Το όνειρο πολλών να εγκαταλείψουν τα διαμερίσματά τους στις πόλεις για να ζήσουν Instagram-ικές νομαδικές περιπέτειες ταξιδεύοντας με ατελείωτο ενθουσιασμό απογειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ωστόσο, το κίνημα #VanLife δείχνει σημάδια πτώσης λόγω της επιστροφής στο γραφείο και των υψηλών τιμών βενζίνης, καθώς οι περιπλανώμενοι ταξιδιώτες άρχισαν να μοιράζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στα ταξίδια τους. Συγκεκριμένα, αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες δαπάνες επισκευής, απομόνωση, ανησυχία για την ασφάλεια και κουραστικά logistics, μεταξύ άλλων ελλείψεων.
Οι δυσκολίες των ταξιδιωτών που ζουν σε βαν
«Όλα είναι 10 φορές πιο δύσκολα», παραδέχτηκε η 23χρονη Siena Juhlin στη Wall Street Journal την περασμένη εβδομάδα. «Αλλά όλα είναι επίσης εκπληκτικά όμορφα και ικανοποιητικά», πρόσθεσε.
Η Juhlin, από το Μιζούρι των ΗΠΑ, ομολόγησε ότι εργάζεται σε τρεις θέσεις μερικής απασχόλησης για να ανακτήσει τα 5.000 δολάρια που ξόδεψε για να φτιάξει το κιβώτιο ταχυτήτων του λευκού Ford Transit της που αγόρασε τον Αύγουστο.
Και η 28χρονη ανεξάρτητη φωτογράφος Emilie Hofferber, μίλησε το «The Journal» για τις εξαντλητικές πολυπλοκότητες της καθημερινής λήψης αποφάσεων, όπως η αξιολόγηση της ασφάλειας των συνθηκών του να κοιμάσαι στις στάσεις φορτηγών.
«Απλώς πρέπει πάντα να κάνεις σημαντικές επιλογές και να σκέφτεσαι όλα τα μικροσκοπικά πράγματα που χρειάζεσαι για την επιβίωσή σου», είπε η Hofferber.
Ακόμη περισσότερες απογοητεύσεις κοινοποιήθηκαν σε μια πρόσφατη ανάρτηση στο κανάλι Reddit Van Dwellers.
«Πέρασα μόνο μερικούς μήνες ζώντας σε βαν και έπαθα νευρικό κλονισμό», έγραψε ένας στο Reddit. «Η ψυχική μου υγεία δεν ήταν η καλύτερη, οπότε ίσως σκεφτείτε το πιο σοβαρά. Εξακολουθώ να νιώθω ότι η vanlife είναι ένας φανταστικός τρόπος ζωής. Έκανα vanlifing στο απόγειο του Covid τόσο πολύ απομονωμένη, που είχα οραματιστεί να κάνω πολλούς φίλους στην πορεία».
«Το να κάνεις φίλους απαιτεί χρόνο: δεν συναντάς απλώς κάποιον και δεν έρχεσαι κοντά μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο», απάντησε ένας άλλος στο Reddit, προσθέτοντας: «Επιπλέον, πολλά από τα έξοδα του vanlife προέρχονται από τη μετακόμιση: το προφανές είναι το κόστος του καυσίμου, αλλά λιγότερο προφανές, η μεγάλη μετακίνηση σημαίνει ότι δεν έχετε την ευκαιρία να μάθετε πού να πάρετε προμήθειες όπως είδη παντοπωλείου φθηνά, οπότε καταλήγετε να πληρώνετε περισσότερα χρήματα για ό,τι αγοράζετε».
Η ζωή σε βαν φτάνει στο τέλος της;
Στην ερώτηση «Η ζωή σε βαν φτάνει στο τέλος της;», το Men's Journal σημείωσε τον Νοέμβριο ότι η άνοδος των προγραμμάτων ενοικίασης βαν επιτρέπει στους περιπλανώμενους ταξιδιώτες να δοκιμάσουν τη ζωή στον δρόμο χωρίς να αναλαμβάνουν δέσμευση πλήρους απασχόλησης. Μερικοί επίδοξοι συνεργάτες, μάλιστα, αποφάσισαν ότι δεν είναι για αυτούς.
Η Caity Weaver, για πρώτη φορά, περιέγραψε τη βραχύβια περιπέτειά της με το Ford Econoline E-150 του 2013 ως «στριμωγμένη, ατημέλητη και κακή» στο περιοδικό The New York Times Magazine.
Ωστόσο, άλλοι παραμένουν αφοσιωμένοι στο κίνημα του van life. Η Abby Joselyn, η οποία έχει 133.000 followers στο Instagram, είπε στο Marketplace τον περασμένο μήνα ότι παρά το ατύχημα που είχε το περασμένο καλοκαίρι που άφησε το βαν της στην άκρη για πέντε μήνες, «δεν έχει σχέδια να σταματήσει» αυτόν τον τρόπο ζωής.
«Νιώθω ότι δεν έχω κάνει όλα όσα ήθελα να κάνω», είπε.
Φωτογραφία: Instagram