Μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει άλμπουμ από το 2016, αλλά η Ριάνα είναι πλέον επίσημα δισεκατομμυριούχος.
Η 33χρονη τραγουδίστρια, η οποία αξίζει 1,2 δισεκατομμύρια λίρες, είναι πλέον η πλουσιότερη γυναίκα στη μουσική και η δεύτερη πλουσιότερη γυναίκα στην ψυχαγωγία, πίσω μόνο από την Όπρα Γουίνφρεϊ.
Είναι πολύ μακριά από το κορίτσι που μεγάλωσε σε ένα λιτό σπίτι στα Μπαρμπάντος και χρησιμοποίησε τη μουσική ως τρόπο για να ξεφύγει από τη βίαιη μάχη του πατέρα της με τους εθισμούς του στα ναρκωτικά και το αλκοόλ.
Όμως, παρά την αρχική της επιτυχία ως ποπ σταρ, ο τεράστιος πλούτος της δεν οφείλεται στη μουσική της. Από τότε που κυκλοφόρησε το εμπορικό σήμα ομορφιάς της, Fenty, το 2017, η Ριάνα εργάστηκε -και συνεχίζει να το κάνει -σκληρά, για να καταφέρει να δημιουργήσει την αυτοκρατορία της, ύψους 1 δις λιρών.
Πώς λοιπόν έχει γίνει τόσο πλούσια η Ριάνα; Η Sun ρίχνει μια πιο προσεκτική ματιά στα κέρδη της και στο πώς ξεκίνησε και πώς κατέληξε να είναι αυτό που είναι σήμερα.
Ο αλκοολικός πατέρας της Ριάνα
Η Ριάνα - της οποίας το πραγματικό όνομα είναι Ρόμπιν Φέντι - μεγάλωσε στα Μπαρμπάντος, αλλά είχε μια δύσκολη παιδική ηλικία, καθώς ο μπαμπάς της πάλευε με τις εξαρτήσεις από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά.
Όπως έχει εξομολογηθεί η διάσημη τραγουδίστρια στο Rolling Stone, ο πατέρας της χτυπούσε τη μητέρα της, αλλά και την ίδια μια φορά.
Πολλές φορές προσπαθούσε να μπει ανάμεσα στους γονείς της για να διαλύσουν έναν καβγά, και μια φορά μάλιστα, προσπάθησε να τους αποσπάσει την προσοχή σπάζοντας ένα γυάλινο μπουκάλι.
Οι γονείς της Ριάνα χώρισαν όταν ήταν 14 ετών και ανέλαβε τη φροντίδα του μικρότερου αδελφού της, ενώ η μητέρα της εργαζόταν πολλές ώρες. «Μεγάλωσα γρήγορα, σαν να είμαι η δεύτερη μαμά», είπε η Ριάνα μιλώντας στον Guardian.
Το 2013, η τραγουδίστρια έβαλε τον μπαμπά της Ρόναλντ, σε ένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης στο Μαλιμπού, αξίας 58.000 δολαρίων. Σήμερα, η σχέση τους είναι δυνατή και εξακολουθεί να τον φροντίζει.
«Πάντα ήθελα να γίνω ποπ σταρ»
Η Ριάνα έχει εξηγήσει ότι χρησιμοποιούσε τη μουσική ως απόδραση και «πάντα ήξερε ότι ήθελε να γίνει ποπ σταρ».
Το 2003, δημιούργησε ένα μουσικό τρίο με δύο συμμαθήτριές της και πέρασε από οντισιόν για τον παραγωγό δίσκων Έβαν Ρότζερς, ο οποίος έκανε διακοπές στα Μπαρμπάντος με τη σύζυγό του.
Ο Έβαν τη λάτρεψε αμέσως και αργότερα είπε στο Entertainment Weekly ότι «τη στιγμή που η Ριάνα μπήκε στο δωμάτιο, ήταν σαν τα άλλα δύο κορίτσια να μην υπήρχαν».
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η Ριάνα ταξίδεψε στο σπίτι του Έβαν στο Κονέκτικατ για να εργαστεί στο demo άλμπουμ της.
