Όλα ξεκίνησαν με έναν αυτοσχέδιο φωτισμό. Ο Νώε Μπεκ – ο 20χρονος αστέρας του TikTok που γεννήθηκε στην Αριζόνα, με τα σχεδόν 30 εκατομμύρια οπαδούς – έκανε τα πρώτα του βίντεο στη δημοφιλή πλατφόρμα, αυτοσχεδιάζοντας αργά το βράδυ στην κρεβατοκάμαρά του. Αυτό συνέβη πριν από περίπου 1,5 χρόνο, ενώ είχε επιστρέψει για διακοπές στο σπίτι του, από το πανεπιστήμιο του Πόρτλαντ, όπου σπουδάζει επιχειρήσεις και παίζει ποδόσφαιρο.
«Έβαλα κάτι καρφιά στον τοίχο μου για να στήσω και να στηρίξω ένα φακό» είπε γελώντας ενώ καθόταν σε μια αυλή στο ξενοδοχείο Park Hyatt στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εβδομάδας μόδας ανδρικών ενδυμάτων. «Δεν είχα τον κατάλληλο φωτισμό εκείνη τη στιγμή».
Προχωρώντας στο σήμερα, η πανδημία του κορωνοϊού έδωσε στους «δημιουργούς» του TikTok, όπως είναι γνωστοί οι χρήστες της εφαρμογής, ένα αιχμάλωτο κοινό, και ο Μπεκ είναι πλέον ένας από τους πιο διάσημους ανθρώπους στην πλατφόρμα.
Τα απλά βίντεό του που απογείωσαν τη δημοτικότητά του
Η δημοτικότητά του χαρακτηρίζεται από δημοφιλείς τάσεις περιεχομένου με διάφορα βίντεο στα οποία χορεύει, κάνει συγχρονισμό χειλιών και σε μεγάλο βαθμό δείχνει μη φιλτραρισμένες στιγμές από τη ζωή του. Αυτό είναι εξάλλου, ένα μέρος της γοητείας του TikTok: Σε αντίθεση με εκείνους που εμφανίζονται ως influences στο Instagram, ο κόσμος που παρουσιάζει ένας δημιουργός του TikTok δεν χρειάζεται να είναι ραφιναρισμένος και τέλειος. Στην πραγματικότητα, είναι καλύτερο εάν δεν είναι.
Αλλά το γιατί ο Μπεκ έγινε εξαιρετικά viral είναι δύσκολο να το εντοπίσει κανείς και μάλιστα, είναι ο πρώτος που το παραδέχεται. «Είναι τρελό το πόσο γρήγορα μεγάλωσε το κοινό μου» είπε. «Δεν είμαι σίγουρος γιατί. Πραγματικά δεν υπάρχει μυστικό πίσω από αυτό. Ήμουν συνεπής και δημοσίευσα πράγματα που μου άρεσαν να δημοσιεύω, είτε ήταν τάσεις, είτε απλά πράγματα που με έκαναν χαρούμενο».
Είναι επίσης ειλικρινής σχετικά με τι τον παρακινεί να ανεβάζει τόσα βίντεο: «Είναι η προσοχή που συνοδεύεται με την ανάρτηση ενός βίντεο και η σεροτονίνη με την λήψη ειδοποιήσεων στο τηλέφωνό σου. Αυτό μας οδηγεί ως γενιά τώρα. Όσο γελοίο κι αν ακούγεται».
Μήπως η σιγουριά του παίζει ρόλο;
Πέρα από τις τακτικές και συχνές αναρτήσεις για να «τραβήξει» τον αλγόριθμο της πλατφόρμας, η καλή εμφάνιση του Μπεκ (δεν κάνει βέβαια το μοντέλο) αλλά και η αυτοπεποίθησή του, είναι πιθανό να προσέλκυσαν το κοινό.
Δείχνει πολύ άνετος με την εμφάνισή του (συχνά χωρίς πουκάμισο) στα εκατομμύρια των οπαδών του και δείχνει να παρουσιάζει τον εαυτό του στα μάτια των θαυμαστών του, τόσο οικεία όσο και φιλόδοξα – τα χορευτικά του βίντεο είναι τραβηγμένα στην κουζίνα, ή μπροστά από έναν καθρέφτη ντουλάπας, συχνά μαζί με την σύντροφό του, την Ντίξι Ντ’ Αμέλιο η οποία, έχει επίσης διπλασιάσει τον αριθμό των ακόλουθών της στο TikTok.
Έγινε επίσης μέλος του Sway House, στέκι δημιουργών του TikTok στο Λος Άντζελες, τον Ιούλιο του 2020. Από εκεί, με άλλους συγκατοίκους που είχαν επίσης δημοφιλή προφίλ, το κοινό του αυξήθηκε περαιτέρω. Πάντως, στην περίπτωση του Μπεκ, η τελευταία χρονιά έχει προσθέσει ένα είδος βελτιστοποίησης της κοινωνικής κουλτούρας και των χαρακτηριστικών της γενιάς Ζ, και φαίνεται ότι αρκετοί παίκτες στη βιομηχανία της μόδας, λαμβάνουν υπόψη.
Το TikTok στο χώρο της μόδας; Έννοιες ασυμβίβαστες που όμως καταφέρνουν να συνυπάρχουν
Η πρόσφατη στροφή της μόδας στους TikTokers είναι αξιοσημείωτη, αλλά δεν είναι καθολική. Η διστακτικότητα έχει νόημα. Κι αυτό γιατί η σχέση αυτών των δύο είναι κάπως περίεργη: Η επιχείρηση πολυτελών αγαθών έχει εδώ και καιρό χτιστεί και ενισχυθεί από άψογες εικόνες και ακρίβεια μεγάλου προϋπολογισμού. Σε αντίθεση με το TikTok, που είναι πιο mainstream, κάνοντάς του πιο αποτελεσματικό στην προσέγγιση νέων υποψήφιων πελατών.
