Η βιομηχανία του κόκκινου χαλιού στα Οσκαρ -Ποιος και πώς τελικά επιλέγει τι θα φορέσουν οι σούπερ σταρ και γιατί τις πληρώνουν για αυτό - iefimerida.gr

Η βιομηχανία του κόκκινου χαλιού στα Οσκαρ -Ποιος και πώς τελικά επιλέγει τι θα φορέσουν οι σούπερ σταρ και γιατί τις πληρώνουν για αυτό

Η Χάλι Μπέρι με εντυπωσιακή τουαλέτα στο κόκκινο χαλί των φετινών Όσκαρ
Η Χάλι Μπέρι με εντυπωσιακή τουαλέτα στο κόκκινο χαλί των φετινών Όσκαρ / Φωτογραφία: AP Photo/Chris Pizzello
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι τελετές απονομής βραβείων προσφέρουν στους σινεφίλ την ευκαιρία να γιορτάσουν τα μεγαλύτερα ταλέντα της βιομηχανίας του κινηματογράφου, αλλά και στους λάτρεις της μόδας να απολαύσουν λαμπερές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί.

Όταν οι σταρ ποζάρουν αψεγάδιαστοι, όλο άνεση περπατώντας σε αυτό, το κάνουν να μοιάζει εύκολο. Ότι επέλεξαν δηλαδή ένα ρούχο που τους αρέσει, καθώς και κοσμήματα που τους δανείζουν μεγάλοι οίκοι για τη βραδιά, ενώ κάποιος τους βάφει και τους χτενίζει και voila. Είναι έτοιμοι να λάμψουν και να κλέψουν τις εντυπώσεις, ποζάροντας στους φωτογράφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωσόσο, πίσω στα παρασκήνια υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα πολιτικής για το κόκκινο χαλί και μυστικών συμφωνιών, που διασφαλίζουν ότι αυτά τα λίγα λεπτά που θα εμφανιστούν στην οθόνη, θα είναι όλα σωστά.

Πώς προετοιμάζονται λοιπόν πραγματικά οι σταρ για μια νύχτα που υπάρχει και η πιθανότητα να φύγουν κρατώντας ένα βραβείο;;

Σύμφωνα με την Έμιλι Σάντσεζ, στιλίστρια μόδας που έχει ντύσει τις Ρενέ Ζελβέγκερ, Γκλεν Κλόουζ και Ναόμι Γουότς, η εμφάνιση σε ένα κόκκινο χαλί, εξαρτάται από το ποιος είναι η διασημότητα και ποια είναι η σχέση του με έναν σχεδιαστή.

Συχνά συμβαίνει ένας καλλιτέχνης σκέφτεται να φορέσει για μια μεγάλη εκδήλωση έναν σχεδιαστή με τον οποίο έχει σχέση, λειτουργώντας συναισθηματικά, καθώς είναι ένας τρόπος να τιμηθεί αυτή η σχέση για εκείνη τη μεγάλη στιγμή, εξηγεί η Σάντσεζ. Μάλιστα, όπως λέει, οι στιλίστες συχνά φτάνουν σε μεγάλους οίκους, εβδομάδες πριν από τις ανακοινώσεις υποψηφιότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, το θέμα των υποψηφιοτήτων μπορεί να περιπλέξει περαιτέρω τα πράγματα, με πολλές μάρκες να μην αποφασίζουν να ντύσουν έναν ηθοποιό, έως ότου αποκαλυφθεί αν είναι υποψήφιος για ένα βραβείο ή όχι.

«Με τις υποψηφιότητες δεν είναι πάντα σαφές να πούμε ποιος θα είναι υποψήφιος ή ποιος θα παρευρεθεί σε αυτή την εκδήλωση», λέει η Σάντσεζ.

