Σαν σήμερα, στις 15 Φεβρουαρίου του 2005 εγκαινιάζεται η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για βίντεο, το YouΤube.
Το YouΤube αποτελεί μία από τις ιστοσελίδες με τους περισσότερους χρήστες παγκοσμίως. Κάθε μήνα η γνωστή πλατφόρμα βίντεο δέχεται πάνω από 14 δισ. επισκέψεις. Οι χρήστες μπαίνουν στο YouΤube για να δουν πραγματικά το οτιδήποτε. Από σπορ, στιγμιότυπα, άγρια φύση, κατασκευές, φάρσες, μέχρι το... πώς να δέσουν τη γραβάτα τους.
Το Youtube μπορεί να ιδρύθηκε στις 15 Φεβρουαρίου του 2005, αλλά η πρόσβασή του στο κοινό επιτράπηκε τον Μάιο του 2005, δύο μήνες αργότερα.
Πως ξεκίνησαν όλα -Τα πρώτα βήματα της δημιουργίας του YouΤube
Στα τέλη του 2004, τρεις υπάλληλοι της Paypal, ο Τσαντ Χάρλεϊ, ο Στιβ Τσεν και ο Τζουντ Καρίμ, σκέφτηκαν να δημιουργήσουν έναν ιστότοπο όπου ο καθένας θα μπορεί να ανεβάζει ένα βίντεο, ώστε να αναζητήσει το ταίρι του. Με αυτό τον προσανατολισμό κινήθηκε αρχικά το YouTube τον Φεβρουάριο του 2005. Η ανταπόκριση από το κοινό δεν ήταν και πολύ μεγάλη, ενώ πολλοί δεν έμπαιναν καν στην ιστοσελίδα, καθώς υπήρχαν ύποπτες διαφημίσεις που παρέπεμπαν περισσότερο σε άλλα «είδους» site.
Tον Απρίλιο του 2005, βασιζόμενοι στη μη ανταπόκριση του κοινού στην ιστοσελίδα, άλλαξαν τον χαρακτήρα της πλατφόρμας και πρακτικά ο καθένας θα μπορούσε να ανεβάζει ό,τι βίντεο ήθελε εκτός από τα «ακατάλληλα».
Οταν ακόμη το Youtube βρισκόταν σε δοκιμαστική έκδοση και δεν ήταν προσβάσιμο στο κοινό, ένας από τους ιδρυτές του Youtube, ο Τζουντ Καρίμ, ανέβασε το πρώτο βίντεο στην πλατφόρμα με τίτλο «Me at the zoo». Το βίντεο αναρτήθηκε στις 23 Απριλίου του 2005 και έχει πάνω από 221 εκατ. προβολές.
Το μεγάλο άλμα του Youtube και η Sequoia Capital
To Youtube άρχιζε να αποκτά το δικό του κοινό, καθώς ο καθένας μπορούσε να ανεβάσει ότι ήθελε. Από το πως να δέσεις τα κορδόνια σου, μέχρι ένα σκύλο που κυνηγάει την ουρά του. Αυτή η ιδέα ήθελε όμως στήριξη, κυρίως οικονομική. Εκεί έρχεται η Sequoia Capital για να επενδύσει σε αυτή την ιδέα που λέγεται Youtube, τον Σεπτέμβριο του 2005. Ο Ρόλεφ Μπόδα παλιός συνάδελφος των τριών ιδρυτών του Youtube στην Paypal και νυν τότε, εταίρος της Sequoia Capital, χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα για να ανεβάσει παλιά βίντεο από το γάμο του και από τον μήνα του μέλιτος. Έτσι γνώριζε για το project και ήθελε να επενδύσει μέσω της εταιρίας του σε αυτό. Η Sequoia έβαλε αρχικά 3,5 εκ. δολάρια στο Youtube και αργότερα άλλα 8 εκ., έτσι ώστε να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του και την πλατφόρμα του.
Το Youtube, από τότε και μετά δεν ξανακοίταξε ποτέ πίσω. Τον Οκτώβριο του 2005, είδε το πρώτο βίντεο του, να «χτυπάει» τις 1 εκ. προβολές. Συγκεκριμένα ήταν το βίντεο-διαφήμιση της Nike για τον Ροναλντίνιο, που παραλαμβάνει για πρώτη φορά τα καινούρια παπούτσια της εταιρίας. Αφού τα φόρεσε μας δείχνει τις ποδοσφαιρικές του ικανότητες, χτυπώντας τέσσερις! συνεχόμενες φορές το οριζόντιο δοκάρι με τη μπάλα χωρίς να πέσει κάτω.
Το Δεκέμβριο του 2005 το Youtube γίνεται ανοικτό προς το κοινό, έχοντας πάνω από 8 εκ. επισκέψεις κάθε μέρα, αριθμός τρομακτικός για εκείνη την εποχή. Ενώ ο καθένας ήταν ελεύθερος να ανεβάσει ότι ήθελε στην πλατφόρμα.
Η εξαγορά του Youtube από την Google -Το deal του αιώνα
Το Οκτώβριο του 2006 η Google εξαγοράζει το YouTube έναντι 1,65 δισ. δολαρίων, αποκομίζοντας κέρδη σχεδόν 400 εκ. δολαρίων ο καθένας από τους συνιδρυτές του. Την ίδια ημέρα που ολοκληρώνεται η συμφωνία, το YouTube μετακομίζει στα κεντρικά του γραφεία στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια.
Δηλαδή δύο χρόνια μετά την ίδρυση του Youtube, η εταιρία πωλήθηκε για ποσό ρεκόρ για εκείνη την εποχή, ενώ οι ιδρυτές του αποκόμισαν τεράστια κέρδη από την καινοτόμα ιδέα τους. Το 2006 το Youtube, ανακηρύχθηκε από τους Times ως «Invention of the Year».
Το Youtube σήμερα -2o σε επισκεψιμότητα παγκοσμίως
Σήμερα το Youtube είναι η νούμερο 2 σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα παγκοσμίως, έχοντας πάνω από 1,7 δισ. μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα και ξεπερνάει ακόμη και το Facebook που έχει 1,53 δισ. μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα. Το 54% των χρηστών άνω των 18 ετών είναι άνδρες, ενώ το 46% είναι γυναίκες.
Ενας μέσος χρήστης της πλατφόρμας, ξοδεύει 19 λεπτά τη μέρα για να βλέπει βίντεο στο Youtube. Κάθε λεπτό, 694.000 ώρες βίντεο παρακολουθούνται από τους χρήστες. Το 81% τον χρηστών του ίντερνετ έχει χρησιμοποιήσει έστω και μία φορά το Youtube. Ένας μέσος χρήστης της εφαρμογής του Youtube στα κινητά, ξοδεύει 24 ώρες κάθε μήνα για να βλέπει βίντεο στην πλατφόρμα.
Τα βίντεο με τραγούδια είναι τα πιο δημοφιλή στο Youtube, ενώ ακολουθούν τα videogames και μετά τα σπορ. Παράλληλα κάθε μέρα οι επισκέπτες βλέπουν περισσότερα από 15 δισ. βίντεο στην πλατφόρμα. Η ηλικιακή ομάδα 25-34 χρησιμοποιεί περισσότερο το Youtube, ενώ ακολουθούν οι 35-44 ετών. Τέλος, η χώρα που βλέπει πιο πολύ Youtube είναι η Ινδία και ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Ινδονησία, η Βραζιλία και η Ρωσία.