Με τη βοήθεια του τραγουδοποιού Καρλ Στάρκεν έφτιαξε ένα demo τεσσάρων τραγουδιών που περιλάμβανε το Pon de Replay, το οποίο θα γινόταν το πρώτο της single.
«Έφυγα από τα Μπαρμπάντος και δεν κοίταξα πίσω»
Η Ριάνα μετακόμισε επίσημα στις ΗΠΑ, όταν ήταν 16 ετών. «Όταν έφυγα από τα Μπαρμπάντος, δεν κοίταξα πίσω», είπε. «Ήθελα να κάνω αυτό που έπρεπε, ακόμα κι αν αυτό σήμαινε να μετακομίσω στην Αμερική».
Λίγο αργότερα, το demo της έπεσε στα χέρια της δισκογραφικής εταιρείας Def Jam. Έκανε οντισιόν για αυτούς και ο θρυλικός ράπερ Jay-Z, εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ μαζί της, που της έκλεισε συμβόλαιο «την ίδια μέρα».
Οκτώ μήνες αργότερα η Ριάνα κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, Music of the Sun, το οποίο έγινε πλατινένιο.
Σπάζοντας ρεκόρ στα chart
Το επόμενο άλμπουμ της, A Girl Like Me, κυκλοφόρησε το 2006, αλλά η καριέρα της εκτοξεύτηκε το 2007, μόλις κυκλοφόρησε το τρίτο άλμπουμ της, το Good Girl Gone Bad.
Αυτό το άλμπουμ περιλάμβανε το επιτυχημένο single Umbrella, το οποίο κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή του UK Singles Chart για 10 συνεχόμενες εβδομάδες, το μακρύτερο σερί στο νούμερο ένα για οποιοδήποτε single εκείνης της δεκαετίας.
Είναι επίσης καταχωρημένο στα 500 μεγαλύτερα τραγούδια όλων των εποχών του Rolling Stone, ενώ της χάρισε το πρώτο της βραβείο Grammy. Έκτοτε έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία και έχει συνεργαστεί με θρύλους όπως ο Κάνιε Γουέστ και ο Κάλβιν Χάρις.
Τώρα είναι η δεύτερη γυναίκα καλλιτέχνης με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, μετά τη Μαντόνα, έχοντας πουλήσει 250 εκατομμύρια δίσκους και επτά από τα οκτώ στούντιο άλμπουμ της βρέθηκαν στα 10 καλύτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αλλά, από τότε που κυκλοφόρησε το άλμπουμ της Anti το 2016, η Ριάνα άρχισε να επικεντρώνεται στην επιχείρησή της και όχι στη μουσική της.
Ριάνα: Το brand ομορφιάς της, αξίας 2 δις λιρών
Η Ριάνα δημιούργησε τη μάρκα καλλυντικών της, Fenty Beauty, το 2017, μαζί με τον κολοσσό πολυτελών ειδών LVMH, ο οποίος κατέχει το 50% της επιχείρησης.
Με στόχο να προσελκύσει «κάθε τύπο γυναίκας» και την κυκλοφορία 40 διαφορετικών αποχρώσεων foundation, η επιχείρηση της Riri, όπως την αποκαλούν, απογειώθηκε γρήγορα.
Συγκέντρωσε πωλήσεις συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων (πάνω από 71 εκατομμύρια λίρες) τις πρώτες δύο εβδομάδες και, σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια, η μάρκα καλλυντικών της Ριάνα μετατράπηκε σε επιχείρηση δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μετά το πρώτο έτος της, η σειρά «έφερνε περισσότερα από 550 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα», αποκάλυψε το Forbes. Κέρδισε την Kylie Cenmetics της Κάιλι Τζένερ, την KKW Beauty της Κιμ Καρντάσιαν και την Honest Company της Τζέσικα Άλμπα.
