Ο Θεόδωρος Κοκκινίδης, δημιουργός του ελληνικού « Μουσείο της Μαντάμ Τισό» μιλάει για τη συνάντηση του με τον Μίμη Πλέσσα και όσα συνέβησαν στην αποκαλυπτήρια εκδήλωση του γλυπτού.
Ο Θεόδωρος Κοκκινίδης έχει δημιουργήσει στην Καβάλα το ελληνικό «Μουσείο της Μαντάμ Τισό» και έχει γίνει ευρέως γνωστός μέσα από τα εξαιρετικά γλυπτά που φιλοτεχνεί μέσα στο εργαστήριο του. Ο ίδιος εμπνέεται από προσωπικότητες που έχουν κάποια μοναδικότητα πάνω στον χώρο που έχουν δραστηριοποιηθεί, θαυμάζει τα μεγάλα ταλέντα, ανθρώπους που έχουν καταφέρει κάποια πρωτιά, που έχουν έργο σπουδαίο, ή που είναι πολύ αγαπητοί στο κοινό.
Ήταν την άνοιξη του 2010 όταν συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον κορυφαίο συνθέτη, Μίμη Πλέσσα, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή μία βδομάδα πριν συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής, και του πρότεινε να δημιουργήσει το κέρινο ομοίωμα του για να προστεθεί στο μουσείο που έχει δημιουργήσει ο ίδιος στη γενέτειρα του.
Ο κύριος Κοκκινίδης μιλώντας στο iefimerida.gr αναφέρει: «Τον θαύμαζα πάρα πολύ και επειδή έχω σπουδάσει μουσική τον θεωρώ έναν από τους βασικούς πυλώνες του πολιτισμού μας. Για αυτό όταν βρέθηκα σε μια εκδήλωση στην Αθήνα του έκανα την πρόταση να του φτιάξω το κέρινο ομοίωμα του εξηγώντας του όλη τη διαδικασία ήταν πολύ θετικός. Τον Απρίλιο του 2010 πήγα στο σπίτι του για να τον τραβήξω μερικές φωτογραφίες που χρειαζόμουν για να φτιάξω το κέρινο ομοίωμα του. Εκτός από τεράστιος καλλιτέχνης ήταν κι ένας γλυκύτατος κι πολύ ευγενικός άνθρωπος. Με εντυπωσίασε η ταπεινότητα του. Ένας άνθρωπος με τόση σημαντική πορεία και πολλές διακρίσεις ήταν τόσο ταπεινός. Και πολύ ευφυής -αυτό κρατάω από τις συζητήσεις μας, ότι γνώρισα ένα πολύ έξυπνο άνθρωπο».
Ο δημιουργός του γλυπτού αφού τράβηξε το φωτογραφικό υλικό που χρειαζόταν έφυγε για την ιδιαίτερη πατρίδα του προκειμένου να δημιουργήσει το κέρινο ομοίωμα του Μίμη Πλέσσα. «Ξεκίνησα την άνοιξη, συγκεκριμένα τον Απρίλιο και το γλυπτό ολοκληρώθηκε μετά από πεντέμισι μήνες -τέλος Σεπτεμβρίου» αναφέρει αποκλειστικά στο iefimerida.gr.
«Δεν με δυσκόλεψε κάτι κατά τη δημιουργία του έργου. Το δούλεψα με πολλή αγάπη και σεβασμό. Η συναναστροφή με τον Μίμη Πλέσσα με ενέπνευσε πολύ και το έργο «κύλησε» πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα».
«Στα αποκαλυπτήρια ο Μίμης Πλέσσας συμπτωματικά φορούσε τα ίδια ρούχα που είχε το κέρινο ομοίωμα του»
Τον Οκτώβριο του 2010 έγιναν τα αποκαλυπτήρια του έργου με την παρουσία του Μίμη Πλέσσα σε μια τιμητική βραδιά προς τιμήν του, σε συνεργασία με τον Δήμο Παγκαίων. Ο σπουδαίος καλλιτέχνης είχε αποδεχτεί την πρόσκληση και ταξίδεψε μέχρι την Καβάλα για να παραστεί στην εκδήλωση. «Η εκδήλωση έγινε στις 10 Οκτωβρίου του 2010 -δύο ημέρες αργότερα ήταν τα γενέθλια του και ήταν μια όμορφη εκδήλωση. Όταν έγιναν τα αποκαλυπτήρια ήταν ενθουσιασμένος και φωτογραφήθηκε δίπλα στο κέρινο ομοίωμα του. Δε ζήτησε ποτέ να δει πώς κυλά το έργο, ήθελε να το δει κατευθείαν στα αποκαλυπτήρια. Μάλιστα, έτυχε να φορά τα ίδια ρούχα με τα οποία είχα ντύσει το γλυπτό. Έβγαλε το σακάκι και απλά φωτογραφήθηκε.
Στη συγκεκριμένη εκδήλωση είχε έρθει πολύ κόσμος και ο ίδιος μιλούσε και έβγαζε φωτογραφίες με όλο τον κόσμο. Από τους πιο προσιτούς και ζεστούς ανθρώπους που έχω συναντήσει. Μου είπε ότι του άρεσε πολύ το τελικό αποτέλεσμα. Ξέρετε, ένας τόσο σημαντικός καλλιτέχνης αναγνωρίζει τη δουλειά και τον κόπο ενός άλλου καλλιτέχνη» αναφέρει ο δημιουργός του γλυπτού στο iefimerida.gr
Στην εκδήλωση, συμπτωματικά, ήταν και η Σοφία Βόσσου, που είχε πάει να επισκεφτεί το μουσείο, η οποία όταν ο Μίμης Πλέσσας κάθισε στο πιάνο τραγούδησαν χαρίζοντας μια μοναδική βραδιά στο κοινό.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κύριος Κοκκινίδης από τη συναναστροφή του με την οικογένεια Πλέσσα η σύζυγος του, Λουκίλα Καρρέρ ήταν «φρουρός» στο πλευρό του και επιθυμούσε το έργο του να περάσει και στις επόμενες γενιές.
«Θα ήθελα να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλληπτήρια στην οικογένεια του. Το έργο του θα ζει για πάντα...» καταλήγει ο κύριος Κοκκινίδης.