Η νέα κολεξιόν haute Couture για το φθινόπωρο του 2020 του Valentino που παρουσιάστηκε χθες, έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη για το πώς θα πρέπει να είναι οι επιδείξεις μόδες, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Την ώρα που η πανδημία αναγκάζει πολλούς οίκους μόδας να επανεξετάσουν τις εποχιακές επιδείξεις μόδας, ο Πιερπάολο Πιτσιόλι, δημιουργικός διευθυντής του οίκου Valentino, έκανε ένα live σόου στο οποίο παραβρέθηκαν μόνο ένα πολύ μικρό κοινό.
Η επίδειξη μόδας πραγματοποιήθηκε στα διάσημα Cinecittà Studios της Ρώμης – το μεγαλύτερο στούντιο παραγωγής ταινιών στην Ευρώπη – και η επίδειξη μεταδόθηκε ζωντανά στην ιστοσελίδα του οίκου μόδας – ένας τρόπος παρουσίασης που έχει γίνει δημοφιλής το τελευταίο διάστημα εξαιτίας του κορωνοϊού.
Ωστόσο, αυτό που προκάλεσε αναταραχή στην βιομηχανία της μόδας όσον αφορά στην παρουσίαση της κολεξιόν του Valentino είναι το επίπεδο της καλλιτεχνικής προσοχής που δόθηκε, μετατρέποντάς από μια απλή κάλυψη της επίδειξης σε κάτι που θύμιζε «ζωντανή ταινία».
Μοντέλα με δραματικά φορέματα αιωρούνταν στην σκηνή
Η εντυπωσιακή επίδειξη με τίτλο «Of Grace and Light» σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον Βρετανό φωτογράφο Νικ Νάιτ και παρουσιάζει τα μοντέλα να κινούνται με χάρη επάνω σε μια σκοτεινή σκηνή, σαν να αιωρούνται στον αέρα.
Θυμίζοντας εν μέρει, τσίρκο, τα μοντέλο είτε κάθονταν σε εναέριους δακτυλίους είτε στέκονταν σε περιστρεφόμενα ανυψωτικά, παρουσιάσαν τα δραματικά, μακριά λευκά φορέματα που ξεχώριζαν ενάντια στο ασπρόμαυρο σκηνικό. Παίζοντας με προβολείς και πολύχρωμα γραφικά που προβάλλονταν στα ρούχα, κάθε μοντέλο λουζόταν στο φως, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να απολαύσει σε πλήρη έκταση τις υπερβολικές σιλουέτες από μετάξι, πούλιες και τούλι.
Από έναν χιτώνα φτιαγμένο από στρώσεις φτερών, μέχρι το κεντημένο με πούλιες κορμάκι και ένα φόρεμα με στρώσεις βολάν έως φορέματα σε crêpe de chine, ογκώδεις ώμους ή γιακάδες με πλισέ, κάθε εμφάνιση απέδιδε μια αγγελική ποιότητα.
Η έμπνευση για την κολεξιόν
Μιλώντας σε μια εικονική συνέντευξη Τύπου, ο Piccioli είπε ότι η κολεξιόν με τις 16 εμφανίσεις ήταν μια «ακραία απάντηση» στην σκληρή πραγματικότητα του lockdown, καθώς και στις δυσκολίες της παραγωγής εκλεπτυσμένων σχεδίων και κεντημάτων σε ένα κοινωνικά απομακρυσμένο περιβάλλον.
«Οι σιλουέτες είναι ακραίες σε μήκος, ώστε να επιδεικνύουν την χειροκίνητη επιδεξιότητα που απαιτήθηκε για την κατασκευή τους» ανέφερε η δήλωση του οίκου Valentino. Κι ενώ άλλοι οίκοι μόδας αγωνίστηκαν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ψηφιακές πλατφόρμες, η ονειρική παρουσίας του Πιτσιόλι έκλεψε το σόου και προσέφερε έναν οδηγό για άλλους οίκους που επιθυμούν να αξιοποιήσουν πλήρως τις διαδικτυακές δυνατότητες. «Δεν ήθελα να νιώσω τους περιορισμούς. Η ραπτική είναι φτιαγμένη για συναισθήματα, όνειρα» δήλωσε ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Valentino.