Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε αν μια τσάντα ή άλλο προϊόν είναι μαϊμού - iefimerida.gr

Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε αν μια τσάντα ή άλλο προϊόν είναι μαϊμού

Γυναίκα ψωνίζει τσάντες
Οι επωνυμίες μόδας θέλουν να μπορείτε να αναγνωρίζετε τις απομιμήσεις / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Βρείτε το «superfake»: Οι επωνυμίες μόδας θέλουν να μπορείτε να αναγνωρίζετε τις απομιμήσεις, τα λεγόμενα «μαϊμού» προϊόντα.

Για να γίνεις «κύριος» επαληθευτής στο Fashionphile - το υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης για την εξάλειψη των πλαστών σχεδιαστών στην πολυτελή διαδικτυακή αγορά - χρειάζονται περισσότερες από 8.000 ώρες αυστηρής εκπαίδευσης, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να εντοπίζουν γρήγορα ένα σφάλμα στη μορφή ημερομηνίας μέσα σε μια τσάντα Louis Vuitton, για παράδειγμα, ή γνωρίζουν το σωστό μακιγιάζ στο κράμα μετάλλων ενός ρολογιού Cartier.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνητή νοημοσύνη στον αγώνα κατά των «μαϊμού» προϊόντων

Ο ανταγωνιστής του, The RealReal, βασίζεται επίσης στις ανθρώπινες αισθήσεις και το ένστικτο - αναγνωρίζοντας τη μυρωδιά μιας τσάντας Hermès Birkin αξίας 25.000 δολαρίων ή την αίσθηση του απαλού δέρματος Barenia - αλλά ο πρώτος γύρος ελέγχων του λιανοπωλητή πραγματοποιείται μέσω AI, με λογισμικό εκπαιδευμένο στα 30 εκατομμύρια εικόνες για να διακρίνουν σχεδόν ανεπαίσθητες διαφορές στη ραφή ή την τοποθέτηση του υλικού. Ταυτόχρονα, ένας αλγόριθμος υπολογίζει τον κίνδυνο ενός αντικειμένου με βάση τα πάντα, από το ιστορικό πωλήσεων του αποστολέα έως τη δημοτικότητα ενός προϊόντος στη μαύρη αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, οι ηγέτες της πολυτέλειας και της τεχνολογίας ήλπιζαν να μετατρέψουν τον μέσο καταναλωτή σε επαληθευτή, με τη δυνατότητα να ελέγξει μέσα σε λίγα λεπτά - ή ακόμα και δευτερόλεπτα - εάν ένα καπιτονέ πορτοφόλι Chanel με αλυσίδα είναι νόμιμο ή όχι.

Η εφαρμογή Entrupy που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη ισχυρίζεται ότι μπορεί να ειδοποιήσει αγοραστές και μεταπωλητές εάν ένα επώνυμο αθλητικό αθλητικό ή τσαντάκι είναι ύποπτο μέσω μιας χούφτας φωτογραφιών, ενώ η εταιρεία τεχνολογίας μόδας The Ordre Group έχει συνεργαστεί με τους Louis Vuitton, Burberry και Patou, μεταξύ άλλων, για να το μοναδικό «ψηφιακό αποτύπωμα» ενός αντικειμένου, όπως ένα μικρό τμήμα υφασμάτων και κατασκευής ενός μονόγραμμου πορτοφολιού LV. (Σκεφτείτε το σαν αναγνώριση προσώπου, συλλέγοντας σχεδόν ανεπαίσθητες λεπτομέρειες για το ανθρώπινο μάτι -10.000 από αυτά τα καπιτονέ πορτοφόλια Chanel θα είχαν 10.000 μοναδικά αναγνωριστικά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ονομασία Authentique, το πρόγραμμα καταχωρεί κάθε αναγνωριστικό στο blockchain, κάτι που δεν μπορεί να αντιγράφεται και θεωρείται ταυτόχρονα εύκολα ανιχνεύσιμο και ασφαλές, έναντι μεθόδων όπως RFID (ετικέτες αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων και αναγνώστες) και ολογράμματα, τα οποία έχουν παραποιηθεί.

Χρειάζονται περισσότερες από 8.000 ώρες για να γίνεις κύριος επαληθευτής στο The RealReal, σύμφωνα με την εταιρεία.
Χρειάζονται περισσότερες από 8.000 ώρες για να γίνεις κύριος επαληθευτής στο The RealReal, σύμφωνα με την εταιρεία / Φωτογραφία: The RealReal

«Είναι τόσο εύκολο όσο να σηκώνεις το τηλέφωνο και να το δείχνεις σε ένα προϊόν… και να ξέρεις αν είναι ψεύτικο ή αληθινό», υποστήριξε ο Simon Lock, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του The Ordre Group. Η τεχνολογία που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη «αναλύει μικροσκοπικά» τα υλικά της, εξήγησε, μέχρι τον τρόπο βαφής και ανάμειξης των ινών και εκπαιδεύεται για ακρίβεια ακόμη και όταν ένα ρούχο υφίσταται φθορά με την πάροδο του χρόνου.

