Η Ford παρουσιάζει την ισχυρότερη εκδοχή του Puma με τα «διακριτικά» ST. Αποτελώντας προϊόν της Ford Performance, το hot compact SUV της εταιρείας στοχεύει σε έναν ξεκάθαρο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.
Nέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για το Ford Kuga
Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό η ηλεκτρική Ford Mustang
To Ford Transit Custom από 199 ευρώ το μήνα
Το νέο Puma ST χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.5L EcoBoost με απόδοση 200 ίππων & 320 Nm ροπής (χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα & τελική ταχύτητα 220 km/h. Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, στις αντιστρεπτικές δοκούς και στα αμορτισέρ. Η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι κατά 25% ταχύτερη και τα φρένα κατά 17% μεγαλύτερα από εκείνα του βασικού Puma. Με τα ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, το νέο Puma ST προσφέρει τη μέγιστη ευελιξία ανάμεσα σε όλα τα SUV μοντέλα της Ford. Το νέο Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές και μείωση των φαινομένων υποστροφής, κυρίως στην έξοδο των στροφών. Το αμιγώς μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.
Το προαιρετικό LSD λειτουργεί σε συνδυασμό με το Torque Vectoring Control, που βελτιώνει το κράτημα και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Η ισορροπία στη λειτουργία των δύο συστημάτων έχει ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Ford Performance ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη πρόσφυση στις στεγνές επιφάνειες και ομαλή συμπεριφορά στις βρεγμένες. Το νέο Puma ST αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο την απόδοση της πλατφόρμας Β της Ford ώστε να αντισταθμίσει το εκ φύσεως υψηλότερο κέντρο βάρους του οχήματος. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία– τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma. Επίσης, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 mm βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα, ενώ εμπρός συναντάται μια αντίστοιχη με διάμετρο 24 mm που συμβάλει επίσης στην ευστάθεια όταν το όχημα στρίβει.
Τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford που είδαμε για πρώτη φορά στον πίσω άξονα του Fiesta ST βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια, την ευελιξία και τη συνολική απόκριση του νέου Puma ST, εξασφαλίζοντας αυξημένη πλευρική ακαμψία. Τα ελατήρια συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω, αποσβένοντας τις ανωμαλίες ανάλογα με τη συχνότητα των ταλαντώσεων. Τα αμορτισέρ αυτά εξασφαλίζουν την απαραίτητη ακαμψία που απαιτείται για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες. Επίσης, το νέο Puma ST διαθέτει ειδικά σαϊλεντμπλόκ που ανταπεξέρχονται στα υψηλά φορτία που αναπτύσσονται στην ανάρτηση.
Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11.4:1 – σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma – διαθέτοντας ένα αναβαθμισμένο ακραξονίο με μικρότερο βραχίονα τιμονιού και ταχύτερη κρεμαγιέρα. Η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί. Η διάμετρος των εμπρός δίσκων είναι αυξημένη κατά 17% συγκριτικά με τη στάνταρ έκδοση του Puma, φτάνοντας τα 325 mm, με εκείνη των πίσω να ανέρχεται στα 271 mm. Η υποβοήθηση του συστήματος πέδησης του νέου Puma ST είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη αίσθηση και πληροφόρηση στη σπορ οδήγηση.