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στις καθαρές μεταβάσεις στις κολόνες Α και στις πόρτες. Οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών από το Kodiaq RS δημιουργούν μια ιδιαίτερα σπορ εμφάνιση. Το σύστημα φρένων και οι πλήμνες τροχών προέρχονται από το Octavia RS. Ο επανασχεδιασμένος χώρος κάτω από το δάπεδο φιλοξενεί ένα τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής. Μένει να δούμε αν οι σχεδιαστικές γραμμές του πρωτότυπου μοντέλου περάσουν σε κάποιο από τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της εταιρείας.