Η Nike προκάλεσε οργή μετά την ανάρτηση της τρανς σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Dylan Mulvaney, η οποία δημοσίευσε μια σειρά από κάποιες χορηγούμενες αναρτήσεις για γυναικεία ρούχα του γνωστού brand.
Η 26χρονη Mulvaney δημοσίευσε κάποια βίντεο και φωτογραφίες στο Instagram της την Τρίτη, στις οποίες φορούσε ένα κολάν Nike και ένα αθλητικό σουτιέν παραπέμποντας στις σελίδες των προϊόντων στο ηλεκτρονικό κατάστημα του αθλητικού brand.
Άνδρες και γυναίκες σχολίασαν αρνητικά στο Twitter το γεγονός ότι η Mulvaney -η οποία γεννήθηκε άνδρας- επιλέχθηκε από τη Nike για να διαφημίσει τη γυναικεία σειρά ρούχων της. Οι αναρτήσεις σημείωναν ότι επρόκειτο για πληρωμένες χορηγίες.
Παραμένει ασαφές πόσα χρήματα πληρώθηκε η Mulvaney για τις αναρτήσεις, αλλά γνώστες που ασχολούνται με τις χορηγίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δήλωσαν στην Daily Mail ότι μπορεί να λαμβάνει και πάνω από 50.000 δολάρια ανά πληρωμένη ανάρτηση.
Η συνεργασία της Mulvaney με τη Nike έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου προκάλεσε πάλι σχόλια όταν έγινε εκπρόσωπος της Bud Light και το πρόσωπό της εμφανίστηκε σε ειδική έκδοση των κουτιών μπύρας τους.
Έχει, επίσης, συζητηθεί το ότι καταγράφει την «κοριτσίστικη ηλικία» της, δηλαδή την ηλικία της από τη στιγμή που έκανε τη μετάβαση από άνδρας. Πριν λίγο καιρό η Mulvaney υποβλήθηκε σε ένα εξαιρετικά βαρύ χειρουργείο για να κάνει το πρόσωπό της πιο θηλυκό. Όπως γράφει η Daily Mail, στο χειρουργείο αυτό κόβονται τα οστά του προσώπου και λειαίνονται, για να δώσουν στις τρανς γυναίκες πιο μαλακά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα αδρά ανδρικά.
Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση της Nike, τα σχόλια στράφηκαν στο γιατί το brand έδωσε χορηγία σε μια τρανς και όχι σε μια βιολογική γυναίκα, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους σε ποιον προσπαθεί το brand να πουλήσει τα προϊόντα του με τις διαφημίσεις.
«Μου άρεσε πραγματικά η @Nike ως μάρκα, αλλά δεν θα ξαναφορέσω ποτέ άλλο παπούτσι από αυτήν, αφού παρουσιάζουν την Dylan Mulvaney ως νέα πρέσβειρα για τα γυναικεία ρούχα», έγραψε ένας χρήστης, προσθέτοντας: «Πότε θα καταλάβουν αυτές οι μάρκες ότι οι γυναίκες δεν θέλουν άνδρες να ντύνονται σαν αυτές για να διαφημίζουν τα προϊόντα τους;».
«Την επιλέξατε αντί για όλες τις σκληρά εργαζόμενες γυναίκες που γυμνάζονται τακτικά με τα activewear σας; Τι ντροπή! Απολύτως αηδιαστικό», έγραφε ένα άλλο σχόλιο.
Άλλοι είπαν ότι η Mulvaney με τον τρόπο που εμφανιζόταν στο βίντεο φαινόταν σαν να κοροϊδεύει τις γυναίκες.
Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι αντιδράσεις βιτριολικές, καθώς κάποιοι επαίνεσαν τη Mulvaney για τις αναρτήσεις της, με κομπλιμέντα όπως «Πώς μπορεί κάποια να είναι τόσο μεγαλοπρεπή και πανέμορφη;» ή «Κορίτσι μου, δεν έχεις ανάγκη να είσαι τόσο τέλεια».
Μόλις πριν από λίγες ημέρες η Bud Light προκάλεσε σκληρές αντιδράσεις από τους συντηρητικούς πελάτες της επειδή συνεργάστηκε με τη Mulvaney για μια προωθητική ενέργεια March Madness.
Η Bud Light δεν ήταν η πρώτη χορηγία της Mulvaney που προκάλεσε αντιδράσεις. Η εμφάνισή της στην Ulta Beauty τον Οκτώβριο οδήγησε σε διαμάχες και εκκλήσεις για μποϊκοτάζ της εταιρείας καλλυντικών. Οι επικριτές την αποκάλεσαν «μισογυνιστική» επειδή «οικειοποιείται» τη γυναικεία φύση.
Ομοίως, μια ανάρτηση σχετικά με τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής Tampax άφησε μερικούς θεατές σοκαρισμένους και μπερδεμένους. «Πρόκειται για αστείο;», έγραψε κάποιος. Η Mulvaney συχνά επικρίνεται επειδή αναφέρεται στον κόλπο ως «θήκη της Μπάρμπι».
H ίδια, πάντως, μετά τα πολύ αρνητικά σχόλια που είχε εισπράξει για τα ταμπόν, σε βίντεό της εξηγούσε ότι αυτό δεν είναι μισογυνισμός από μέρους της αλλά τρανσφοβία εκ μέρους όλων όσοι σχολιάζουν. Εξήγησε, μάλιστα, ότι δεν έχει γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα, συνεπώς δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή της ταμπόν και δεν έχει ξοδέψει ποτέ ούτε ένα δολάριο για προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Αλλά τα ταμπόν που της έστειλε γνωστή εταιρεία τα χάρισε και κράτησε μερικά για να τα προσφέρει σε όποια γυναίκα χρειαστεί και της τα ζητήσει. Κι αν αυτό το έκανε ένας άνδρας στη σύντροφό του, αν της πήγαινε ταμπόν στο σπίτι, ή ακόμη ένας γκέι φίλος μιας γυναίκας της τα πρόσφερε, εκείνη θα το έβλεπε σαν μια πολύ όμορφη πράξη, ωστόσο στη δική της περίπτωση όλοι την κατακρίνουν και της επιτίθενται, είπε.
Έχει αποκτήσει τεράστιο κοινό στο TikTok, καθώς καταγράφει τη μετάβασή της σε τρανσέξουαλ γυναίκα - αρχικά προσδιοριζόταν ως non-binary, αλλά πριν λίγο καιρό, μέσα στον προηγούμενο Μάρτιο, είπε στους ακολούθους της ότι νιώθει κορίτσι.
Η Mulvaney πήρε συνέντευξη από τον Biden τον Οκτώβριο ως μέλος ενός πάνελ έξι προοδευτικών ακτιβιστών για το NowThis News.
«Είδα ότι ο #DylanMulvaney είναι το πρόσωπο της #Maybelline, το πρόσωπο της #Budlight και τώρα το πρόσωπο της #Nike», έγραψε ένας χρήστης του Twitter, προσθέτοντας: «Οι γυναίκες χάνουν τα αθλήματα, το δικό μας μακιγιάζ, την μπύρα και τώρα τα ρούχα. Ενώ εμείς δεν έχουμε δικαιώματα πάνω στο σώμα μας, οι άνθρωποι της τρανς κοινότητας έχουν;».