Στον οίκο μόδας Celine, ο διευθυντής του brand Χέντι Σλίμαν, έκλεισε τον TikToker Νώς Έουμπανκς για μια καμπάνια στα τέλη του 2019, μια κίνηση που συγκέντρωσε την προσοχή και έγινε θέμα στα περιοδικά μόδας. Ένα άλλο αστέρι με το όνομα Γουίσντομ Κάγιε, ο οποίος είναι γνωστός για το στυλ του, έχει υπογράψει με το πρακτορείο μοντέλων IMG, και έχει συνεργαστεί με την Amazon Fashion. Οι σταρ του TikTok άρχισαν επίσης να εμφανίζονται στις πρώτες σειρές της εβδομάδας μόδας, μέχρι που ο κορωνοϊός ακύρωσε τις περισσότερες εκδηλώσεις.
Τα πρώτα του βήματα στο χώρο της μόδας
Όσο για τον Μπεκ, τον Ιανουάριο δοκίμασε την ανδρική κολεξιόν του Louis Vuitton για το φθινόπωρο και τον χειμώνα για την Vogue. Τον Μάρτιο φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του VMAN, ενός περιοδικού indie fashion της Νέας Υόρκης. Σε αυτό φορούσε eyeliner, διχτυωτό καλσόν κάτω από το τζιν του και ψηλοτάκουνα. Την φωτογράφηση επιμελήθηκε ο Νικολά Φορμιτσέτι, που είναι πιο γνωστός για το έργο του στο στυλ της Lady Gaga. «Ήταν συναρπαστικό να συνεργαζόμαστε με κάποιον που είναι εξαιρετικά σίγουρος για το ποιος είναι και είναι ανοιχτός στην εξερεύνηση και την πρόκληση διαφορετικών ειδών μόδας» δήλωσε ο Φορμιτσέτι. «Έχει κάτι ο Νώε. Είναι ο Marky Mark της νέας γενιάς».
Το εξώφυλλο VMAN, ωστόσο, δέχθηκε κριτική. Ορισμένοι χρήστες του διαδικτύου χαρακτήρισαν τη φωτογράφηση ως ένα παράδειγμα ευκαιριακής τακτικής μάρκετινγκ στην οποία η ταυτότητα LGBTQ υπονοείται ως εργαλείο πώλησης. Αυτή η αντίδραση, μαζί με άλλες κριτικές (δέχθηκε κράξιμο για το ταξίδι του στις Μπαχάμες στα τέλη του περασμένου έτους εν μέσω της πανδημίας), πρέπει να τον ξίνισε, αλλά όπως λέει, έμαθε γρήγορα σχετικά με το τι πρέπει να ασχοληθεί και τι να αφήνει να περάσει.
«Δεν παίρνω προσωπικά τα αρνητικά σχόλια επειδή δεν με γνωρίζουν προσωπικά» είπε, προσθέτοντας: «Εάν κάποιος αφήσει ένα μισητό σχόλιο σε μία από τις αναρτήσεις μου, θα ήθελα να μιλήσω μαζί του για 5 λεπτά. Εάν εξακολουθεί να αισθάνεται το ίδιο, είναι ok. Έκανα ότι μπορούσα. Θα ήταν όμως ψέματα εάν έλεγα ότι δεν βλέπω κάποια σχόλια».
Οι πληρωμένες διακοπές στο Παρίσι - υπό έναν όρο, να διαφημίζει τα ρούχα που φορά
Πάντως, στο Παρίσι που βρέθηκε, ο Μπεκ ήταν ενθουσιασμένος. Ήταν η πρώτη του φορά στην πόλη – η πρώτη του φορά στην Ευρώπη. Η δουλειά του, ήταν να γυρνάει στην πόλη, μαζί με έναν άλλον influencer, φορώντας ρούχα της τελευταίας κολεξιόν AMI, και να γυρίζει βίντεο.
Φυσικά, όλο αυτό το διάστημα που βρισκόταν στο Παρίσι, φρόντισε να ανεβάσει πολλά βίντεο στο TikTok, ακόμη και με πλήθος από θαυμαστές που είχαν συγκεντρωθεί έξω από το ξενοδοχείο του για να τον δουν ή και να γυρνάει σε αρτοποιεία της πόλης, φορώντας τα νέα του ρούχα. Ένα βίντεο του που παίζει ποδόσφαιρο στο Le Parc des Princes έχει συγκεντρώσει πάνω από 11 εκατομμύρια προβολές.
Το πρώτο από τα τρία βίντεο του YouTube από το ταξίδι του στο Παρίσι που χρηματοδοτήθηκε από το AMI είναι τώρα στο κανάλι του. Το πρώτο μέρος, με πάνω από 350.000 προβολές, είναι ένα βίντεο διάρκειας 8 λεπτών του ταξιδιού του - «Είμαι στο Rataouille τώρα» λέει, ενώ γυρνά στην γαλλική πρωτεύουσα.
Ο Μπεκ λέει ότι βλέπει τον εαυτό του εν μέρει, στο χώρο της μόδας στο μέλλον και μάλιστα εξέφρασε το ενδιαφέρον του για τον σχεδιασμό ρούχων. Προς το παρόν πάντως, απολαμβάνει όλο αυτό το μαγικό ταξίδι. «Όταν το τηλέφωνο είναι κλειστό, κάνω τα ίδια πράγματα με όλους τους άλλους» είπε. «Στο τέλος της ημέρας, κάνω ένα ντους, βάζω μια ενυδατική, ίσως παρακολουθήσω και λίγο Netflix. Μια φυσιολογική ζωή».