Όλο και περισσότερες λεπτομέρειες έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με την άγρια κόντρα μεταξύ της Μπλέικ Λάιβλι και του Τζάστιν Μπαλντόνι.
Το Σάββατο έγινε γνωστό ότι η διάσημη ηθοποιός κατέθεσε μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση κατά του σκηνοθέτη και συμπρωταγωνιστή της στην ταινία «It Ends With Us», Τζάστιν Μπαλντόνι, με τον ίδιο να απαντά πως πρόκειται για μια προσπάθεια της Λάιβλι να «διορθώσει την αρνητική της φήμη» μετά τα όσα κυκλοφόρησαν στον Τύπο για συμπεριφορά ντίβας στο γυρίσματα.
Τις τελευταίες ώρες όμως, όλο και περισσότερες λεπτομέρειες της πιο άγριας ίσως κόντρας στο Χόλιγουντ έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με την ίδια τη συγγραφέα του βιβλίου που έγινε ταινία, να παίρνει θέση.
Τα προβλήματα ανάμεσα στο κινηματογραφικό ζευγάρι είχαν αρχίσει να διαφαίνονται πριν ακόμα κυκλοφορήσει η ταινία, με τους θαυμαστές να παρατηρούν εντάσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών ακόμη και κατά την προώθησή της.
Και τώρα, όπως μπορεί να δει κανείς από την αγωγή που κατέθεσε η ηθοποιός, κατηγορεί τον σκηνοθέτη και συμπρωταγωνιστή της πως έκανε σεξουαλικά σχόλια για το καστ και το συνεργείο, πως επιδόθηκε σε «ανάρμοστη και ανεπιθύμητη συμπεριφορά» και της μιλούσε για τον προηγούμενο εθισμό του στο πορνό.
Σε μήνυση που κατέθεσε στο Τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων της Καλιφόρνια την Παρασκευή, η Λάιβλι αναφέρει πως η παραγωγή του «It Ends With Us» καθυστέρησε το 2023 λόγω της απεργίας των σεναριογράφων. Μία ημέρα πριν ξεκινήσουν ξανά τα γυρίσματα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση για να συζητηθεί το «εχθρικό εργασιακό περιβάλλον» στο πλατό.
Η κρίσιμη συνάντηση στην οποία τέθηκαν κανόνες για τη συμπεριφορά του Μπαλντόνι
Στη συνάντηση αυτή που πραγματοποιήθηκε στις 4 Ιανουαρίου, η Λάιβλι ανέφερε τα προβλήματα που είχε με τον Μπαλντόνι και τον Τζέιμι Χιθ, τον διευθύνονται σύμβουλο της Wayfarer και παραγωγό της ταινίας, σύμφωνα με την αγωγή. Στην συνάντηση αυτή, ήταν ακόμη και ο σύζυγος της Λάιβλι, Ράιαν Ρέινολντς, παρόλο που δεν συμμετείχε στην ταινία.
Όλοι οι παραβρισκόμενοι φέρονται να συμφώνησαν με τους 30 όρους που απαίτησε η ηθοποιός προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω δυσφορία στα γυρίσματα ενώ τα περισσότερα από τα σημεία που έθεσε η Λάιβλι αφορούσαν το σεξ.
Σύμφωνα με αποσπάσματα από την αγωγή που δημοσιεύτηκαν από τους New York Times, το πρώτο αίτημα της ηθοποιού ήταν να «μην προβάλλονται πλέον γυμνά βίντεο ή εικόνες γυναικών, συμπεριλαμβανομένης της συζύγου του παραγωγού» στην Μπλέικ Λάιβλι ή στους υπαλλήλους της.
Μια άλλη απαίτηση που προκάλεσε σοκ, ήταν να σταματήσουν να συζητούν στο πλατό για τον προηγούμενο εθισμό του Μπαλντόνι και του Χιθ στην πορνογραφία» καθώς και την «έλλειψη ενδιαφέροντος από την Λάιβλι για πορνογραφικό υλικό».
Η διάσημη ηθοποιός υποστήριξε επίσης πως κανείς δεν έπρεπε να μιλάει για τη σεξουαλική τους ζωή, τα γεννητικά τους όργανα ή «προσωπικές φορές που δεν δόθηκε φυσική συναίνεση σε σεξουαλικές πράξεις, είτε ως θύτης είτε ως κακοποιημένος».
