Γιατί αυτή η viral απεικόνιση του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο διχάζει τους χρήστες του διαδικτύου - iefimerida.gr

Γιατί αυτή η viral απεικόνιση του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο διχάζει τους χρήστες του διαδικτύου

Γιατί αυτή η viral φωτογραφία του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο, το Icon Of The Seas, έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση
Γιατί αυτό το viral γραφιστικό του μεγαλύτερου κρουαζιερόπλοιου στον κόσμο έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου δεν έχει υποδεχθεί ακόμη ούτε έναν επιβάτη, αλλά έχει ήδη βάλει «φωτιά» στο διαδίκτυο.

Το Icon of the Seas - το οποίο πρόσφατα ολοκλήρωσε τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές του για την προετοιμασία του παρθενικού του ταξιδιού τον Ιανουάριο του 2024 - έχει χαρακτηριστικά που προκαλούν έκπληξη: 365 μ. μήκος (96 μ. περισσότερο από τον Τιτανικό), 48 μ. πλάτος, 20 συνολικά καταστρώματα και μέγιστη χωρητικότητα σχεδόν 10.000 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιβατών και του πληρώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά όταν μια γραφιστική απεικόνιση του πρυμναίου τμήματός του που έγινε viral τον Ιούλιο και πόλωσε τις απόψεις, προκαλώντας παθιασμένες αντιδράσεις από όλες τις πλευρές. Η αποτύπωση του καλλιτέχνη απεικόνιζε το πλήρως φορτωμένο πλοίο με έντονα χρώματα, δίνοντας έμφαση στο τεράστιο υδάτινο πάρκο του -με νεροτσουλήθρες που σπάνε ρεκόρ- και φυσικά στο τεράστιο μέγεθος του πλοίου. η αλήθεια είναι βέβαια ότι φαινόταν κάπως πολύ πυκνό, και δημιουργούσε μια αίσθηση ότι ο ένας ήταν πάνω στον άλλον.

Εξού και δεν το ερμήνευσαν όλοι ως ένα απολαυστικό όραμα πολυτελούς διασκέδασης και χαλάρωσης στη θάλασσα. Η γραφιστική απεικόνιση με το κρουαζιερόπλοιο χαρακτηρίστηκε από κάποιους ως «τερατούργημα», ως «σωρός παρακμής» και ένας χρήστης πρότεινε ότι ένα καλύτερο όνομα γι' αυτό θα ήταν «Εικόνα της ασθένειας». Αποκαλέστηκε «περίπλοκα κακόγουστο και χυδαίο» και συγκρίθηκε με το «να είσαι κολλημένος σε ένα πλωτό σούπερ μάρκετ» ή με «μια η στοίβα από γεμάτα πιάτα φαγητού- χαοτικό, ακατάστατο, πιθανώς επισφαλές».

Πολλοί το αντιπαρέβαλαν με οράματα της κόλασης, με έναν σχολιαστή να προτείνει έναν παραλληλισμό με τον Ιερώνυμο Μπος, έναν Ολλανδό καλλιτέχνη της Αναγέννησης, γνωστό για τα περίπλοκα τοπία της κόλασης. Ένας άλλος έδωσε μια πιο σύγχρονη πολιτιστική αναφορά, λέγοντας ότι το πλοίο μοιάζει με την Candy Crush εκδοχή του δυστοπικού υπόγειου κόσμου στο "Silo", μια τηλεοπτική σειρά στην οποία η ανθρωπότητα επιβιώνει από την αποκάλυψη αποσυρόμενη σε μια υπόγεια πόλη, εκατοντάδες επίπεδα βαθιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι όμως αυτό που προκαλεί τόσο έντονα συναισθήματα σε αυτό το γραφιστικό;

Ένα τέχνασμα της προοπτικής;

«Βρήκα και εγώ την απόδοση περίεργα ασυνήθιστη», λέει στο CNN ο Tom Davis, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα. «Αφού κοίταξα λίγο πιο προσεκτικά, νομίζω ότι βρίσκω την ανησυχητική φύση, έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό της καλλιτεχνικής προοπτικής που επιλέχθηκε και το πώς αντιλαμβανόμαστε όλοι πλέον μετά την πανδημία τον προσωπικό χώρο και την κοινωνική απόσταση».