Η συνιδρύτρια της Bluestock Advisors, Σάνον Κόιν, εξήγησε το γεγονός ως εξής: «Πολλές γυναίκες πίστευαν ότι δεν υπήρχαν σειρές καλλυντικών που να ανταποκρίνονται στον τόνο του δέρματός τους. Υπήρχε το light, το μεσαίο, το μεσαίο-σκούρο, και το σκούρο».
«Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι πραγματικότητα. Ήταν μια από τις πρώτες μάρκες που βγήκε και είπε "Θέλω να μιλήσω σε όλους αυτούς τους διαφορετικούς ανθρώπους"».
Πέρυσι, κυκλοφόρησε το Fenty Skin - το οποίο είναι σίγουρο ότι θα της αποφέρει ακόμη περισσότερα χρήματα. Και το Forbes εκτίμησε ότι η Fenty Beauty στο σύνολό της αξίζει το τεράστιο ποσό 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (2 δισεκατομμυρίων λιρών) και πιθανότατα θα συνεχίσει να αυξάνεται καθώς η LVMH δήλωσε ότι «έχει διατηρήσει την ελκυστικότητά της ως κορυφαία μάρκα μακιγιάζ».
Η μάρκα εσωρούχων της Ριάνα, αξίας 193 εκατομμυρίων λιρών
Ένα χρόνο αφότου άφησε το στίγμα της στη βιομηχανία ομορφιάς, η Ριάνα ξεκίνησε την εταιρεία εσωρούχων της, τη Savage x Fenty.
Τα μοντέλα εσωρούχων ήταν αισθητά διαφορετικά από άλλες μάρκες όπως αυτά της Victoria's Secret, καθώς υπήρχαν γυναίκες όλων των μεγεθών και φυλών, ενώ μεταξύ τους ήταν και έγκυες γυναίκες.
Η μάρκα εσωρούχων κάνει ακόμα και τη δική της επίδειξη στην πασαρέλα, που μεταδίδεται στο Amazon, με καλλιτέχνες όπως η Lizzo να τραγουδούν.
Μιλώντας για το πρώτο σόου της εταιρείας εσωρούχων της, το 2018, η Ριάνα είπε: «Ήθελα να συμπεριλάβω κάθε γυναίκα. Ήθελα κάθε γυναίκα στη σκηνή με διαφορετικές ενέργειες, διαφορετικές φυλές, σωματότυπους, διαφορετικά στάδια στη γυναικεία τους ζωή και κουλτούρα. Ήθελα οι γυναίκες να νιώθουν περίφημα και ότι μαζί το ξεκινήσαμε. Το έχουμε. Οι γυναίκες κυβερνούν τον κόσμο αυτή τη στιγμή».
Λόγω της υποστήριξης της Ριάνα, καθώς και των μοντέλων της μάρκας, η εταιρεία έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία και αξίζει τώρα 193 εκατομμύρια λίρες.
Η πολυάσχολη Ριάνα
Λόγω της επιτυχίας των επιχειρήσεων της, η Ριάνα έστρεψε κι αλλού την προσοχή της εκτός από τη μουσική της - από την οποία προέρχεται η υπόλοιπη περιουσία της.
«Παλιά ήμουν στο στούντιο, μόνο στο στούντιο, για τρεις μήνες συνεχόμενα και θα έβγαινε ένα άλμπουμ», είπε. «Τώρα, είναι σαν ένα καρουζέλ. Τη μία μέρα κάνω μόδα, την άλλη εσώρουχα, την επόμενη ομορφιά και τη μεθεπόμενη μουσική. Είναι σαν να έχεις ένα σωρό παιδιά και πρέπει να τα φροντίζεις όλα».
Οι θαυμαστές της ανυπομονούν για ένα νέο της άλμπουμ, αλλά η Ριάνα δεν λέει κουβέντα σχετικά με το πότε μπορούμε να το περιμένουμε.
«Δεν μπορώ να πω πότε θα το κυκλοφορήσω», είπε στη Vogue το 2020 σχετικά με την πιθανή κυκλοφορία του ένατου στούντιο άλμπουμ της στο μέλλον. «Αλλά δουλεύω πολύ σκληρά στη μουσική».
Και μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η περιουσία της θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο, με το που το βγάλει.