Η Μπλέικ Λάιβλι ήταν πάντα συμπαθής στο κοινό. Έγινε διάσημη παίζοντας τη Νεοϋορκέζα σοσιαλίστα Serena Van der Woodsen στο «Gossip Girl».
Με τα χρόνια, έγινε το απόλυτο χρυσό κορίτσι του Χόλιγουντ, αφού φημιζόταν τις στυλιστικές της επιλογές, τη φιλία της με την Τέιλορ Σουίφτ και το σαρκαστικό χιούμορ της ειδικά απέναντι στον σύζυγό της, Ράιαν Ρέινολντς, όπως προκύπτει και από τον τρόπο που «πειράζουν» ο ένας τον άλλο διαδικτυακά. Όμως τις τελευταίες εβδομάδες, η κοινή γνώμη έχει αλλάξει, και η Λάιβλι επικρίνεται ευρέως για τον τρόπο που προώθησε τη νέα της ταινία, «It Ends With Us».
Η εικόνα της Λάιβλι παραπαίει
Η ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Κολίν Χούβερ, αφηγείται την ιστορία της Λίλι Μπλουμ την οποία υποδύεται η Λάιβλι, μιας ανθοπώλισσας που βιώνει ενδοοικογενειακή κακοποίηση από τον σύντροφό της, Ράιλ Κίνκ, τον οποίο υποδύεται ο Τζάστιν Μπαλντόνι. Η Λάιβλι ήταν επίσης παραγωγός της ταινίας και ο Μπαλντόνι την σκηνοθέτησε. Και ενώ είχαν ξεκινήσει φήμες για διαμάχη μεταξύ της Λάιβλι και του Μπαλντόνι κατά τη διάρκεια του press tour, οι θαυμαστές στο διαδίκτυο επεσήμαναν τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι δύο ηθοποιοί προώθησαν την ταινία. Χαρακτηριστικό είναι το παρακάτω βίντεο:
Ο Μπαλτόνι, ο οποίος έκανε το μεγαλύτερο μέρος των εμφανίσεων στον Τύπο μόνος, επαινέθηκε για την ανάδειξη των σοβαρών θεμάτων που τέθηκαν στην ταινία. Εν τω μεταξύ, η Λάιβλι αποδοκιμάστηκε για την ανάλαφρη προσέγγισή της, καθώς έλεγε στους θαυμαστές της «αρπάξτε τους φίλους σας» και «φορέστε τα φλοράλ σας» στον κινηματογράφο.
Σημειώνεται ότι η κυκλοφορία της ταινίας συνέπεσε με την προώθηση της σειράς ποτών της Λάιβλι, Betty Buzz, και της σειράς μαλλιών, Blake Brown. Μάλιστα, ένα προωθητικό email για την Betty Buzz, που έλαβαν οι New York Times, περιέγραφε πώς να φτιάξει κανείς κοκτέιλ εμπνευσμένα από το "It Ends With Us" χρησιμοποιώντας προϊόντα της Λάιβλι και του Ρέινολντς. Στις 4 Αυγούστου, η Λάιβλι μοιράστηκε μια φωτογραφία στο Instagram στην οποία η ίδια στέκεται μπροστά σε ένα floral σκηνικό με μια ταμπέλα που έγραφε «Betty Blooms», μία κίνηση που παρέπεμπε τόσο στην εταιρεία της ηθοποιού όσο και στη πρωταγωνίστρια της ταινίας της.
«Έχω ένα όνειρο! Όταν η εταιρεία σου κάνει ένα πάρτι με θέμα το ανθοπωλείο για την ταινία σου» έγραψε η Λάιβλι στη λεζάντα. «Σ 'αγαπώ Μπλέικ, αλλά είσαι εκτός πραγματικότητας. Η προώθηση αυτής της ταινίας είναι ένα μεγάλο χαστούκι σε κάθε γυναίκα που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή βία», ανέφερε σχόλιο που αναδείχθηκε ως κορυφαίο καθώς συγκέντρωσε χιλιάδες like. Ένας άλλος έγραψε: «Η υποκριτική καριέρα της Μπλέικ Λάιβλι τελειώνει με εμάς».
«Η συνέντευξη της Μπλέικ Λάιβλι που με έκανε να θέλω να παρατήσω τη δουλειά μου»
Η συζήτηση γύρω από τη Λάιβλι έλαβε ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις την περασμένη εβδομάδα, όταν η δημοσιογράφος Kjersti Flaa κυκλοφόρησε ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη που είχε κάνει το 2016 στη Λάιβλι με τίτλο: «Η συνέντευξη της Μπλέικ Λάιβλι που με έκανε να θέλω να παρατήσω τη δουλειά μου». Η Flaa ξεκίνησε τη συνέντευξη δίνοντας συγχαρητήρια στη Λάιβλι, η οποία ήταν έγκυος εκείνη την εποχή. «Συγχαρητήρια για το μικρό σου φούσκωμα», είπε η Flaa. «Συγχαρητήρια για το μικρό σου φούσκωμα», απάντησε η Λάιβλι. Μιλώντας στην MailOnline την Παρασκευή, η Flaa είπε ότι το σχόλιο της Λάιβλι «ήταν σαν σφαίρα», καθώς έδινε μάχη ενάντια στην υπογονιμότητα. Αργότερα στη συνέντευξη, η Λάιβλι επέπληξε τη δημοσιογράφο επειδή έκανε μια ερώτηση σχετικά με τα ρούχα στην ταινία Cafe Society και είχε κακή στάση απέναντί της μιλώντας για αρκετή ώρα μόνο με τη συμπρωταγωνίστριά της χωρίς να απευθύνεται σε εκείνη. Χρήστες του διαδικτύου σχολιάζοντας τη στάση της ηθοποιού έκαναν λόγο για υποκρισία, καθώς η Λάιβλι φαίνεται να μιλά με ενθουσιασμό για τη μόδα στην τρέχουσα περιοδεία της.
