Οι κίνδυνοι του sharenting: Πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας στα κοινωνικά δίκτυα -Ένα μήνυμα από το μέλλον - iefimerida.gr

Οι κίνδυνοι του sharenting: Πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας στα κοινωνικά δίκτυα -Ένα μήνυμα από το μέλλον

Οι γονείς της ELLA
Προσοχή στην κοινοποίηση παιδικών φωτογραφιών: το μήνυμα μιας καμπάνιας που έγινε viral
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Γνωρίζατε ότι πάνω από το 75% των γονιών δημοσιεύει φωτογραφίες & videos των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι; Ξέρατε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κλοπής ταυτότητας από την ψηφιακή υπερέκθεση; Πόσο κινδυνεύει η νέα γενιά απ’ όλα αυτά;

ShareWithCare με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου. Η εμπνευσμένη καμπάνια της Telekom, την οποία μοιράστηκε η COSMOTE με το κοινό στα ψηφιακά της κανάλια για την ανάρτηση παιδικών φωτογραφιών στα Social Media, έρχεται να μας ευαισθητοποιήσει και να μας αφυπνίσει… Γιατί είναι επιτακτική η ανάγκη για ασφάλεια και προστασία των ψηφιακών αποτυπωμάτων, ειδικότερα των ανηλίκων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στιγμιότυπα από διακοπές, εξόδους, προσωπικά επιτεύγματα, τρυφερές στιγμές, ξεχωριστές εμπειρίες και τόσα άλλα… Ενσταντανέ που κατακλύζουν το διαδίκτυο και είναι πάντα διαθέσιμα για όλους. Φαντάζει τρομακτικό; Κι όμως, είναι. Ειδικά όταν ο αυθορμητισμός και η χαρά μας γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από κάποιους, χωρίς να μπορούμε να αντιληφθούμε τις απρόβλεπτες συνέπειες για τα προσωπικά μας δεδομένα.

Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Telekom, μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, ένα παιδί έχει κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του online, ανεβασμένες από τους γονείς του, χωρίς τη δική του συναίνεση. Προβλέπεται μάλιστα, σύμφωνα με το The New Yorker, ότι μέχρι το 2030, τα δύο τρίτα των κρουσμάτων κλοπής ταυτότητας θα συνδέονται με αυτή την πρακτική, αυξάνοντας την έκθεση σε κινδύνους, όπως αναγνώριση προσώπου και άλλες απειλές για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα.

Δυο γράμματα ήταν η αρχή...

Πώς, όμως, ξεκίνησε η ιστορία του διαδικτύου; Ήταν 29 Οκτωβρίου 1969, όταν για πρώτη φορά αποστέλλεται μέσω net ένα μήνυμα με μόλις δύο γράμματα -LO, ανολοκλήρωτη προσπάθεια αποστολής του LOGIN. Και αυτό άλλαξε για πάντα την επικοινωνία. Πέρασαν 55 χρόνια από τότε και η ψηφιακή ασφάλεια έχει πλέον γίνει αναγκαιότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε χρόνο στις 29 Οκτωβρίου γιορτάζουμε τη Διεθνή Ημέρα Διαδικτύου και φέτος η COSMOTE δίνει σε αυτή την ημέρα-ορόσημο ξεχωριστή διάσταση. Ως μέλος του Ομίλου Telekom, η εταιρεία μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια «ShareWithCare», με τη δέσμευση ότι θα συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια και να ενισχύει τις  αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας. Προτεραιότητα στον αγώνα αυτό γίνονται οι πιο ευάλωτες ομάδες, όπως οι ανήλικοι, οι οποίοι δεν μπορούν να υπερασπιστούν την ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής τους ταυτότητας, καθώς κάποιες φορές γίνεται sharenting εν αγνοία τους.

Η viral καμπάνια της Telekom πραγματεύεται την ιδιωτικότητα της νέας γενιάς, αλλά και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη δημόσια και ανεξέλεγκτη κοινοποίηση εικόνων και πληροφοριών των παιδιών από τους γονείς τους στα social media. Ως όχημα, χρησιμοποιείται το δραματοποιημένο deepfake βίντεο με τίτλο «Χωρίς συναίνεση -Ένα μήνυμα από την Ella», το οποίο εμφανίζει τις συνέπειες της κοινοποίησης των φωτογραφιών της μικρής Ella στο διαδίκτυο από τους γονείς της. Μέσω ΑΙ εργαλείων δημιουργήθηκε από την 9χρονη ηρωίδα, η ενήλικη εκδοχή της. Η «ενήλικη Ella» στρέφεται στους γονείς της, κάνοντας έκκληση να περιοριστεί η ψηφιακή έκθεσή της, προειδοποιώντας για τους κινδύνους που απορρέουν από την online δημοσίευση των παιδικών φωτογραφιών της. Οι συγκλονιστικές καταγραφές και η οπτικοποίηση τους μας καθηλώνουν. Μελλοντικά, ίσως η φωνή της Ella να γίνει η απόλυτη παγίδα για τους γονείς της. Η εικόνα ή η ταυτότητά της ίσως παραποιηθούν.

Η Ella γίνεται η πρωταγωνίστρια στην καμπάνια της Telekom που έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις και στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα για την προστασία των ψηφιακών δικαιωμάτων της νέας γενιάς. Υπογραμμίζεται η ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, ενώ γονείς και ενήλικοι κηδεμόνες θα πρέπει να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που μπορούν να τα εκθέσουν και να τους προκαλέσουν προβλήματα εκμετάλλευσης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ COSMOTE καμπάνια παιδιά προστασία
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