Το Authentique είναι μόνο μια εκδοχή μιας λεγόμενης ψηφιακής ταυτότητας ή διαβατηρίου: ένα ψηφιοποιημένο «δίδυμο» ενός κομματιού σχεδιαστή που επιτρέπει στους αγοραστές να επαληθεύσουν ότι είναι γνήσιο και να παρακολουθούν τον κύκλο ζωής του. Στην Ευρώπη, κάποιο είδος ψηφιακών διαβατηρίων για ενδύματα και κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα μπορεί σύντομα να γίνει νόμος. Τα τελευταία δύο χρόνια, ορισμένοι από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου έχουν συγκεντρωθεί γύρω από αυτήν την τεχνολογία για να βοηθήσουν τόσο σε πρωτοβουλίες κατά της παραποίησης/απομίμησης όσο και σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H κοινοπραξία Aura Blockchain, η οποία ιδρύθηκε από την LVMH, την OTB και τον όμιλο Prada, που αντιπροσωπεύουν συλλογικά ετικέτες όπως Louis Vuitton, Dior, Fendi, Bulgari, Marni, Maison Margiela και Prada, μεταξύ άλλων, είναι η μεγαλύτερη προσπάθεια τυποποίησης τέτοιων αναγνωριστικών με δυνατότητα σάρωσης στη μόδα και την πολυτέλεια, με τα ιδρυτικά μέλη να ψηφιοποιούν επί του παρόντος εκατομμύρια προϊόντα στους καταλόγους τους, σύμφωνα με τον όμιλο. Η Aura ισχυρίζεται ότι μόνο η OTB έχει καταχωρίσει 600.000 προϊόντα μέχρι στιγμής, με κάθε παπούτσι Maison Margiela Tabi από το 2023 να διαθέτει ένα τσιπ NFC στη σόλα.

«Θεωρείται σχεδόν σαν χακάρισμα»

Αυτές οι τακτικές αποτελούν μέρος της ελπίδας του κλάδου να εξουδετερώσει την άνθηση της αγοράς απομιμήσεων, με ορισμένες εκτιμήσεις να υποστηρίζουν ότι η ψεύτικη μόδα και τα είδη πολυτελείας αντιπροσωπεύουν το 60% ή περισσότερο του εμπορίου πλαστών προϊόντων αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Εκεί που κάποτε οι τσάντες ήταν διαθέσιμες κυρίως σε γωνίες δρόμων και πορτμπαγκάζ αυτοκινήτων, τώρα είναι επίσης εύκολα διαθέσιμες με λίγα κλικ στο διαδίκτυο.

Μόνο στο Reddit, οι κοινότητες που είναι αφιερωμένες στη συζήτηση και την αναζήτηση αντιγράφων διαθέτουν εκατοντάδες χιλιάδες μέλη, ενώ οι χρήστες του TikTok επιδεικνύουν πλήθος φαινομενικά πανομοιότυπων πλαστών σχεδιαστών και οι YouTubers ανεβάζουν μαθήματα για το πώς να εντοπίζουν τις διαφορές μεταξύ φθηνών και κορυφαίων πλαστών. Οι παραχαράκτες έχουν φιλοξενήσει ακόμη και ζωντανές επιδείξεις στις πασαρέλες των τελευταίων πλαστών μόδας, με τα λογότυπα των Louis Vuitton, Dior και YSL να είναι τυπωμένα πάνω από αυτοσχέδιες πασαρέλες.

Κοπέλα με ακριβή τσάντα
Φωτογραφία: Shutterstock
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας εκπρόσωπος του Reddit αρνήθηκε να σχολιάσει, αλλά επεσήμανε τις πολιτικές τους, οι οποίες απαγορεύουν την προσέλκυση ή τη διευκόλυνση παράνομων συναλλαγών στο φόρουμ. Ο εκπρόσωπος του TikTok επισήμανε επίσης ότι οι οδηγίες του δεν επιτρέπουν την πώληση απομιμήσεων προϊόντων ή περιεχόμενο που παραβιάζει πνευματικά δικαιώματα ή εμπορικά σήματα.

«Υπήρξε μια εποχή που κανείς δεν παραδεχόταν ποτέ ότι αγόρασε ένα πλαστό», είπε η Sarah Davis, ιδρύτρια και πρόεδρος της Fashionphile. Αλλά τώρα, σε ορισμένους κύκλους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, «δεν (βλέπεται) ως αρνητικό, θεωρείται σχεδόν ως χακάρισμα».