«Οι παρουσιαστές συχνά ανακοινώνονται την εβδομάδα πριν από την τελετή απονομής των βραβείων, οπότε αυτό προσθέτει ένα άλλο στοιχείο, αλλά οι μάρκες σίγουρα έχουν κίνητρο να ντύσουν υποψηφίους και παρουσιαστές, καθώς αυτές είναι μεγαλύτερες ευκαιρίες στον Τύπο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως τα περισσότερα πράγματα στη βιομηχανία της μόδας και του κινηματογράφου, το ντύσιμο ενός ηθοποιού για μια εκδήλωση βραβείων φαίνεται ως επιχειρηματική συναλλαγή. Και ενώ η Σάντσεζ τηρεί σιγήν ιχθύος σχετικά με το κόστος για το ντύσιμο μιας διασημότητας, προηγούμενες αναφορές έχουν δείξει πόσα χρήματα πιθανώς «παίζονται».

Οι σχεδιαστές πληρώνουν τις σταρ για το κόκκινο χαλι

Σύμφωνα με τη στιλίστα διασημοτήτων Τζέσικα Πάστερ -κάποιες από τις πελάτισσες της είναι οι Κέιτ Μπλάνσετ, Μιράντα Κερ και η Σάντρα Μπούλοκ - ένας σχεδιαστής που πληρώνει μία celebrity για να φορέσει ένα συγκεκριμένο φόρεμα, θεωρείται ο κανόνας.

«Είναι διαδεδομένο σε γενικές γραμμές», δήλωσε η Πάστερ στο Business Insider. «Οι άνθρωποι των κοσμημάτων πληρώνουν, αυτοί με τα παπούτσια πληρώνουν, οι εταιρείες ταμπόν πληρώνουν, όλοι πληρώνουν!».

Ωστόσο, προειδοποιεί πως «Αν το φόρεμα μοιάζει απαίσιο σε έναν πελάτη, 250.000 δολαρίων ή λιγότερο, δεν αξίζει να το φοράς. Αν φαίνεται πανέμορφο πάνω σου και αυτό είναι το φόρεμα που θα επιλέγαμε ούτως ή άλλως, γιατί να μην πληρωθείς;».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ το οικονομικό κέρδος είναι σημαντικό για ορισμένους, για άλλους η ευκαιρία να φορέσουν, και ενδεχομένως ακόμη και να πάρουν σπίτι, μια δημιουργία σχεδιαστών είναι αρκετή για να τους πείσει να συνεργαστούν με μια συγκεκριμένη μάρκα.

Το 2014, η Λουπίτα Νιόνγκο κράτησε το αιθέριο απαλό μπλε φόρεμα Prada που φορούσε στα Όσκαρ, ενώ η Γκλεν Κλόουζ έχει κρεμασμένη στην ντουλάπα της, τη λαμπερό τουαλέτα με κάπα Carolina Herrera που επέλεξε για την τελετή του 2019.

Όμως, η Σάντσεζ υποστηρίζει ότι το να κρατάς τα ρούχα δεν είναι δεδομένο, ακόμη και για ηθοποιούς που κερδίζουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η υψηλότερη τιμή είναι πάντα ένα φόρεμα που έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτό το γεγονός, αλλά σε περίπτωση που το φόρεμα δεν είναι φτιαγμένο για την περίσταση, το φόρεμα θα επιστραφεί μετά την εκδήλωση», λέει η Σάντσεζ.

«Θα εμφανιστώ το πρωί, την επόμενη μέρα μετά από μια εκδήλωση, για να συγκεντρώσω τα κοσμήματα, τα αξεσουάρ και το φόρεμα. Όπως δημιουργούμε γρήγορα τη μαγεία της μόδας για το σόου των βραβείων και, εξίσου γρήγορα την επόμενη μέρα όλα πρέπει να επιστραφούν».

Η στυλίστρια Μικαέλα Ερλάνγκερ, η οποία έχει συνεργαστεί με τη Λουπίτα Νιόνγκο και τη Μέριλ Στριπ, συμφωνεί, προσθέτοντας ότι όταν πρόκειται να τα χαρίσουν, κάθε μάρκα είναι διαφορετική.