Ο Davis λέει ότι το γεγονός ότι πρόκειται για μια γραφιστική απεικόνιση και όχι για μια πραγματική φωτογραφία παίζει καθοριστικό ρόλο. «Σχεδόν δίνει την εντύπωση ενός κοντού, υπερυψωμένου, στοιβαγμένου πλοίου που βρίσκεται σε φουρτουνιασμένες θάλασσες, αλλά στην πραγματικότητα αυτό μπορεί να είναι ένα τέχνασμα της προοπτικής, καθώς το πραγματικό σκάφος είναι προφανώς τρεις με τέσσερις φορές μακρύτερο από την ιδέα που μου δημιουργείται καιτάζοντας αυτό το γραφιστικό. Οι εικόνες που έχω δει που είναι περισσότερο σε προφίλ προσθέτουν μια πιο λογική, νομίζω, αίσθηση του ύψους σε σχέση με το συνολικό μήκος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια απεικόνιση δείχνει πώς θα μοιάζει το πλοίο όταν ολοκληρωθεί.
Μια απεικόνιση δείχνει πώς θα μοιάζει το πλοίο όταν ολοκληρωθεί / Φωτογραφία: Royal Caribbean International

Προσθέτει ότι οι οργισμένες αντίδρασεις μπορεί να οφείλονται σε πολλές μεταβλητές, όπως προσωπικές ανησυχίες και φοβίες, καθώς και προσωπικές εμπειρίες με θέρετρα και κρουαζιέρες. «Για κάποιους, ένα σκάφος αυτού του μεγέθους με τόσα πολλά πράγματα στοιβαγμένα σε αυτό πιθανόν να αντιπροσωπεύει πολλή διασκέδαση με συνεχείς δραστηριότητες. Για άλλους που μπορεί να μην έχουν πάει ποτέ σε κρουαζιέρα μπορεί να πιστεύουν ότι είναι πάρα πολλά για να τα δεχτούν όλα μαζί», λέει.

«Η επιλογή θα εξαρτηθεί από τις εμπειρίες και την προσωπική συγκρότηση του καθενός - αποτελούν πρόβλημα οι φόβοι για τις κοινωνικές καταστάσεις, τα ανοιχτά νερά, οι μικροί χώροι; Τότε αυτή η εικόνα θα προκαλέσει αναμνήσεις από ειδήσεις για ιούς μέχρι ταινίες όπως τα "Σαγόνια του Καρχαρία", η "Περιπέτεια του Ποσειδώνα" και ο "Τιτανικός"».

«Για άλλους, οι εμπειρίες τους με τις κρουαζιέρες και τα πολυάριθμα επιτυχημένα ταξίδια θα τους κάνουν να δουν την κατάσταση διαφορετικά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Adam Cox, ψυχολόγο και ειδικό σε θέματα φοβίας, η κοινή περιγραφή του Icon of the Seas ως «πέντε φορές μεγαλύτερο» από τον Τιτανικό μπορεί να υποδηλώνει την ιδέα μιας δυνητικά μεγαλύτερης καταστροφής: «Ακόμη περισσότερο μετά την πρόσφατη τραγωδία με το υποβρύχιο του Τιτανικού», λέει. «Αυτό προκαλεί μια προστατευτική επιθυμία να αποφευχθεί μια παρόμοια τραγωδία».

Τα επίπεδα στο πλοίο δημιουργούν επίσης ένα αίσθημα κλειστοφοβίας σε ορισμένους ανθρώπους, συνεχίζει, καθώς θα αντιληφθούν το πλοίο ως ένα μέρος όπου χιλιάδες άνθρωποι είναι παγιδευμένοι, αντί να απολαμβάνουν διακοπές κρουαζιέρας. «Και για άλλους, τα έντονα χρώματα κάνουν το πλοίο να μοιάζει με παιχνίδι, δημιουργώντας ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια που δεν θα υπήρχαν αν το πλοίο είχε πιο ουδέτερα χρώματα», προσθέτει.