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου υπόκεινται ολοένα και περισσότερο σε νομικό έλεγχο για ό,τι πωλείται στους ιστότοπούς τους καθώς οι νέοι κανονισμοί έχουν ψηφιστεί στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αλλά η Susan Scafidi, ιδρύτρια του Fashion Law Institute, λέει ότι αυτό αντιμετωπίζει μόνο ένα μέρος του προβλήματος καθώς εφόσον τα πλαστά είναι αποδεκτά και, σε ορισμένους κύκλους, είναι επιθυμητά για τα δικά τους πλεονεκτήματα.

Η δεοντολογία των αγορών κερδών είναι στην καλύτερη περίπτωση ακανθώδης. Δεν υπάρχει διαφάνεια σχετικά με το ποιος ράβει ψεύτικες τσάντες, υπό ποιες συνθήκες το κάνει και ποιος κερδίζει. Η συμπάθεια για τις επωνυμίες «μπορεί να είναι δύσκολη για τους καταναλωτές γενικά, ιδιαίτερα για εκείνους που είναι βαθιά εμποτισμένοι με την κουλτούρα του TikTok», είπε ο Scafidi.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και η τιμή εισόδου για τα επώνυμα προϊόντα συνεχίζει να αυξάνεται σε μια περίοδο αυξανόμενης οικονομικής πολικότητας. Σύμφωνα με το Business of Fashion, η μέση τιμή για μια γυναικεία τσάντα επώνυμων σχεδιαστών στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 27% από το 2019 έως το 2022. Πέρυσι σημειώθηκαν κέρδη ρεκόρ για τον τομέα πολυτελείας, με περίπου 95% των εμπορικών σημάτων να σημειώνουν ανάπτυξη, σύμφωνα με εκτίμηση από την εταιρεία συμβούλων Bain & Company.

«Αν ο δείκτης πληθωρισμού βασιζόταν μόνο στις τσάντες, θα ήταν σοκαριστικό και η Fed θα ανέβαζε τα επιτόκια σαν τρελή, και όλοι θα πανικοβαλλόμασταν», είπε γελώντας ο Scafidi.

«Ανάγκη για ανθρώπινη καχυποψία»

Καθώς τα πλαστά ενδύματα και αξεσουάρ έχουν εξελιχθεί από φθηνά αντίγραφα σε αποκαλούμενα «superfakes» και οι ετικέτες πολυτελείας δημιουργούν όλο και περισσότερα στυλ κάθε σεζόν, οι μέθοδοι ελέγχου ταυτότητας γίνονται όλο και πιο περίπλοκες.

Όταν το Fashionphile ιδρύθηκε το 1999 με έμφαση στις τσάντες, οι ετικέτες είχαν μόνο λίγες παραλλαγές σε διαφορετικά στυλ, γεγονός που καθιστούσε ευκολότερη την εκπαίδευση των επαληθευτών. Τώρα, «κάθε εποχή είναι γεμάτη (από) έναν απίστευτο όγκο από στυλ και σχήματα και υφάσματα», είπε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Άνδρας με ρολόι Cartier κοιτάζει το smartphone του
Φωτογραφία: Shutterstock

Τεχνολογία όπως τα ψηφιακά αναγνωριστικά δεν είναι πιθανό να αποτελέσει πανάκεια για το πρόβλημα της παραχάραξης της βιομηχανίας - οι καταναλωτές που αναζητούν παράνομες πλαστογραφίες θα εξακολουθήσουν να τις αναζητούν, τελικά - αλλά θα μπορούσε να προσφέρει ένα άλλο επίπεδο ασφάλειας για πραγματικούς αγοραστές που θέλουν να εξαλείψουν γρήγορα τα πλαστά.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι τα τρέχοντα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι αρκετά αξιόπιστα από μόνα τους, ιδιαίτερα για αντικείμενα στα οποία οι αλγόριθμοι δεν έχουν εκπαιδευτεί ακόμη. Η Fashionphile, η οποία λέει ότι λαμβάνει περίπου 700.000 τσάντες την ημέρα, εγκατέλειψε τα δικά της σχέδια να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη το 2017, διαπιστώνοντας ότι δεν ήταν «αρκετά καλή», και δεν έχει ακόμη δεσμευτεί σε αυτό ξανά.

Η Scafidi πιστεύει ότι ένα «υβριδικό μοντέλο» θα είναι πάντα απαραίτητο. «Θα υπάρχει πάντα η ανάγκη για ανθρώπινη καχυποψία για κάτι που απλά δεν είναι σωστό», είπε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για να πείσουμε τους αγοραστές που προτιμούν να βρουν ένα φθηνότερο προϊόν ή ένα αντίγραφο ενός αντικειμένου, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει, πρόσθεσε.

Πηγή: CNN

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