To πρώτο επίσημο πορτρέτο του μετά τη στέψη αποκάλυψε χθες ο βασιλιάς Κάρολος στο παλάτι του Μπάκιγχαμ και οι χρήστες των social media έσπευσαν να το σχολιάσουν.
Ο πίνακας, από τον διάσημο καλλιτέχνη Jonathan Yeo, απεικονίζει την Αυτού Μεγαλειότητα να φορά τη στολή της Ουαλικής Φρουράς, της οποίας έγινε Συνταγματάρχης το 1975. Όσο για το κόκκινο χρώμα, που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του καμβά, είναι μέρος του χαρακτηριστικού στιλ του καλλιτέχνη.
Ο Yeo είχε τέσσερις συναντήσεις με τον βασιλιά Κάρολο για τη δημιουργία του πίνακα, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2021, όταν ακόμη ήταν πρίγκιπας της Ουαλίας.
«Αποτύπωσα τις εμπειρίες της ζωής που είναι χαραγμένες στο πρόσωπό του» λέει ο καλλιτέχνης
Μετά την παρουσίαση του βασιλικού πορτρέτου, ο καλλιτέχνης δήλωσε:
«Όταν ξεκίνησα αυτό το έργο, η Αυτού Μεγαλειότητα ο Βασιλιάς ήταν ακόμη η Αυτού Βασιλική Υψηλότητα ο Πρίγκιπας της Ουαλίας, και όπως η πεταλούδα που ζωγράφισα να αιωρείται πάνω από τον ώμο του, έτσι και αυτό το πορτρέτο εξελίχθηκε καθώς ο ρόλος του θέματος στη δημόσια ζωή μας μεταμορφώθηκε. Κάνω ό,τι μπορώ για να αποτυπώσω τις εμπειρίες της ζωής που είναι χαραγμένες στο πρόσωπο του κάθε εικονιζόμενου.
Σε αυτήν την περίπτωση, στόχος μου ήταν επίσης να κάνω αναφορά στις παραδόσεις της βασιλικής προσωπογραφίας, αλλά με τρόπο που να αντικατοπτρίζει μια μοναρχία του 21ου αιώνα και, πάνω απ' όλα, να επικοινωνήσω τη βαθιά ανθρωπιά του υποκειμένου.
Είμαι αφάνταστα ευγνώμων για την ευκαιρία που μου δόθηκε να απαθανατίσω έναν τόσο εξαιρετικό και μοναδικό άνθρωπο, ιδίως την ιστορική στιγμή που έγινε βασιλιάς».
«Μοιάζει σαν να είναι στην κόλαση»: Επικά τα σχόλια των χρηστών για το πορτρέτο του βασιλιά Καρόλου
Το πορτρέτο, όμως, του βασιλιά Καρόλου δεν βρήκε τόσο θετική ανταπόκριση από το κοινό, με τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κάνουν λόγο για το πιο άσχημο πορτρέτο που έχουν δει ποτέ, ενώ άλλοι ανέφεραν πως μοιάζει σαν να βγήκε από την κόλαση.
Υπήρξαν, επίσης, κάποιοι που το συνέκριναν με τον κακό από την ταινία Ghostbusters 2, τον Βίγκο τον Καρπάθιο, έναν μεσαιωνικό τύραννο του 17ου αιώνα, το φάντασμα του οποίου εγκαταστάθηκε στο ίδιο του το πορτρέτο.
Άλλοι αστειεύτηκαν ότι ο πίνακας μοιάζει σαν να έχει δεχτεί επίθεση από το «Just Stop Oil», ένα κίνημα που στοχεύει διάσημους πίνακες πετώντας μπογιές πάνω τους.
Ορισμένοι δεν μπόρεσαν να αφήσουν ασχολίαστη την αντίδραση του βασιλιά Καρόλου, μόλις αποκαλύπτει το πορτρέτο του.