Oι άνθρωποι της Skoda δίνουν στη δημοσιότητα νέες εικόνες-σκίτσα από το πρώτο ηλεκτρικό SUV μοντέλο που θα αποκαλύψουν πλήρως τον επόμενο μήνα (θα μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με το ηλεκτρικό VW ID.4).
Τα 125 χρόνια ιστορίας της Skoda σε ένα βίντεο
Skoda: Τρία εκατομμύρια EA211 κινητήρες για το VW Group
Skoda ENYAQ iV: Το φθινόπωρο η επίσημη αποκάλυψη
Το όνομα του νέου Skoda Enyaq προέρχεται από το ιρλανδικό όνομα «Enya», που σημαίνει «πηγή ζωής». Η ετυμολογία της Enya προέρχεται από την ιρλανδική λέξη «Eithne», που σημαίνει «ουσία», «πνεύμα» ή «αρχή». Αυτές οι διαφορετικές έννοιες συνυπάρχουν στο όνομα του νέου SUV της Skoda που αντιπροσωπεύει μια νέα αρχή, ένα νέο μοντέλο που εκφράζει το πάθος των μηχανικών της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση. Το Enya είναι αυθεντικό, με έντονη προσωπικότητα και εύηχη προφορά που ταιριάζει απόλυτα με την έναρξη μιας νέας εποχής στην ιστορία της μάρκας. Το Enyaq ακολουθεί τη γνωστή ονοματολογία των SUV της Skoda. Όπως τα ονόματα των επιτυχημένων Kodiaq, Karoq και Kamiq που προέρχονται από τη γλώσσα των Inuit που ζουν στα βόρεια του Καναδά και στη Γροιλανδία, η Skoda παντρεύει τα μελλοντικά ηλεκτρικά της οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB με την ιρλανδική γλώσσα.
Το μοντέλο συμπεριλαμβάνεται στα πάνω από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τη Skoda μέχρι το τέλος του 2022. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2021 η μάρκα θα έχει επενδύσει δύο δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων καθώς και σε ένα διασυνδεδεμένο οικοσύστημα που θα προσφέρει σύγχρονες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις κινητικότητας. Την ίδια στιγμή, η Skoda αναμένει ότι το 2025 τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και τα plug-in υβριδικά θα αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών πωλήσεων παγκοσμίως.
Οι εικόνες επιβεβαιώνουν ότι το ηλεκτρικό SUV αντλεί αρκετή έμπνευση από το πρωτότυπο Vision iV που αποκαλύφθηκε την περασμένη άνοιξη. Μερικά από τα στοιχεία του πρωτοτύπου, όπως οι λεπτοί προβολείς και οι κάμερες οπισθοπορείας δεν θα υπάρχουν στο μοντέλο παραγωγής, αλλά το συνολικό σχήμα και οι διαστάσεις (κάτι ανάμεσα στα Karoq και Kodiaq) θα παραμένουν.
Ένα δεύτερο εσωτερικό σχέδιο αποκαλύπτει επίσης ότι ο σχεδιασμός του ταμπλό του αυτοκινήτου παραγωγής θα εμπνευστεί από την τελευταία Octavia, ενώ παραμένει πιστός και στην ιδέα του Vision iV. Ένα μικρό ψηφιακό ταμπλό οργάνων, ένα τιμόνι δύο ακτίνων (από την Octavia), η κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας 13 ιντσών, μια λωρίδα από διακόπτες και μια μεγάλη κεντρική κονσόλα με έναν πολύ μικρό επιλογέα αποτελούν τα στοιχεία της καμπίνας. Σύμφωνα με τη Skoda, η κύρια διαφορά μεταξύ του εσωτερικού του Enyaq και της υπόλοιπης γκάμας της εταιρείας βρίσκεται στην επιλογή υλικών.
Η Skoda κυκλοφόρησε επίσης ορισμένες πρόσθετες πληροφορίες για την πλατφόρμα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης του Enyaq. Οι αγοραστές του ηλεκτρικού SUV θα έχουν την επιλογή της τετρακίνησης η της πίσω κίνησης μαζί με τρία μεγέθη μπαταρίας και πέντε τιμές ισχύος. Το μοντέλο αρχικού επιπέδου, που ονομάζεται iV 50, θα έχει μπαταρία 55kWh και ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα με 150 ίππους και 350 χλμ αυτονομία. Στην κορυφή θα βρίσκεται το μοντέλο με μπαταρία 62kWh, (IV 60), που διαθέτουν έναν πιο ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα 180 ίππων τετρακίνηση και αυτονομία πάνω από 400 χλμ.