«Δημιουργός» χρημάτων

Ο Jonathan Abramowitz, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας στο Chapel Hill, πιστεύει ότι η γραφιστική απεικόνιση φαίνεται αρκετά μπερδεμένη και προκαλεί άγχος: «Ίσως φταίει η ιδέα ότι συμβαίνουν τόσα πολλά ταυτόχρονα και το γεγονός ότι όλα αυτά λαμβάνουν χώρα στη θάλασσα, χωρίς να υπάρχει πουθενά να πάει κανείς αν υπήρχε κάποιου είδους έκτακτη ανάγκη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως ο Ross Klein, κοινωνιολόγος στο Πανεπιστήμιο Memorial του Newfoundland και ειδικός σε θέματα κρουαζιέρας, λέει ότι ο σχεδιασμός του πλοίου αποτελεί φυσική εξέλιξη για τη Royal Caribbean, την εταιρεία κρουαζιέρας με έδρα το Μαϊάμι, στην οποία ανήκει το πλοίο. «Είναι λίγο κωμικό, κάτι με μια μυστικιστική χροιά. Αλλά είναι μια επέκταση του δρόμου που ακολουθούν τα τελευταία 25 χρόνια με το σχεδιασμό των πλοίων τους».

Πιστεύει ότι οι αντιδράσεις βασίζονται κυρίως σε προηγούμενες εμπειρίες με κρουαζιέρες. «Νομίζω ότι οι λάτρεις της Royal Caribbean θα το δουν και θα πουν 'Ουάου, κάτι καινούργιο! Αυτό είναι πολύ συναρπαστικό, ανυπομονώ να πάω και να δω τι συμβαίνει εκεί!"», λέει.

Το πλοίο θα φιλοξενήσει το μεγαλύτερο θαλάσσιο υδάτινο πάρκο στον κόσμο.
Το πλοίο θα φιλοξενήσει το μεγαλύτερο θαλάσσιο υδάτινο πάρκο στον κόσμο / Φωτογραφία: Royal Caribbean International

«Αλλά οι άνθρωποι που δεν κάνουν κρουαζιέρες, ή οι άνθρωποι που ίσως τους αρέσει ένα διαφορετικό στυλ κρουαζιέρας, όπως τα μικρότερα πλοία, τα υπερπολυτελή πλοία ή ακόμα και κάτι ενδιάμεσο, θα το δουν αυτό ως ένα τερατούργημα και θα πουν: "Γιατί να το κάνετε αυτό;"».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ειδικός κρουαζιέρας Stewart Chiron συμφωνεί. «Οι εικόνες των πλοίων της Royal Caribbean έχουν συχνά προκαλέσει έντονες αντιδράσεις», λέει στο CNN. «Οι αρνητικές αντιδράσεις για το Icon of the Sea προέρχονται προφανώς από ανθρώπους που δεν κάνουν κρουαζιέρες. Η τρέχουσα γραφιστική απεικόνιση είναι αρκετά πολύχρωμη και απεικονίζει ένα πλοίο με πολλές επιλογές. Οι θετικές αντιδράσεις υπερτερούν κατά πολύ των άλλων».

Εκπρόσωπος της Royal Caribbean, όταν επικοινώνησε μαζί του το CNN, δεν σχολίασε τις παρατηρήσεις για τη συγκεκριμένη γραφιστική επεικόνιση, αλλά δήλωσε ότι από τότε που αποκαλύφθηκε το Icon of the Seas τον Οκτώβριο του 2022 υπήρξε «απίστευτη αντίδραση», η οποία οδήγησε στην εβδομάδα με τον μεγαλύτερο όγκο κρατήσεων στην ιστορία της εταιρείας, όταν άνοιξαν οι πωλήσεις.

Με ορισμένες πλεύσεις να έχουν ήδη εξαντληθεί - και τις τιμές να ξεκινούν από περίπου 2.000 δολάρια ανά άτομο για μια επταήμερη κρουαζιέρα - το πλοίο είναι πιθανό να γίνει κερδοφόρο, σύμφωνα με τον Ross Klein. «Η Royal Caribbean διακρίνεται για την υπέρβαση της χωρητικότητας του 100% στα πλοία της. Και μέρος αυτού είναι ότι δίνουν στους ανθρώπους κάτι για να θέλουν να έρθουν στο πλοίο και να ξοδέψουν πολλά χρήματα μόλις βρεθούν εκεί», λέει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό το πλοίο θα εισπράττει 10 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κρουαζιερόπλοιο φωτογραφία viral
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