Πώς θα σας φαινόταν αν την ώρα που οδηγούσατε το αυτοκίνητο σας, βρισκόσασταν για λίγα δευτερόλεπτα, κάτω απ' το… νερό; Κι όμως, οι οδηγοί στην Ολλανδία έχουν μια μοναδική ευκαιρία να ταξιδέψουν κάτω από το νερό, έστω και για λίγο.
Ένα ολλανδικό τεχνητό κανάλι, που περνά πάνω από έναν αυτοκινητόδρομο σε ένα απίστευτο κατόρθωμα μηχανικής, δημιουργεί σουρεαλιστικές εικόνες, καθώς τα αυτοκίνητα φαίνονται να εξαφανίζονται στο νερό προτού αναδυθούν δευτερόλεπτα αργότερα.
Το κανάλι Veluwemeer στην πόλη Harderwijk επιτρέπει στα σκάφη να πλεύσουν πάνω από τη γέφυρα, ενώ τα αυτοκίνητα τρέχουν από κάτω τους. Η αξιοσημείωτη κατασκευή άνοιξε το 2002 και συνέδεσε την ηπειρωτική χώρα της Ολλανδίας με το Flevoland, το μεγαλύτερο τεχνητό νησί στον κόσμο. Το έργο έχει μήκος 25 μέτρα και πλάτος 19, με τη γέφυρα να βρίσκεται 3 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του νερού.
Πλάνα από drone που έχουν καταγραφεί κατά καιρούς, δείχνουν την οπτική ψευδαίσθηση καθώς τα αυτοκίνητα φαίνονται να χάνονται κάτω από το νερό.
Η μοναδική υπόγεια διάβαση χρησιμοποιείται από περίπου 28.000 αυτοκίνητα την ημέρα. Το κανάλι αποτελείται από 22.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος για να υποστηρίξει το βάρος του νερού και των σκαφών πάνω από τον αυτοκινητόδρομο.
Η γέφυρα έχει πεζόδρομους για όσους θέλουν να την περάσουν με τα πόδια για να απολαύσουν τη θέα και καθορισμένους ποδηλατόδρομους. Tο νερό από πάνω δεν χύνεται ποτέ στη διερχόμενη κυκλοφορία από κάτω.
Στο μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινητόδρομου, ο δρόμος ανυψώνεται πάνω από τη στάθμη του νερού από μια σειρά από τεχνητά αναχώματα. Αλλά σε ένα σημείο, εκεί που βρίσκεται το άνοιγμα του καναλιού, ο δρόμος βυθίζεται κάτω από την επιφάνεια της λίμνης.
Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού, οι ανασυρόμενες γέφυρες, οι σήραγγες και τα πορθμεία θεωρήθηκαν ως επιλογές, καθώς επιτρέπουν στον δρόμο να διασχίζει τη λίμνη, κάτι που βοηθά στη ρύθμιση της στάθμης του νερού και παρέχει ένα φυσικό καταφύγιο για τα υδρόβια πουλιά.
Αντίθετα, οι μηχανικοί αποφάσισαν μια ασυνήθιστη λύση κατασκευάζοντας το κανάλι από πασσάλους από σκυρόδεμα και χαλύβδινα φύλλα.
Θεωρήθηκε αναποτελεσματική και μη ρεαλιστική η χρήση κινητής γέφυρας ή πορθμείου, καθώς δεν θα είναι εύκολο να σταματά η ροή της κυκλοφορίας στον πολυσύχναστο δρόμο, ενώ μια σήραγγα θα ήταν ακόμη πιο ακριβή από τις 45 εκατομμύρια λίρες που χρειάζονταν για το υδραγωγείο.