Μια νέα τρέλα έχει κατακλύσει τα social media, καθώς γυναίκες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε δύο νέα συλλεκτικά παιδικά παιχνίδια κάνοντας unboxing στο Διαδίκτυο.
Η πλατφόρμα του TikTok κατακλύζεται από βίντεο με γυναίκες millennials να παρουσιάζουν τις συλλογές τους από Labubu, λούτρινα παιχνίδια που μοιάζουν με ξωτικά, και πλαστικές φιγούρες που ονομάζονται Sonny Angels και «σου φέρνουν ευτυχία».
Τι είναι αυτό το νέο trend που έχει κατακλύσει το TikTok
Ενώ οι φιγούρες που φορούν κάθε λογής καπέλα, από σκόρδα μέχρι αχλάδια, φτιάχνονται από τον Ιάπωνα κατασκευαστή παιχνιδιών Toru Soeya, οι κούκλες Labubu είναι δημιουργία του καλλιτέχνη Kasing Lung από το Χονγκ Κονγκ.
Τα παιχνίδια έχουν ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο -χάρη στον ενθουσιασμό που πυροδότησε το TikTok και τις διασημότητες που τα προώθησαν-, με τις κούκλες Labubu και τους Sonny Angels να είναι οι πιο πρόσφατες προσθήκες στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά παιχνιδιών για ενήλικες (kidult).
Γυναίκες στα 20 και τα 30 τους ξοδεύουν πολλά χρήματα για αυτά τα παιχνίδια, με τη ριάλιτι σταρ Olivia Attwood να περιγράφει μια κούκλα Labubu ως «σύγχρονη τέχνη».
Το όνομα Labubu αναφέρεται στις λούτρινες κούκλες του Lung που μοιάζουν με ξωτικά και περιγράφονται ως παιχνιδιάρικες αλλά και άγριες, χάρη στα μεγάλα τους μάτια, τα κοφτερά δόντια και τα μυτερά αυτιά.
Ο Lung προσαρμόζοντας το σχέδιό του δημιούργησε τη σειρά The Monsters, η οποία περιλαμβάνει τον Labubu καθώς και άλλα φανταστικά πλάσματα -εμπνευσμένα από το ενδιαφέρον του για τη σκανδιναβική μυθολογία-, όπως οι Zimomo, Spooky, Pato και Tycoco.
Από το 2019, οι κούκλες Labubu παράγονται και διανέμονται από την Pop Mart, μετά από αποκλειστική συμφωνία αδειοδότησης που υπέγραψε ο Lung με την κινεζική εταιρεία παιχνιδιών, χρονιά κατά την οποία οι Labubu απέκτησαν φήμη σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Σιγκαπούρη, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ.
Έκτοτε, αυτά τα συλλεκτικά «designer toys» περιορισμένης έκδοσης έχουν εξελιχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο, και γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθούν να αποκτήσουν αυτά τα αντικείμενα, που κοστίζουν από 17 έως και 100 λίρες.
Μερικές από τις πιο γνωστές θαυμάστριες του brand είναι η Olivia Attwood, η Rihanna και η Dua Lipa, με τη σταρ του Love Island να παρουσιάζει την ολοένα και μεγαλύτερη συλλογή της από κούκλες Labubu στα social media της.
Σε ένα από τα βίντεο, η 33χρονη Olivia ανοίγει με ενθουσιασμό ένα «blind box» (κουτί-έκπληξη, όπου ο αγοραστής δεν γνωρίζει ποιο Labubu περιέχει), λέγοντας στους ακόλουθούς της ότι θέλει απεγνωσμένα να βρει το «soy milk» - μια από τις πιο περιζήτητες εκδόσεις που ανήκει στη συλλογή Tasty Macaron.
Φαίνεται πως η συλλογή από κούκλες Labubu έχει γίνει αγαπημένο χόμπι για πολλές γυναίκες, με βίντεο στο TikTok να δείχνουν να στήνονται έξω από κατάστημα στο Soho του Λονδίνου εν αναμονή ανανέωσης αποθέματος.
Η γκάμα περιλαμβάνει μενταγιόν, μπρελόκ, γούρια για τσάντες, θήκες κινητών, θήκες για ακουστικά και κονκάρδες, όλα με τα σκανταλιάρικα πλάσματα Labubu σε ποικιλία θεμάτων και κοστουμιών.
Ένα μέρος της γοητείας των Labubu Dolls έγκειται στο γεγονός ότι κάθε σχέδιο κυκλοφορεί σε περιορισμένο αριθμό, με αποτέλεσμα η ζήτηση να ξεπερνά πάντα την προσφορά και τους συλλέκτες να καταφεύγουν σε πλατφόρμες όπως το Reddit για να ενημερωθούν για την επόμενη «διάθεση» ή κυκλοφορία.
Όπως και οι κούκλες Labubu, έτσι και οι Sonny Angels πωλούνται σε «mystery boxes», πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες δεν γνωρίζουν ποιο σχέδιο θα τους τύχει.
Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν, αν πράγματι αυτά τα αγγελάκια «σου φέρνουν ευτυχία», όπως υπόσχεται το brand.
Σύμφωνα με το Vox, οι γυναίκες ήταν πάντα το κοινό-στόχος αυτών των παιχνιδιών, που δημιουργήθηκαν από τον Soeya το 2004.
Η Jackie Bonheim, διευθύντρια μάρκετινγκ της Dreams Inc. -που είναι ο διανομέας των Sonny Angels στις ΗΠΑ-, δήλωσε ότι ο Soeya σχεδίασε αυτά τα παιχνίδια για να βοηθήσει στη μείωση του άγχους των νέων εργαζόμενων γυναικών στην Ιαπωνία.
«Τα αποκάλεσε “αγόρι τσέπης”, κάτι που νομίζω χάθηκε λίγο στη μετάφραση» είπε, σημειώνοντας ότι οι φιγούρες-άγγελοι προσφέρουν στις γυναίκες μια μορφή «πλατωνικής, αστείας παρηγοριάς».
Η τάση έχει επεκταθεί και στον χώρο των celebrities, με μοντέλα όπως η Bella Hadid και η Iris Law να έχουν ανεβάσει φωτογραφίες με τις κούκλες στους λογαριασμούς τους στο Instagram.
Η επίσημη ιστοσελίδα περιγράφει το Sonny Angel ως ένα «μικρό αγγελάκι-αγόρι που φοράει καπέλα, θα συνεχίσει να σε προσέχει, να προσφέρει θεραπεία και να χαρίζει περισσότερα χαμόγελα σε όλους μας στον κόσμο».
«Είναι πάντα στο πλευρό σου για να σου φτιάξει τη διάθεση. Ο Sonny Angel προσφέρει στιγμές θεραπευτικής ανακούφισης στην καθημερινή σου ζωή. Είναι μια ευχάριστη παρουσία στην είσοδο του σπιτιού σου, δίπλα στο κρεβάτι σου, στο γραφείο σου και σε τόσα άλλα σημεία».