Ένα ηλιοκαμένο μοντέλο που φοράει ένα σύνολο με γεωμετρικά σχέδια με φόντο μια πόλη πιθανότατα στην Αφρική. Κι όμως, αυτή η διαφήμιση της Mango έχει προκαλέσει αντιδράσεις.
Ο λόγος; Το μοντέλο δεν είναι μια πραγματική κοπέλα, αλλά ένα άβαταρ τεχνητής νοημοσύνης.
Η Mango πραγματοποίησε πιλοτικά την πρώτη της καμπάνια που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη τον Ιούλιο, η οποία περιείχε μια περιορισμένης έκδοσης συλλογή που απευθύνεται σε έφηβα κορίτσια.
Τι λέει ο CEO της Mango για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης
Η πιο πρόσφατη καμπάνια, που δημιουργήθηκε επίσης από AI και κυκλοφόρησε αυτόν το μήνα, επικεντρώνεται στους εφήβους, αν και σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση της τεχνολογίας στις γυναικείες και ανδρικές συλλογές της, χωρίς ωστόσο να έχει λάβει ακόμη τελικές αποφάσεις.
Σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ο διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας δήλωσε πως «πρόκειται για ταχύτερη δημιουργία περιεχομένου» και πως χρησιμοποιεί avatars που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργεί διαφημιστικές καμπάνιες πιο γρήγορα. Φυσικά, τα ενδύματα που φορούν αυτά τα μοντέλα είναι πραγματικά και διαθέσιμα στους πελάτες για αγορά.
Παράλληλα, όπως τονίζει, η AI βοηθά την εταιρεία να σχεδιάζει συλλογές, παρέχοντας έμπνευση για υφάσματα και πολλά άλλα, ενώ ένα bot είναι πλέον σε θέση να δημιουργεί ρούχα που συμμορφώνονται με την αισθητική του σχεδιασμού της Mango.
Το βίντεο TikToker σχετικά με τη διαφήμιση της Mango
Ωστόσο, υπάρχουν αντιδράσεις. Ο TikToker Μάρκος Αγγελίδης, ο οποίος κάνει σειρές βίντεο σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση, ξεκίνησε μια συζήτηση σχετικά με την πρακτική αυτή της Mango σε ένα βίντεο με το hashtag #falseadvertising.
«Αν λοιπόν, ένα brand μάσκαρας χρησιμοποιεί ψεύτικες βλεφαρίδες σε μια διαφήμιση, θα έχει πρόβλημα, αλλά αν ένα brand πίτσας χρησιμοποιεί κόλλα για να κάνει το τυρί να φαίνεται πως λιώνει, θεωρείται απλώς ως ποπ ντιζάιν» λέει στο βίντεο για τα «ασυνεπή» σύνολα κανόνων.
«Μήπως πρόκειται για ψευδή διαφήμιση επειδή τα μοντέλα και τα ρούχα που φορούν δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα; Αυτή τη στιγμή, κανείς δεν ξέρει» λέει σε άλλο σημείο του βίντεο.
«Πολύ λάθος η ιδέα»
Αρκετοί ήταν αυτοί που εξέφρασαν την απογοήτευσή τους στα σχόλια για το γεγονός ότι αυτό θα μπορούσε να αφήσει κάποιους χωρίς δουλειά. «Κι άλλες θέσεις εργασίας που χάνονται» ανέφερε κάποιος.
Πέρα από την ηθική, κάποιοι μοιράστηκαν τις αγωνίες τους για τα ρούχα. «Όταν παραγγέλλω ρούχα στο διαδίκτυο, κοιτάζω τις φωτογραφίες για να δω πώς εφαρμόζουν τα ρούχα. Οι εικόνες AI είναι εντελώς άχρηστες γι' αυτό» σχολίασε ένας, με έναν τρίτο να προσθέτει πως η ιδέα είναι «πολύ λάθος».