H Ρόουζ Μαγκόουαν εξαπέλυσε πυρά κατά της Νάταλι Πόρτμαν για την εμφάνιση της ηθοποιού στα Όσκαρ 2020.
Η Πόρτμαν επέλεξε να φορέσει στο κόκκινο χαλί των βραβείων μία κάπα πάνω στην οποία είχαν κεντηθεί τα ονόματα από γυναίκες σκηνοθέτριες. Σε ανάρτησή της στο Facebook ωστόσο η Μαγκόουαν χαρακτήρισε το ρούχο που φόρεσε η Πόρτμαν ως «το είδος διαμαρτυρίας που παίρνει παραληρητικά σχόλια από τα mainstream media για τη γενναιότητά της.
Η Ρόουζ Μαγκόουαν κατά της Νάταλι Πόρτμαν
«Γενναία;», έγραψε η Μαγκόουαν και συνέχισε: «Όχι, όχι, ούτε πλησιάζει. Μοιάζει περισσότερο με μία ηθοποιό που ενεργεί εκ μέρους κάποιου που νοιάζεται. Όπως κάνουν πολλοί από αυτούς».
Η Μαγκόουαν που ακτιβίστρια του κινήματος #MeToo έγραψε επίσης: «Βρίσκω το είδος ακτιβισμού της Πορτμαν βαθιά προσβλητικό για εκείνους από εμάς που πραγματικά κάνουν τη δουλειά. Δεν το γράφω αυτό από πικρία, το γράφω από αηδία».
Συνεχίζοντας με ακόμα πιο επιθετικό τόνο η Μαγκόουαν ανέφερε: «Εσείς οι “Α-listers” θα μπορούσατε να αλλάξετε το κόσμο αν παίρνατε μία θέση αντί να είστε το πρόβλημα. Ναι, εσύ Νάταλι. Είσαι το πρόβλημα. Τα λόγια είναι το πρόβλημα. Η ψεύτικη υποστήριξη άλλων γυναικών είναι το πρόβλημα».
Αντιδράσεις και στα σόσιαλ μίντια για την Νάταλι Πόρτμαν
Εναντίον της Νάταλι Πόρτμαν στράφηκαν και χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Ένας χαρακτηριστικά έγραψε: «Σε μία σχεδόν 30ετή καριέρα έχει συνεργαστεί με δύο γυναίκες σκηνοθέτριες. Γίνε η αλλαγή που θες να δεις, κάνε τη σκληρή δουλειά, κάνε τα πρώτα βήματα. Σε επικροτώ για το φόρεμα, αλλά ας κάνουμε πράξεις, όχι να ανεβάζουμε παραστάσεις».
Η απάντηση
Σε δήλωσή της πάντως στο AFP η Πόρτμαν απάντησε σε όσα τις προσάπτουν λέγοντας: «Συμφωνώ με την κa Μαγκόουαν ότι είναι ανακριβές να με αποκαλούν “γενναία” επειδή φόρεσα ένα ένδυμα που έφερε πάνω του γυναικεία ονόματα. Η γενναιότητα είναι ένας όρος που σχετίζεται πολύ περισσότερο με πράξεις όπως αυτές των γυναικών που καταθέτουν εναντίον του Χάρβι Γουάνστιν τις τελευταίες εβδομάδες, υπό απίστευτη πίεση».
Η κάπα της Νάταλι Πόρτμαν
Η Νάταλι Πόρτμαν επέλεξε να στείλει το δικό της φεμινιστικό μήνυμα μέσω του φορέματός της στα Όσκαρ. Είχε βάλει στο πλάι χρυσές καρφίτσες με τα ονόματα των γυναικών σκηνοθετών που δεν ήταν υποψήφιες για τη συγκεκριμένη κατηγορία και το οποίο τελικά απονεμήθηκε στον Νοτιοκορεάτη Μπονγκ.