Σε δίκη παραπέμπεται η διάσημη influencer Κιάρα Φεράνι, με την κατηγορία της απάτης για το σκάνδαλο με τα πασχαλινά αυγά και το pandoro.
Πιο αναλυτικά, η Φεράνι εμπλέκεται σε υπόθεση φερόμενης «παραπλανητικής διαφήμισης», καθώς, σύμφωνα με τους εισαγγελείς, οι πωλήσεις αυτές παρουσιάζονταν ως πρωτοβουλία με εθελοντικά και αγαθοεργά κίνητρα. Η δίκη αναμένεται να αρχίσει στις 23 Σεπτεμβρίου και, όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται να καταθέσουν σε αυτή και οκτώ καταναλωτές που είχαν αγοράσει τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Η ανακοίνωση της Κιάρα Φεράνι
«Πίστευα ειλικρινά ότι δεν θα χρειαζόταν να τελεσθεί δίκη για να μπορέσω να αποδείξω ότι δεν ευθύνομαι για κανενός είδους απάτη. Δυστυχώς θα πρέπει να συνυπάρξω για καιρό ακόμη με την κατηγορία αυτή, την οποία θεωρώ βαθιά άδικη, αλλά είμαι έτοιμη να παλέψω με ακόμη μεγαλύτερη αποφασιστικότητα ώστε να προκύψει η απόλυτη αθωότητά μου», σχολίασε σε ανακοίνωσή της η Κιάρα Φεράνι.
Οι δικηγόροι της influencer επιμένουν: «Η Κιάρα Φεράνι δεν έχει διαπράξει κανένα έγκλημα. Παραμένουμε σταθερά πεπεισμένοι πως το θέμα αυτό δεν έχει καμία ποινική σημασία και πως κάθε αμφιλεγόμενο προφίλ έχει ήδη εξεταστεί και επιλυθεί. Η αθωότητα της κατηγορουμένης μας θα αποδειχθεί ασφαλώς στη δίκη, την οποία θα αντιμετωπίσουμε με ψυχραιμία».
Τι υποστηρίζει η εισαγγελία - Πόσα χρήματα φέρεται να έβγαλε
Οι έρευνες, οι οποίες έκλεισαν από την εισαγγελία τον περασμένο Οκτώβριο, «επέτρεψαν την ανακατασκευή του σχεδιασμού και της διάδοσης των επικοινωνιών» που αποσκοπούσαν στην «παραπλάνηση των καταναλωτών ως προς τη σχέση μεταξύ της αγοράς των διαφημιζόμενων προϊόντων και των φιλανθρωπικών πρωτοβουλιών».
Η Κιάρα Φεράνι φέρεται να εξαπάτησε τους καταναλωτές και να αποκόμισε αθέμιτο κέρδος μέσω των δύο εμπορικών εκστρατειών. Η εισαγγελία, κλείνοντας την έρευνά της, δεν προσδιορίζει ποσοτικά το αθέμιτο κέρδος για την εταιρεία, αλλά αν υπολογίσει κανείς τη διαφορά μεταξύ των δύο τιμών και την πολλαπλασιάσει με τις πωλήσεις, το ποσό ξεπερνά τα 2 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.
Ειδικότερα, οι κατηγορίες αφορούν την απάτη με το χριστουγεννιάτικο Pandoro και τα «πασχαλινά Αυγά Chiara Ferragni».
Η επιχείρηση «Balocco» φέρεται να παραπλάνησε «απροσδιόριστο αριθμό αγοραστών», οι οποίοι πείστηκαν ότι με την αγορά του ροζ (στην τιμή των 9,37 ευρώ αντί των 3,68 ευρώ για το παραδοσιακό προϊόν) θα χρηματοδοτούσαν τη συγκέντρωση χρημάτων για το νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο.
Πώς παραπλάνησαν τους καταναλωτές
Η συμφωνία, από την άλλη πλευρά, αποδείχθηκε εντελώς διαφορετική, σύμφωνα με την εισαγγελία: η εταιρεία της Φεράνι εξαργύρωσςε λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ για τη διαφήμιση μέσω Instagram της φιλανθρωπικής πρωτοβουλίας για την οποία η εταιρεία Balocco είχε προβλέψει 50 χιλιάδες ευρώ υπέρ του νοσοκομείου, ανεξάρτητα από τις πωλήσεις, οι οποίες ανήλθαν σε «τουλάχιστον 362.577» Balocco Pink Christmas Pandoro.