Η Nike επέμεινε και στήριξε σήμερα τη χρήση μιας transgender influencer για την προώθηση των γυναικείων ρούχων της, λέγοντας στους πελάτες που καλούν σε μποϊκοτάζ να «είναι ευγενικοί και περιεκτικοί», να αγκαλιάζουν τους ανθρώπους.
Η απάντηση της εταιρείας ήρθε εν μέσω των ανησυχιών των γυναικών για την Dylan Mulvaney, η οποία ταυτοποιείται ως γυναίκα, αλλά δεν έχει υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση επαναπροσδιορισμού φύλου.
Ολα ξεκίνησαν όταν η Mulvaney πόσταρε φωτογραφίες της με Νike σουτιέν και κολάν, σε ένα χορηγούμενο ποστ από τη Nike.
Αυτό προκάλεσε οργισμένες εκκλήσεις για μποϊκοτάζ, με την Ολυμπιονίκη κολυμβήτρια Sharron Davies να ηγείται αυτών και τους πελάτες τής Nike να κατακλύζουν την εταιρεία με παράπονα.
Η απάντηση της Nike για την τρανς TikToker -Τα σχόλια ρητορικής μίσους θα διαγράφονται
Σήμερα η Nike έδωσε την πρώτη της απάντηση στο διαδίκτυο, δηλώνοντας ότι θα διαγράψει τα σχόλια που κρίνει ότι δεν συνάδουν με το πνεύμα της διαφορετικότητας ή της συμμετοχικότητας.
«Αποτελείτε ουσιαστικό συστατικό για την επιτυχία της κοινότητάς μας.
Χαιρετίζουμε τα σχόλια που συμβάλλουν σε μια θετική και εποικοδομητική συζήτηση.
Να είστε ευγενικοί. Χωρίς αποκλεισμούς. Ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον. Η ρητορική μίσους, ο εκφοβισμός ή άλλες συμπεριφορές που δεν συνάδουν με το πνεύμα μιας ποικιλόμορφης και χωρίς αποκλεισμούς κοινότητας θα διαγράφονται».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Nike συνεργάζεται με μια τρανς σταρ για διαφήμιση, καθώς το 2021 ξεκίνησε την καμπάνια «Play New» με τη Μάρα Γκόμεζ, η οποία παίζει στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου της Αργεντινής.
Ολυμπιονίκης κάλεσε σε μποϊκοτάζ
Η Ολυμπιονίκης Davies, η οποία κέρδισε το ασημένιο μετάλλιο για την ομάδα της Μεγάλης Βρετανίας στα 400 μέτρα ατομικής μεικτής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980, δήλωσε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί «βήμα» προς τα πίσω.
«Είναι τόσο απογοητευτικό. Κάνουμε δύο βήματα προς τα εμπρός με το World Athletics και το Swim England, που προστατεύουν τον γυναικείο αθλητισμό, και μετά η Nike κάνει αυτό», δήλωσε η Sharron Davies στον Dan Wootton Tonight, στο GB News.
«Η διαφήμιση μοιάζει με παρωδία τού τι είναι οι γυναίκες. Στο παρελθόν θεωρούνταν πάντα προσβολή να λένε "τρέχει σαν κορίτσι" και εδώ έχουμε κάποια που συμπεριφέρεται με έναν τρόπο που είναι μη αθλητικός και είναι τόσο απογοητευτικό όταν μόνο το 1% των χορηγιών των ΗΠΑ πηγαίνει σε γυναίκες στον αθλητισμό. Το γεγονός ότι η Nike κάνει κάτι τέτοιο μοιάζει με κλωτσιά στα δόντια». Υποστηρίζοντας το μποϊκοτάζ, είπε: «Μπορούμε να διαμαρτυρηθούμε. Είναι ό,τι μας έχει απομείνει αυτή τη στιγμή. Κανείς δεν φαίνεται να μας ακούει. Ο μόνος τρόπος για να κάνουμε αυτές τις εταιρείες και τις κυβερνήσεις να κάτσουν και να ακούσουν είναι να μποϊκοτάρουμε με το πορτοφόλι μας. Είναι το μόνο πράγμα που ακούνε».
Η κ. Davies υποστήριξε ότι δεν είναι δυνατόν ένας βιολογικός άνδρας να προωθεί αποτελεσματικά προϊόντα, όπως τα σουτιέν, τα οποία πρέπει να λειτουργούν για τα γυναικεία σώματα.
«Η Dylan διαφημίζει αθλητικά σουτιέν όταν δεν υπάρχει τίποτα να βάλει κανείς στο αθλητικό σουτιέν, ενώ στην πραγματικότητα είναι πραγματικά σημαντικό οι γυναίκες να έχουν σωστή στήριξη όταν αθλούνται. Δεν έχει νόημα. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Nike ήταν χορηγός της Allyson Felix, μιας από τις πιο απίστευτες αθλήτριες στίβου στον κόσμο. Στη συνέχεια, όταν η Allyson έμεινε έγκυος, μείωσαν τη χορηγία της κατά 70%, όταν της συνέβη κάτι που συμβαίνει μόνο στις γυναίκες. Οι γυναίκες αντιμετωπίζονται με απόλυτη περιφρόνηση αυτή τη στιγμή, ιδιαίτερα στον κόσμο του αθλητισμού, όπου η φυσιολογία κάνει τόση μεγάλη διαφορά».
Η σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των τρανσέξουαλ Mulvaney, η οποία ζει στο Λος Άντζελες, απέκτησε μεγάλη απήχηση στα social, αφού εργάστηκε ως κωμικός και ηθοποιός στο Μπρόντγουεϊ, εμφανιζόμενη στην επιτυχημένη παράσταση «The Book of Mormon».
Τον περασμένο Οκτώβριο, η influencer πήρε συνέντευξη από τον πρόεδρο Joe Biden σχετικά με τη δέσμευση των Δημοκρατικών να προστατεύσουν τα δικαιώματα των τρανς ατόμων.