«Ορισμένες μάρκες θέλουν να τα κρατήσουν για τα δικά τους αρχεία», δήλωσε η Ερλάνγκερ στο ABC. «Η μάρκα το αποφασίζει αυτό και ο πελάτης είναι ευτυχισμένος, όπως και να 'χει. Θα έλεγα ότι είναι 50-50. Εάν κάποιος κερδίσει με ένα φόρεμα, γενικά οι μάρκες τείνουν να το δώσουν ως δώρο, επειδή είναι πολύ συναισθηματικό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ οι εκδηλώσεις με κόκκινο χαλί είναι πάντα κρίσιμες περιπτώσεις για να εκθέσουν οι διασημότητες τα ενδυματολογικά τους διαπιστευτήρια, είναι επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία για ευαισθητοποίηση.

Πρόσφατα, τα βραβεία της σεζόν κυριαρχούνται από τα κινήματα #MeToo και Time's Up. Το 2018, στις Χρυσές Σφαίρες, έγινε μια συντονισμένη διαμαρτυρία, που αναφέρεται ως «blackout», σε μια προσπάθεια από τις πιο διάσημες και καταξιωμένες γυναίκες του Χόλιγουντ, να κάνουν μια τολμηρή δήλωση κατά της σεξουαλικής παρενόχλησης στη βιομηχανία τους επιλέγοντας να φορέσουν όλες μαύρα σύνολα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2020, οι celebrities έστρεψαν την προσοχή τους στο θέμα της βιωσιμότητας και στον αντίκτυπο που έχει η βιομηχανία μόδας στην κλιματική αλλαγή.

Στα βραβεία SAG 2020, η Τζένιφερ Άνιστον επέλεξε ένα vintage λευκό σατέν φόρεμα Dior από τη συλλογή του οίκου άνοιξη / καλοκαίρι του 1999, ενώ ο Χοακίν Φίνιξ συνέχισε τη δέσμευσή του να φορέσει το ίδιο σμόκιν Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, καθ' όλη τη σεζόν των βραβείων, για να τονίσει το ζήτημα των αποβλήτων στο κόκκινο χαλί.

Στα BAFTA του 2020, οι καλεσμένοι κλήθηκαν να κάνουν βιώσιμες επιλογές στο κόκκινο χαλί, είτε φορώντας ξανά κάτι που είχαν ήδη, είτε νοικιάζοντας ένα σύνολο από το να αγοράσουν κάτι καινούριο.

Η Σίρσα Ρόναν ήταν μια από τις διασημότητες που ακολούθησαν τις νέες οδηγίες, ενώ η δούκισσα του Κέιμπριτζ φόρεσε ένα λευκό και χρυσό φόρεμα του Alexander McQueen από την περιοδεία της στη Μαλαισία το 2012.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η βιωσιμότητα είναι ένα πολύ καυτό θέμα στη μόδα αυτή τη στιγμή», λέει η Σάντσεζ. «Το ντύσιμο για το κόκκινο χαλί έχει ως κεντρικό πυρήνα τη βιωσιμότητα, καθώς τα δανεισμένα κομμάτια συνεχίζουν να έχουν άλλη ζωή (ή ζωές).»

Ωστόσο, η στιλίστρια προσθέτει ότι η περίπτωση ενός φορέματος, φτιαγμένου ειδικά για μια εκδήλωση, είναι πιο δύσκολη, καθώς πρόκειται μοναδικά κομμάτια φτιαγμένα για διασημότητες.

«Περιστασιακά οι σχεδιαστές θα χρησιμοποιούν ένα ύφασμα που προέρχεται από τη συλλογή τους, οπότε θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιήσουν το ύφασμα, το οποίο συμβαδίζει με τη βιωσιμότητα», λέει η Σάντσεζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ωστόσο, εάν ένα ύφασμα είναι βαμμένο ή τυπωμένο κατά παραγγελία, αυτό είναι λιγότερο βιώσιμο. Νομίζω ότι ως βιομηχανία σκεφτόμαστε να καταναλώνουμε λιγότερα και να επαναχρησιμοποιούμε τα πράγματα λίγο περισσότερο. Έχει να κάνει με το να κάνεις αυτό που πρέπει, όπως μπορείς».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