Πάντα σύμφωνα με την αγωγή, απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να ρωτήσει την ίδια ή τον γυμναστή της για το βάρος της. Περαιτέρω καταγγελίες αναφέρονται στον αποθανόντα πατέρα της και στη θρησκεία της. Ζήτησε επίσης από τον Μπαλντόνι να σταματήσει να τη ρωτά για τις θρησκευτικές της πεποιθήσεις και να τις επιβάλλει τις δικές του.
Όσα ζήτησε η Μπλέικ Λάιβλι για τις σκηνές σεξ και βίας
Παράλληλα, η Λάιβλι έθεσε σαφή όρια όσον αφορά τα γυρίσματα των σκηνών σεξ και οικειότητας στην ταινία και απαίτησε να υπάρχει πάντα ένας συντονιστής οικειότητας σε κάθε σκηνή στην οποία εμπλέκονταν οι δύο συμπρωταγωνιστές, προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να υπάρξουν άλλα «αυτοσχέδια» φιλιά. Σε άλλο σημείο, ζητάει επίσης να μην υπάρξει κανένα δάγκωμα ή πιπίλισμα των χειλιών χωρίς τη συγκατάθεσή της.
Μια μεταγενέστερη απαίτηση ανέφερε ότι σε όλες τις σκηνές σεξ θα πρέπει να υπάρχει συντονιστής, καθώς και ένας παρατηρητής που θα είχε προεγκριθεί από την Λάιβλι για να τις επιβλέπει.
Όσον αφορά τις σκηνές που απεικονίζουν βία ή βιασμό, η Λάιβλι είπε ότι θα πρέπει να γίνουν από κασκαντέρ και πως η ίδια θα έκανε μόνο κοντινές ή προ-συζητημένες σκηνές αυτής της φύσης. Δεν θα επιτρεπόταν επίσης καμία πρόσθετη σεξουαλική σκηνή εκτός από αυτές για τις οποίες είχε υπογράψει η ηθοποιός.
Όταν ο Μπαλντόνι μπήκε στο τροχόσπιτό της ενώ εκείνη ήταν γυμνή
Μεταξύ άλλων, η Λάιβλι υπαινίχθηκε στην αγωγή της ότι ο Μπαλντόνι και ο Χιθ εισέβαλαν στο τροχόσπιτό της ενώ ήταν γυμνή και ζήτησε «να μην ξαναμπεί, να μην προσπαθήσει να μπει, να μην διακόψει, να πιέσει ή να ζητήσει» από την ίδια να μπει μέσα για οποιονδήποτε λόγο ενώ δεν ήταν ντυμένη.
Είπε επίσης ότι δεν θα ανεχόταν πλέον «πολύωρες» συναντήσεις χωρίς παρακολούθηση με τον Μπαλντόνι να κλαίει στο τροχόσπιτό της.
Τι απαντά ο Τζάστιν Μπαλντόνι
Ο Μπράιαν Φρίντμαν, δικηγόρος του Μπαλντόνι ανέφερε σε δηλώσεις του: «Αυτοί οι ισχυρισμοί είναι εντελώς ψευδείς, εξωφρενικοί και σκόπιμα πρόστυχοι με σκοπό να πληγώσουν δημοσίως και να αναμοχλεύσουν μια αφήγηση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης». Πρόσθεσε πως το στούντιο «πήρε την απόφαση να προσλάβει προληπτικά έναν διαχειριστή κρίσεων πριν από την εκστρατεία μάρκετινγκ της ταινίας».
Και συνέχισε: «Δεν ελήφθησαν προληπτικά μέτρα με τα μέσα ενημέρωσης ή με άλλο τρόπο- μόνο εσωτερικός σχεδιασμός σεναρίων και ιδιωτική αλληλογραφία για τη χάραξη στρατηγικής, κάτι που αποτελεί συνήθη διαδικασία λειτουργίας για τους επαγγελματίες των δημόσιων σχέσεων».
Υπέρ της Λάιβλι η συγγραφέας του έργου
Θέση πάντως για την κόντρα ανάμεσα στην Μπλέικ Λάιβλι και τον Τζάστιν Μπαλτόνι πήρε και η συγγραφέας του βιβλίου, το οποίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, Κολίν Χούβερ.
Σε ανάρτησή της η συγγραφέας του βιβλίου «It Ends With Us», έδειξε την υποστήριξή της προς την Λάιβλι. «Μπλέικ Λάιβλι, ήσουν μόνο ειλικρινής, ευγενική, υποστηρικτική και υπομονετική από την ημέρα που γνωριστήκαμε» έγραψε. «Σε ευχαριστώ που είσαι ακριβώς ο άνθρωπος που είσαι. Ποτέ μην αλλάξεις. Ποτέ μην υποκύψεις».