Δεν είναι πολύ αργά για τη Λάιβλι, λένε οι ειδικοί
Η Λάιβλι δεν έχει ακόμη απαντήσει άμεσα στην κριτική. Ωστόσο, πριν λίγες μέρες, παρέπεμψε σε Instagram story της στην Εθνικής Γραμμής Επικοινωνίας των ΗΠΑ για την Οικογενειακή Βία.
Οι ειδικοί που μίλησαν με το Business Insider είπαν ότι η δήλωση στο Instagram από μόνη της δεν θα διορθώσει τη φήμη του ηθοποιού. Η Desislava Dobreva, branding strategist, είπε στο BI ότι υποπτεύεται ότι η ομάδα της Λάιβλι «αναλύει αυτήν τη στιγμή την κατάσταση και πιθανότατα θα συμβουλεύσει τη σιωπή - τη στρατηγική που υιοθετούν οι περισσότεροι σταρ του Χόλιγουντ όταν πιστεύουν ότι δεν θα επηρεαστούν μακροπρόθεσμα». Η Dobreva και ο Jake Holyoak, ο διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου δημοσίων σχέσεων One March, είπαν στο BI ότι θα συμβούλευαν τη Λάιβλι να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις με μια πιο λεπτομερή δημόσια δήλωση.
Σε μια συνέντευξη, η Λάιβλι ρωτήθηκε πώς θα μπορούσαν οι θαυμαστές που καταλαβαίνουν «το θέμα αυτής της ταινίας» να της μιλήσουν γι' αυτό. Εκείνη έδωσε μια φαινομενικά σαρκαστική απάντηση. «Ζητάτε, για παράδειγμα, τη διεύθυνσή μου ή τον αριθμό τηλεφώνου μου; Ή την κοινοποίηση τοποθεσίας μου; Θα μπορούσα απλώς να σας κοινοποιήσω την τοποθεσία», είπε γελώντας. Μιλώντας για τη συνέντευξη στο podcast της, ο διάσημος σχολιαστής Μπρετ Κούπερ είπε ότι το αστείο της Λάιβλι υπονοούσε ότι «οι κανονικοί άνθρωποι δεν αξίζουν τον χρόνο της και δεν πρέπει να βρίσκονται στον κύκλο της». «Γιατί πιστεύατε ότι αυτός ήταν ο σωστός τρόπος να απαντήσει σε αυτήν την ερώτηση;» είπε ο Κούπερ.
Σύμφωνα με την Dobreva η αίσθηση του χιούμορ της Λάιβλι δεν ήταν πρόβλημα, αλλά ότι πρέπει να μάθει να την εξισορροπεί με τη σοβαρότερη φύση της ταινίας όταν δίνει συνεντεύξεις. «Είναι σημαντικό να παραμένει πιστή στο brand της, ενώ δείχνει αφοσίωση στον ρόλο», είπε η Dobreva. Όπως τονίζει το BI, η Λάιβλι προστίθεται σε μια μακρά λίστα σταρ του Χόλιγουντ που έχουν αντιμετωπίσει ακυρώσεις ή χτυπήματα στη φήμη τους, από τη Λάνα Ντελ Ρέι μέχρι τη Σουίφτ και τη Σκάρλετ Γιόχανσον. Αλλά όσοι έχουν την ίδια δύναμη ως σταρ με τη Λάιβλι σπάνια μένουν κάτω για πολύ, είπε ο Holyoak. «Η φήμη της Μπλέικ Λάιβλι δεν χρειάζεται να καταστραφεί μόνιμα. Το Χόλιγουντ έχει δει πολλούς σταρ να αναπηδούν από τις διαμάχες, υπό την προϋπόθεση ότι χειρίζονται την κατάσταση με αυθεντικότητα», είπε. «Αντιμετωπίζοντας κατά μέτωπο τις αντιδράσεις και επιδεικνύοντας ανάπτυξη, μπορεί να ξαναχτίσει την εικόνα της», πρόσθεσε. «Το κλειδί είναι η διαφάνεια και η δράση – αν μπορέσει να μετατρέψει αυτή τη στιγμή σε ευκαιρία για θετική αλλαγή, το κοινό είναι πιθανό να συγχωρήσει και να προχωρήσει».