Μια αμφιλεγόμενη διαφήμιση για μαντηλάκια αφαίρεσης μακιγιάζ έχει κατέβει από το διαδίκτυο στην Κίνα, αφού προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πολλοί την κατηγόρησαν ότι «δαιμονοποίησε» θύματα σεξουαλικής επίθεσης.
Η διαφήμιση που δημιουργήθηκε για την κινεζική μάρκα Purcotton, δείχνει μια γυναίκα να περπατά σε έναν δρόμο με χαμηλό φωτισμό τη νύχτα, την οποία ακολουθεί ένας μασκοφόρος άνδρας. Καθώς ο άντρας αρχίζει να την πλησιάζει, βλέπουμε τη γυναίκα να χρησιμοποιεί ένα μαντηλάκι Purcotton για να αφαιρέσει το μακιγιάζ της. Μόλις ξεβάφεται, φαίνεται να τρομάζει τον επίδοξο δράστη, με αποτέλεσμα να τον κάνει να τραπεί σε φυγή.
Αν και δεν είναι σαφές πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η διαφήμιση, οι χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα αντέδρασαν στο σύντομο βίντεο, κατακρίνοντάς το, για το μήνυμα που περνάει, καθώς στην ουσία κατηγορεί το θύμα για τη σεξουαλική επίθεση που επρόκειτο να δεχθεί. Μάλιστα, πολλοί το επισήμαναν ως «αηδιαστικό» και «λάθος». Μερικοί ζήτησαν ακόμη και να γίνει μποϊκοτάζ στα προϊόντα της εταιρείας.
«Χρησιμοποιείτε αυτό που τρομάζει περισσότερο τις γυναίκες για μια διαφήμιση, η οποία είναι αδιανόητη και απαράδεκτη», είπε ένας χρήστης στο Weibo, την πλατφόρμα που μοιάζει με το Twitter της Κίνας.
Το China Women's News, ένας ιστότοπος που λειτουργεί από την ομοσπονδία All-China Women's Federation, που συνεργάζεται με την κυβέρνηση, κατήγγειλε τη διαφήμιση στα social media τους, για «δαιμονοποίηση του θύματος».
«(Είναι) γεμάτο προκατάληψη, κακία και άγνοια. Οι γυναίκες είναι καταναλωτές και όχι καταναλωτικά αγαθά. Είναι αναπόφευκτο οι “δημιουργικές” διαφημίσεις που προσβάλλουν τις γυναίκες να επικρίνονται από το κοινό», ανέφερε η δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το επίμαχο βίντεο.
Η Purcotton, η οποία ανήκει στην Winner Medical Group, διαθέτει περισσότερα από 240 καταστήματα στην Κίνα και περίπου 20 εκατομμύρια πελάτες, σύμφωνα με τον ιστότοπο της εταιρείας.
Η εταιρεία υπερασπίστηκε αρχικά τη διαφήμιση ως δημιουργικό τρόπο διαφήμισης της «λειτουργίας καθαρισμού του προϊόντος», αλλά καθώς οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ αυξήθηκαν, η εταιρεία κατάργησε το βίντεο από τους λογαριασμούς της και τελικά ζήτησε συγγνώμη στις 8 Ιανουαρίου.
«Έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα που θα κάνει τους ανθρώπους να λογοδοτήσουν για το πρόβλημα και, εν τω μεταξύ, θα βελτιώσουμε την παραγωγή περιεχομένου και τη διαδικασία ελέγχου για να αποτρέψουμε την εμφάνιση παρόμοιων περιστατικών», ανέφερε η ανάρτηση της εταιρείας. H Purcotton δημοσίευσε μια δεύτερη επιστολή συγγνώμης στο λογαριασμό της στο Weibo τη Δευτέρα.