Αυτός είναι ο πιο glamorous και πολυτελής σταθμός μετρό στον κόσμο και βρίσκεται στην καρδιά της γαλλικής πρωτεύουσας.
Ο πρόσφατα αποκαλυφθείς σταθμός Villejuif-Gustave Roussy στο Παρίσι είναι ένας κόμβος στο νότιο τμήμα της γαλλικής πρωτεύουσας, που βρίσκεται στη νέα γραμμή Grand Paris Express μήκους 200 χιλιομέτρων. Ο σταθμός μοιάζει σαν να έχει τηλεμεταφερθεί από το μέλλον και αναμένεται να γίνει πόλος έλξης για τους ταξιδιωτικούς influencers.
Έχει σχεδιαστεί από το γαλλικό αρχιτεκτονικό γραφείο Dominique Perrault Architecture (DPA), το οποίο τον περιγράφει ως έναν «εμβληματικό σταθμό» που «αφήνει μια αστική και αρχιτεκτονική κληρονομιά στην περιοχή που εξυπηρετεί».
Ο νέος σταθμός του μετρό στο Παρίσι είναι βγαλμένος από το μέλλον
Ο σταθμός, σύμφωνα με το αρχιτεκτονικό γραφείο, είναι «ένας από τους πιο αισθητικά εντυπωσιακούς στον κόσμο».
Σίγουρα, είναι ένας από τους ελάχιστους σταθμούς μετρό όπου οι κυλιόμενες σκάλες μπορούν να χαρακτηριστούν ως πραγματικά εντυπωσιακές.
Ο σταθμός Villejuif-Gustave Roussy, ο οποίος άνοιξε τον περασμένο μήνα, βρίσκεται μέσα σε έναν τεράστιο κύλινδρο διαμέτρου 70 μέτρων.

Οι κυλιόμενες σκάλες κατεβαίνουν με «στιλ Χόγκουαρτς» ανάμεσα σε πολλαπλές πεζογέφυρες, οδηγώντας σε έναν κυλινδρικό «ανεστραμμένο ουρανοξύστη», ο οποίος εκτείνεται 50 μέτρα κάτω από τη γη και καλύπτεται από εντυπωσιακές, ανακλαστικές επιφάνειες.
Ο σταθμός κατακλύζεται από φυσικό φως, επιτρέποντας στους επιβάτες να κοιτάξουν από τις αποβάθρες, που βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο, προς τον ουρανό.

Η οροφή του σταθμού Villejuif-Gustave Roussy αποτελείται από τρία στρώματα και διαθέτει έναν κεντρικό κόμβο – το «μάτι» – στο κέντρο της. Μια κεντρική κυκλική οροφή από πλαστικό προστατεύει τον σταθμό από τη βροχή, ενώ επιτρέπει στον εξωτερικό αέρα να κυκλοφορεί πλευρικά.
Ο ιδρυτής της DPA, Dominique Perrault, εξηγεί: «Ο σταθμός Villejuif-Gustave Roussy στοχεύει να εξαλείψει τα όρια μεταξύ του ανοιχτού δημόσιου χώρου και του κλειστού χώρου του σταθμού, θολώνοντας τα όρια της πόλης.

»Η ελικοειδής αρχιτεκτονική του στην επιφάνεια ασκεί μια κεντρομόλο δύναμη στον αστικό ιστό, τραβώντας τον προς τον χώρο που ολοκληρώθηκε υπόγεια.
»Ο μεγάλος κυλινδρικός όγκος από σκυρόδεμα, με τους ανάγλυφους τοίχους του, πλημμυρισμένος με φως, διασχίζεται και ζωντανεύει από πεζογέφυρες και κυλιόμενες σκάλες.

»Εδώ, ο ουρανός αυτού του ανεστραμμένου ουρανοξύστη είναι απλώς το επίπεδο του εδάφους της πόλης. Το φυσικό φως ρέει μέχρι τις αποβάθρες, που βρίσκονται περίπου πενήντα μέτρα κάτω από την επιφάνεια. Ο ουρανός βρίσκεται πάνω από τις ράγες».
Το Grand Paris Express είναι το μεγαλύτερο έργο πολιτικού μηχανικού στην Ευρώπη, με 68 νέους σταθμούς και αυτοματοποιημένες γραμμές.

Συνολικά, 130 πανεπιστήμια και ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, 408 κέντρα υγείας και 656 πολιτιστικοί χώροι θα βρίσκονται σε απόσταση μόλις 10 λεπτών με τα πόδια από έναν σταθμό του Grand Paris Express.

Φωτογραφίες: Dominique Perrault Architecture