Το χαρτοφυλάκιο των RS της Audi, το οποίο αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω, σήμερα διαθέτει δώδεκα μοντέλα, τα οποία κατασκευάζονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια στην Ευρώπη.
Η στρατηγική RS βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη: Η θυγατρική της Audi AG με έμφαση στις sport εκδόσεις έχει ήδη δώδεκα μοντέλα RS στο χαρτοφυλάκιό της: το RS 3 ως Sportback και Sedan, το RS 4 Avant, το RS 5 ως Coupé και Sportback, το RS 6 Avant, το RS 7 Sportback, το TT RS ως Coupé και Roadster, το RS Q3 και το RS Q3 Sportback, καθώς και το RS Q8. Οκτώ από αυτά τα μοντέλα παρουσιάστηκαν πολύ πρόσφατα, το 2019 και η Audi Sport GmbH έχει ήδη πολλές ακόμη ιδέες στα σκαριά για το εγγύς μέλλον.
Τα μελλοντικά μοντέλα RS θα εμπλουτίσουν τη γκάμα, σχετικά σύντομα μετά την κυκλοφορία των αντίστοιχων βασικών σειρών. Αυτό σημαίνει ότι τα χαρακτηριστικά τους θα καθοριστούν σε πολύ πρώιμο στάδιο και ότι η ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την εργασία στην αντίστοιχη σειρά μοντέλων στην οποία βασίζονται. Εκτός από το σχεδιασμό, το έργο αυτό θα επικεντρωθεί στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και την ανάρτηση. Σε τελική ανάλυση, ο στόχος είναι το σπορ DNA που φέρει κάθε Audi να έρθει στο προσκήνιο και να αναδειχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο και πιο αποτελεσματικά.
Στα RS 6 Avant, RS 7 Sportback και RS Q8, υλοποιείται ήδη ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που βασίζεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, καθώς και απενεργοποίηση κυλίνδρου (COD – Cylinder on Demand) στον κινητήρα V8 TFSI υπό χαμηλό φορτίο. Περιττό να τονιστεί, αυτές οι λειτουργίες πρέπει επίσης να εφαρμοστούν με τυπικό τρόπο RS. Το “Fine-tuning”, κάτι περισσότερο από «ρύθμιση ακριβείας», η «τέλεια ισορροπία» ακριβέστερα, είναι η μαγική φράση όταν πρόκειται για την ανάπτυξη και εξέλιξη ενός εντυπωσιακού μοντέλου RS.
Οι μηχανικοί δοκιμών της Audi Sport GmbH πέρασαν περίπου δύο χρόνια στο δρόμο στο RS Q8, καλύπτοντας περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ισοδύναμο με την οδήγηση γύρω από τη Γη 30 φορές, με οχήματα ανάπτυξης και πρωτότυπα. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στη Φινλανδία, τη Σουηδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Νότια Αφρική, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Πραγματοποιήθηκαν σε όλους τους τύπους δρόμων και όλες τις ετερόκλητες πίστες. Περιοχές δοκιμών όπως η κυκλική τροχιά υψηλής ταχύτητας στην πόλη Nardò της νότιας Ιταλίας, χρησιμοποιήθηκαν για να ελέγξουν την ανθεκτικότητα όλων των εξαρτημάτων με σταθερά υψηλή ταχύτητα και έντονες πλευρικές δυνάμεις.
Ο πάγος και το χιόνι στη Σκανδιναβία προσέφεραν ιδανικές συνθήκες για να δώσουν τις τελευταίες πινελιές στα χαρακτηριστικά απόκρισης των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου. Οι υψηλές θερμοκρασίες και το υψόμετρο στη Νότια Αφρική δημιούργησαν το αναγκαίο σκηνικό προκλήσεων για τα συστήματα κλιματισμού, ψύξης κινητήρα και την απόδοση του μοντέλου.
Τέσσερα εργοστάσια: Η παραγωγή των μοντέλων RS
Τα μοντέλα RS παράγονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια. Τα RS 3 Sportback, RS 3 Sedan, RS 4 Avant, RS 5 Coupé και RS 5 Sportback κατασκευάζονται στο Ingolstadt. Τα RS 6 Avant και RS 7 Sportback παράγονται στο Neckarsulm. Στο εργοστάσιο στο Győr, στην Ουγγαρία, κατασκευάζεται το TT RS ως Coupé και Roadster, το RS Q3 και το RS Q3 Sportback. Το RS Q8 παράγεται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας, στην Μπρατισλάβα. Όλα τα μοντέλα RS μοιράζονται συστήματα και διαδικασίες παραγωγής με τα μοντέλα στα οποία βασίζονται ενώ και τα πάνελ χάλυβα ή αλουμινίου, βγαίνουν από τις ίδιες πρέσες των μοντέλων στα οποία βασίζονται και στη συνέχεια συναρμολογούνται στο αμάξωμα των RS.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το «πάντρεμα» ανάρτησης και συστήματος μετάδοσης κίνησης με το αμάξωμα, ιδίως στην περίπτωση των μοντέλων με κινητήρα V8. Ανταλλακτικά ειδικά για RS, όπως το σύστημα εξάτμισης, οι προφυλακτήρες, οι πίσω ποδιές και οι τροχοί συμπληρώνουν τα μοντέλα RS. Ένας διψήφιος αριθμός RS 6 Avant και RS 7 Sportback κατασκευάζονται κάθε μέρα στο Neckarsulm. Κάθε ένα από αυτά δοκιμάζεται σχολαστικά στο δρόμο, πριν παραδοθεί στον πελάτη.
Το «Böllinger Höfe» είναι μία ξεχωριστή κατασκευαστική μονάδα, κοντά στο εργοστάσιο Neckarsulm, την έδρα της Audi Sport GmbH. Εδώ δημιουργούνται τα σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα της οικογένειας R8, σε μεγάλο βαθμό στο χέρι. Πολύ σύντομα και το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron GT, θα κατασκευάζεται εδώ.