Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser. Το νέο μοντέλο έχει ρίζες στην παράδοση ιστορικών μοτοσυκλετών BMW, τόσο από τεχνικής όσο και από σχεδιαστικής άποψης.
Στην καρδιά της νέας R 18 βρίσκεται ο νέος 2-κύλινδρος κινητήρας boxer (Big Boxer). Η εντυπωσιακή εμφάνιση και η τεχνολογία υποδηλώνουν μία συνέχεια των παραδοσιακών αερόψυκτων κινητήρων, που δημιουργήθηκαν από το 1923. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας σε επίπεδο μαζικής παραγωγής έχει κυβισμό 1.802 κ.εκ. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 91 ίππους και πάνω πάνω από 150 Nm ροπής. Η ελκτική ισχύς συνδυάζεται με έναν «γεμάτο», ιδιαίτερο ήχο. Κεντρικό στοιχείο της εμφάνισης μαζί με τον κινητήρα της νέας R 18 είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο τμημάτων.
Η σχεδίασή του συνεχίζει την παράδοση της BMW Motorrad στο συγκεκριμένο τύπο πλαισίου. Η ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής σε σημεία όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι – με παρόμοια σχεδίαση – περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με αυθεντικό στυλ μέσω βιδών έδρασης. Τέλος την εμφάνιση συμπληρώνουν το τηλεσκοπικό πιρούνι με καλυμμένα καλάμια, η ανάρτηση Cantilever, οι ακτινωοί τροχοί και τα δισκόφρενα.
Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 σκόπιμα καταργεί τις επιλογές ηλεκτρονικής ρύθμισης. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι 120 mm μπροστά και 90 mm πίσω. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Από την άλλη, οι ακτινωτοί τροχοί διασφαλίζουν μία εξαιρετικά κομψή εμφάνιση. Τα μαρσπιέ της BMW R 18 είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο αναβάτης να έχει μια χαλαρή θέση οδήγησης «mid-mounted footpegs». Αυτή η κλασική θέση πίσω από τους κυλίνδρους, εκτός του ότι αποτελεί κλασικό στοιχείο BMW, παράλληλα επιτρέπει στον αναβάτη να έχει ενεργό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να περιορίζει την άνεση.
Η νέα R 18 προσφέρει επίσης τρία στάνταρ προγράμματα οδήγησης «Rain», «Roll» και «Rock» – κάτι ασυνήθιστο στην κατηγορία – ώστε να μπορεί να προσαρμόζεται στις ατομικές απαιτήσεις του αναβάτη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης αυτόματο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC (Automatic Stability Control, με δυνατότητα απενεργοποίησης), που διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης. Επιπλέον, η νέα R 18 εφοδιάζεται στάνταρ με έλεγχο ροπής κινητήρα (MSR). Μεταξύ των άλλων διαθέσιμων επιλογών, η υποβοήθηση όπισθεν (reverse assist) διευκολύνει τους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία Hill Start Control καθιστά ασφαλέστερη τις εκκινήσεις σε ανηφόρες.
Η νέα R 18 θα προσφέρεται σε όλο τον κόσμο στην αποκλειστική έκδοση R 18 First Edition από το λανσάρισμά της, ενώ ένα βασικό μοντέλο θα διατίθεται επιπρόσθετα σε ορισμένες αγορές. Αυτό συνδυάζει την εμφάνιση της R 18 με αποκλειστικά στοιχεία εξοπλισμού σε κλασικό μαύρο φινίρισμα με λευκά σιρίτια. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πολυάριθμες χρωμιωμένες επιφάνειες ένα σήμα στη σέλα και χρωμιωμένο λογότυπο «First Edition» στα πλαϊνά καλύμματα.