H Audi μας παρουσιάζει το πιο ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο Α6 όλων των εποχών. Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά του μεγάλου πολυτελούς γερμανικού μοντέλου στην έκδοση με τον 3λιτρο V6 ντίζελ των 286 ίππων και το «ήπιο» υβριδικό σύστημα της εταιρείας.
Η παρουσία της Audi στη μεγάλη κατηγορία μετρά πάνω από μισό αιώνα, με το λανσάρισμα του «100» το 1968. Με τη συγκεκριμένη κωδική ονομασία φτάσαμε μέχρι το 1994, τη χρονιά που Γερμανοί αποφάσισαν να αλλάξουν την ονοματοδοσία των αυτοκινήτων τους και έτσι το A6 ήρθε στο προσκήνιο. Σήμερα, η 8η συνολικά γενιά του μοντέλου έρχεται πλήρως εναρμονισμένη με τις επιταγές των καιρών. Χωρίς ριζοσπαστικές αλλαγές στη σχεδίαση, εσωκλείει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και το “know-how” της Αudi στις luxury λιμουζίνες. Άλλωστε, ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο segment δε σηκώνει υποχωρήσεις όταν έχεις απέναντι σου μοντέλα όπως η Mercedes E-Class & η BMW Σειρά 5.
Με 400 άλογα τα Audi RS Q3 & Q3 Sportback
Το Audi e-tron κάνει 1.600 χιλιόμετρα σε 24 ώρες [εικόνες]
Η εικόνα του Α6 θυμίζει έντονα μια μικρογραφία του νέου Α8. Οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις και η μεγάλη εμπρόσθια μάσκα, η οποία ταυτίζεται πλήρως με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας, δημιουργούν ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα για τα δεδομένα των μεγάλων σεντάν (συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά έχει 7 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, είναι 12 χιλιοστά φαρδύτερο και το μεταξόνιό του φτάνει στα 3 μέτρα σχεδόν).Μην περιμένετε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Α7 Sportback, το οποίο συλλέγει πολλά βλέμματα στο διάβα του. Ωστόσο, η εκλεπτυσμένη και επιβλητική φιγούρα του A6 δε θα περάσει απαρατήρητη. Σημειώστε, επίσης, πως παρά τις μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί της Audi βελτίωσαν σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό και το συντελεστή οπισθέλκουσας ο οποίος φτάνει στο cd:0,24. Η νέα γενιά του Α6 βασίζεται και πάλι στην πλατφόρμα MLBEvo, η οποία έχει περάσει μια σειρά από βελτιώσεις που αφορούν τη μείωση βάρους και την ακαμψία (πολλά μέρη όπως και η ανάρτηση έχουν ενισχυθεί με αλουμίνιο).
Στιλιστικά το εσωτερικό του Α6 έρχεται ριζικά αλλαγμένο σε σύγκριση με το παρελθόν. Μια όψη, βέβαια, που εισήγαγε το A7 Sportback και μετέπειτα ακολούθησαν και άλλα νέα μοντέλα της Audi. Μάλιστα, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως, συγκριτικά με την εξωτερική σχεδίαση, η αισθητική της καμπίνας θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και αντισυμβατική.
Εδώ κυριαρχούν οι οριζόντιοι αεραγωγοί που διατρέχουν το ταμπλό, οι πολυάριθμες επενδύσεις αλουμινίου και φυσικά οι τρεις μεγάλες ψηφιακές οθόνες των 12,3, 10,1 & 8,1 ιντσών (η πρώτη αφορά στον πίνακα οργάνων με τις πολλές ενδείξεις, η μεσαία για το σύστημα πολυμέσων και η κατώτερη στην κεντρική κονσόλα για τον κλιματισμό). Πρωτεύον ρόλο παίζει η νέα γενιά του συστήματος MMI το οποίο περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα από εφαρμογές συνδεσιμότητας, το οποίο απαιτεί κάποιο χρόνο για εξοικείωση. Η τεχνολογική πανδαισία του νέου A6 δεν τελειώνει εδώ. Στα λοιπά καλούδια του μοντέλου μπορεί να βρει κάποιος σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, Park Pilot & Garage Pilot με διαχείριση μέσω εφαρμογής στο κινητό και πολλά ακόμη.
Oι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου ευνοούν τους παρεχόμενους χώρους. Με ιδιαίτερη ευκολία μπορούν να μετακινηθούν 5 επιβάτες ανεξαρτήτως ύψους, με τους όποιους περιορισμούς να έρχονται από το τούνελ στο κέντρο του πίσω καθίσματος. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 530 λίτρα με το τετραγωνισμένο του σχήμα να διευκολύνει αρκετά στις μεταφορές. Για το τέλος αφήσαμε τον τομέα της ποιότητας της καμπίνας. Εδώ, τα πάντα βρίσκονται υπεράνω κριτικής και τα περισσότερα τμήματα του εσωτερικού θυμίζουν μονομπλόκ κατασκευή στη συναρμογή τους.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς ξεχάστε οτιδήποτε έχετε στο μυαλό σας από τις προηγούμενες γενιές του Α6. Η πλαδαρότητα του παρελθόντος έχει δώσει τη θέση της σε ένα ομοιογενές πλαίσιο που συνδυάζει στοιχεία άνεσης και στιβαρότητας. Χωρίς καμία σπορτίφ διάθεση, φυσικά, το μεγάλο γερμανικό σεντάν δε θα νιώσει άβολα αν το πιέσεις σε σφικτό δρόμο και μόνο αν το παρακάνεις θα χρειαστεί να «παλέψεις» με τα 1.900 κιλά του βάρους του.
Τα συστατικά της επιτυχίας εδώ είναι δύο. Το ένα αφορά την ενεργή-ρυθμιζόμενη ανάρτηση, όπου μέσω αλγόριθμου ο οδηγός επιλέγει το βαθμό σκληρότητας, και το άλλο σχετίζεται με το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης που εξοπλιζόταν το μοντέλο της δοκιμής μας. Χάρη σε αυτό, σε ταχύτητες έως 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν έως 5 μοίρες προς την αντίθετη διεύθυνση από ό,τι οι μπροστινοί. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται ο κύκλος στροφής έως 1 μέτρο και συνολικά στα 11,1 μέτρα. Σε ταχύτητες άνω των 60 km/h οι πίσω τροχοί στρέφονται κατά 2 μοίρες προς την ίδια διεύθυνση, βελτιώνοντας την σταθερότητα κάτω απ΄όλες τις συνθήκες. Έτσι, σε συνδυασμό με τη στάνταρ τετρακίνηση quattro, τα όρια πρόσφυσης μεγιστοποιούνται και το αμάξωμα παρουσιάζει πολύ καλή συμπεριφορά στις αλλαγές πορείας.
Σε όλα τα παραπάνω, ηγετικό ρόλο έχει ο 3λιτρος V6 πετρελαιοκινητήρας με τα 286 άλογα και τα 620 Nm ροπής. Νούμερα ικανά για να προσφέρουν στο βαρύ αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 σε 5,8sec. Συνολικά, θα λέγαμε πως το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο ταιριάζει γάντι στον touring χαρακτήρα του Α6, καθώς εκτός της απόδοσης, το ήπιο υβριδικό σύστημα με το οποίο συνδυάζεται κρατά σε απολύτως λογικά επίπεδα την κατανάλωση (9.5 lt./100 km καταγράψαμε στη δοκιμή μας).
Tech info
Η ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV της Audi για τους κινητήρες V6, χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, στην «καρδιά» του οποίου βρίσκεται μια μονάδα μίζας/γεννήτριας (BAS) που είναι συνδεδεμένη με το στρόφαλο. Κατά την επιβράδυνση η BAS μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 12 kW ισχύος και να την αποθηκεύσει σε μια ξεχωριστή μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων για να επιτρέψει στον κινητήρα να σβήσει κατά το ρολάρισμα (ταχύτητες μεταξύ 55 και 160 km/h), καθώς και να διευρύνει τη λειτουργία του start/stop μειώνοντας την κατανάλωση.
Συμπέρασμα
Από τη μεγάλη πολυτελή κατηγορία περιμένεις -σχεδόν νομοτελειακά- ένα αψεγάδιαστο αποτέλεσμα και η Audi φαίνεται πως με το νέο Α6 πέτυχε διάνα! Μπορεί το κόστος της έκδοσης που δοκιμάσαμε να φτάνει τα 86.000 ευρώ, αλλά το τελικό αποτέλεσμα σίγουρα θα δικαιώσει τον αγοραστή του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
- Κινητήρας: 2.967cc
- Ισχύς: 286 PS/3.500-4.000rpm
- Ροπή: 620 Νm/2.250-3.000rpm
- Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
- Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,5sec
- Τελική ταχύτητα: 250km/h
- Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 8,5 λτ./100 χλμ.
- ΕκπομπέςCO2: 184 gr/km
- Βάρος: 1.900kg
- Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.939/1.886/1.457mm
- Μεταξόνιο: 2.924mm
- Χώρος αποσκευών: 530 lt
- Τιμή: 86.230€