Την νέα του κολεξιόν για το Φθινόπωρο 2023 παρουσίασε ο Γάλλος σχεδιαστής Simon Porte Jacquemus στους κήπους των Βερσαλλιών με τους καλεσμένους να παρακολουθούν από βάρκες.
Η νέα συλλογή του Γάλλου σχεδιαστή - ο οποίος είναι διάσημος για τις μικροσκοπικές του τσάντες - είναι εμπνευσμένη από τη λαίδη Νταϊάνα και τη Μαρία Αντουανέτα ενώ το όνομα του σόου, «Le Chouchou» - στα γαλλικά σημαίνει αγάπη.
«Θα την αποκαλούσα 'La Culotte' (εσώρουχο), αλλά ήταν πολύ άσχημο για τις Βερσαλλίες» είπε ο σχεδιαστής.
Πριν από το σόου, ο Jacquemos δήλωσε στο WWD πως ο χώρος εκπλήρωνε ένα παιδικό του όνειρο. «Δεν πρόκειται να ακολουθήσουμε μια κυριολεκτική προσέγγιση, οπότε θα είναι λίγο πιο ποιητικές Βερσαλίες από τις κλασικές Βερσαλλίες που εξυμνούνται από τους μεγάλους οίκους μόδας» είπε.
Η σύγχρονη μετάφραση της ιστορίας των Βερσαλλιών μέσα από την κολεξιόν του Jacquemus
Και η συλλογή του απείχε πολύ από το παραδοσιακό. Οι δαντελένιες σιλουέτες και οι φιόγκοι που χαρακτηρίζουν την επίσημη αυλική ενδυμασία ήταν παρούσες, αλλά επαναπροσδιορισμένες ως μίνι φούστες και διάφανα lingerie tops. Οι τετράγωνες γόβες μπαλέτου φορέθηκαν με λευκές δαντελένιες κάλτσες μέχρι το γόνατο, κεντημένες με λουλουδάτα σχέδια.
Με έμπνευση από την πριγκίπισσα Νταϊάνα και την Μαρία Αντουανέτα
Όσο για την έμπνευσή του: «Είχα πάντα εμμονή με την πριγκίπισσα Νταϊάνα και άρχισα να συλλέγω περιοδικά της δεκαετίας του ‘90 και εξώφυλλα της Vogue» είπε. Και τα μοντέλα του – μεταξύ των οποίων η Τζίτζι Χαντίντ και η Κένταλ Τζένερ – ήταν ντυμένα σχεδόν όλα στα λευκά, με κάποιες αναλαμπές μαύρου και ροζ, με σκισμένα καλσόν και λευκές κάλτσες μέχρι το γόνατο με ροζ πινελιές.
Η αφθονία των tutus, εν τω μεταξύ, θύμιζε το πάθος της Μαρίας Αντουανέτας για το μπαλέτο. «Ήταν κάτι πολύ κομψό, εμπνευσμένο από το μπαλέτο, ακόμη και για τους άνδρες» είπε.
Μαζί με τις ίδιες τις Βερσαλλίες, ο Jacquemus δήλωσε ότι η πριγκίπισσα Νταϊάνα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης, κάτι που φάνηκε πιο καθαρά στα ζαφειρένια μαργαριταρένια κοσμήματα που κοσμούσαν το λαιμό και τα αυτιά της Κένταλ Τζένερ, ένα εμφανές νεύμα στο διάσημο δαχτυλίδι αρραβώνων της Νταϊάνας και στο τσόκερ του φορέματος εκδίκησης. Η μεγάλη φουσκωτή μπλούζα της Τζένερ καταλάμβανε ολόκληρο τον κορμό της σαν σύννεφο, κάτι που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κάλεσμα στο νυφικό με τα φουσκωτά μανίκια της πριγκίπισσας Diana.
Αντίθετα, η εμφάνιση της Τζίτζι Χαντίντ ήταν εντελώς διάφανη, με λεπτές τιράντες δεμένες σε φιόγκους να αποκάλυπταν ένα λευκό bandeau top και ένα εσώρουχο.
Η Imaan Hammam φόρεσε ένα τετραγωνισμένο σακάκι που έδενε στους γοφούς της με ένα λουράκι που στερεωνόταν κατά μήκος των κλείδων της, και ένα λευκό σορτς μικροσκοπικά με φούσκες, σχεδιασμένα πάνω από κάλτσες με μαύρα Mary Janes. Στο χέρι της κρεμόταν μια τσάντα Jacquemus στο μέγεθος του μικρού της δαχτύλου. Πριν από το show, ανέβασε στο Instagram story της μια φωτογραφία από το mood board στα παρασκήνια. Στη γωνία, φαινόταν καθαρά το ρούχο της πριγκίπισσας Νταϊάνα από το οποίο είχε πάρει πρότυπο η εμφάνιση της Hammam: η ριγέ φούστα με τα φουσκωτά που φορούσε η Lady Di στις Κάννες το 1987, στιλιζαρισμένη κάτω από ένα στενό λευκό σακάκι με μαύρες γόβες.
Το μοντέλο από την Δανία Mona Tougaard έκλεισε το σόου με ένα κατακόκκινο δαντελένιο μπλουζάκι που αποκάλυπτε το στήθος της και έπεφτε σε μια μακριά λεπτή ουρά που ακολουθούσε πίσω της και ενσωματωνόταν στην πασαρέλα. Τα δύο μοντέλα που περπάτησαν πριν από αυτήν είχαν την ίδια ακριβώς εμφάνιση που αποδόθηκε σε λευκό και μπλε, εμφανιζόμενα με τη σειρά της γαλλικής σημαίας.
Το σόου είναι αυτή τη στιγμή trend στο Twitter, όπου έχει προκαλέσει μια συζήτηση σχετικά με τις αναφορές με το πόσο παραπέμπει στη Μαρία Αντουανέτα και την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Αλλά το μόνο πράγμα που λένε όλοι θα μπορούσε εύκολα να είχε προβλεφθεί μέρες πριν: «Μακάρι να ήμουν εκεί».