Η διαφήμιση της Pantene που προβλήθηκε πριν λίγο καιρό, προκάλεσε συζήτηση, σχολιάστηκε, υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις, αλλά τα σχόλια ήταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία θετικά.
Ενα μεγάλο χειροκρότημα για την Pantene, για τη διαφημιστική που έφτιαξε το σποτ, το κόνσεπτ, το αποτέλεσμα. Η υπεύθυνος της διαφημιστικής που έκανε αυτό το σποτ ανέφερε προ ημερών ότι είναι ένα concept που η Pantene έχει ακολουθήσει και σε άλλες χώρες και τώρα έκριναν όλοι μαζί ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να γίνει αυτό το όμορφο άνοιγμα -πάνω από όλα- αποδοχής, και στην Ελλάδα.
Πώς όμως βίωσε όλο αυτό που συνέβη, τη συμμετοχή στο διαφημιστικό αλλά και τη συζήτηση που ακολούθησε μια εκ των πρωταγωνιστριών: Η Καίτη Γκράμα μίλησε στην εκπομπή Love it.
«Σε κάθε διαφήμιση υπάρχουν και θετικά και αρνητικά σχόλια. Ειδικά όταν συμβαίνει κάτι πρωτοφανές και μία διαφήμιση ξεφεύγει από τα συγκεκριμένα στερεότυπα και φέρνει γενικά στο προσκήνιο ένα κοινωνικό θέμα. Τη σεξουαλικότητα και τις έμφυλες ταυτότητες δεν τις πολυσυζητάμε», δήλωσε αρχικά η Καίτη Γκραμμά.
Στη συνέχεια, η Καίτη Γραμμά αναφέρθηκε στην Ελλάδα και στην πρόοδο που έχει κάνει πάνω σε τέτοια θέματα, ωστόσο τόνισε πώς είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με άλλες χώρες. «Θεωρώ πως ναι γιατί είχα και την τύχη να ζήσω αρκετό καιρό στο εξωτερικό και να δω περισσότερες αντιδράσεις, οπότε ναι, αλλά θεωρώ ότι έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα», εξήγησε η ίδια.
«Πρέπει να αντιληφθούμε ότι αυτό που εισπράττετε εσείς μία εβδομάδα, για τα LGBTQ άτομα είναι καθημερινότητα. Εμείς το εισπράττουμε από την πρώτη στιγμή που γεννιόμαστε ή από την πρώτη στιγμή που κάνουμε coming out και όχι από έναν άσχετο άνθρωπο που θα κάτσει στον υπολογιστή και θα γράψει κάτι, αλλά από δικά μας άτομα, από ανθρώπους που έχουν ορκιστεί και υποσχεθεί να μας αγαπάνε, όπως η οικογένειά μας, από ανθρώπους που έχουμε αφήσει να μπούνε στην ζωή μας και τελικά μπορεί να έχουμε εισπράξει κάποια προδοσία ή οτιδήποτε. Απλά τώρα αυτό το κομμάτι, με αφορμή αυτό το διαφημιστικό έρχεται στο προσκήνιο και καλείστε και εσείς να το αντιληφθείτε που είστε έξω από αυτόν τον κόσμο», κατέληξε η Καίτη Γκραμμά.
Ας σημειωθεί ότι στη διαφήμιση πρωταγωνιστούν πέντε queer άτομα, μέλη της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας που μοιράζονται με τους θεατές ιστορίες καταπίεσης, με αφορμή τα μαλλιά τους. «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» λέει ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι. «Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» δηλώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι.
«Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» λέει η Καίτη, που είναι trans κορίτσι. «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του Holly Grace. Η διαφήμιση στο τέλος παραπέμπει στη Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης «11528 – ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ».