Η επιτυχία πολλών ταινιών που έχουμε παρακολουθήσει, κρύβεται τις περισσότερες φορές πίσω από τη μαγική χημεία που έχουν οι πρωταγωνιστές με τους σκηνοθέτες τους.
Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Αυτό που λένε «περνάμε καλά στα παρασκήνια και αυτό βγαίνει προς τα έξω», σε αρκετές περιπτώσεις δεν ισχύει. Μπορεί το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό και η ταινία αριστούργημα, όμως πίσω από τις κάμερες, τα πράγματα δεν είναι πάντα εύκολα, καθώς ηθοποιοί δεν αντέχουν τους σκηνοθέτες τους και το αντίστροφο.
Κανείς δεν τα πάει καλά με όλους και το να υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί άνθρωποι που λειτουργούν διαφορετικά, είναι αναπόφευκτο να πυροδοτηθεί ένταση.
Οι 10 καλύτερες ξένες ταινίες του 2021
Παρακάτω, ακολουθούν 17 φορές που οι ταινίες καταστράφηκαν από πραγματική διαμάχη μεταξύ ηθοποιών και σκηνοθετών: από τις γόνιμες διαφωνίες του Ντέιβιντ Ο Ράσελ μέχρι τον σκηνοθέτη που τόλμησε να πει στην Τζούλια Ρόμπερτς και στην Ντόλι Πάρτον ότι χρειάζονταν μαθήματα υποκριτικής.
Τζέικ Τζίλενχαλ και Ντέιβντ Φίντσερ
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ είναι ένας διαβόητα απαιτητικός σκηνοθέτης, που συχνά γυρίζει δεκάδες και μερικές φορές εκατοντάδες λήψεις. Ένας ηθοποιός που δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα με την προσέγγιση του Φίντσερ ήταν ο Τζέικ Τζίλενχαλ, ο οποίος συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη στην ταινία Zodiac του 2007. Συγκεκριμένα, εκείνη τη χρονιά είπε ότι ο Φίντσερ «ζωγραφίζει με ανθρώπους» ενώ εργάζεται και ότι είναι «σκληρό να είσαι χρώμα».
Ερωτηθείς σχετικά με τα σχόλια του Τζίλενχαλ το 2020, ο Φίντσερ είπε ότι στον ηθοποιό, δεν του ζητήθηκε ποτέ να επικεντρωθεί σε μικρολεπτομέρειες, προσθέτοντας ότι ο Τζίλενχαλ ήταν «πολύ αφηρημένος» στο πλατό.
«Όταν εμφανιζόταν στη δουλειά, ήταν πολύ διασκορπισμένος», είπε ο Φίντσερ στους New York Times. «[Είχε] τους μάνατζέρ του και τους ανόητους ατζέντηδες του που έρχονταν όλοι στο τροχόσπιτο του κατά το μεσημεριανό γεύμα για να του μιλήσουν για το εξώφυλλο του GQ και αυτό και εκείνο».
Κίρα Νάιτλι και Τζον Κάρνεϊ
Το μουσικό δράμα Begin Again, με πρωταγωνιστές την Κίρα Νάιτλι και τον Μαρκ Ράφαλο, ήταν μια τόσο αθώα ταινία που προκάλεσε έκπληξη όταν ο σκηνοθέτης Τζον Κάρνεϊ ονόμασε αργότερα την Κίρα Νάιτλι «supermodel» και επέκρινε την υποκριτική της μιλώντας στην Independent. Υποστήριξε ότι «το να είσαι ηθοποιός του κινηματογράφου απαιτεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο ειλικρίνειας και αυτοανάλυσης για το οποίο δεν νομίζω ότι είναι έτοιμη ακόμα», αλλά αργότερα ζήτησε συγγνώμη. Ερωτηθείσα για τη δική της στάση σχετικά με τη σχέση τους, η Νάιτλι είπε αργότερα ότι είχε αποδεχτεί τη συγγνώμη του Κάρνεϊ, αλλά παραδέχτηκε ότι τα γυρίσματα του Begin Again ήταν «πολύ δύσκολα» και ότι οι δυο τους «δεν τα είχαν βρει». «Είναι απλώς κάτι που συμβαίνει μερικές φορές και το λέω χωρίς να κατηγορώ. Το ταγκό θέλει δύο».
Τζιν Χάκμαν και Γουές Άντερσον
Παραμένει ασαφές τι ακριβώς ενόχλησε τον Τζιν Χάκμαν για τον σκηνοθέτη του στην ταινία, Royal Tenenbaums, Γουές Άντερσον, αλλά ξεκαθάρισε στο πλατό ότι δεν του άρεσε. Το 2011, η συμπρωταγωνίστρια του, Αντζέλικα Χιούστον, ισχυρίστηκε ότι ο Χάκμαν είπε στον Άντερσον «να σηκώσει το παντελόνι του και να συμπεριφερθεί σαν άντρας», ενώ ο Νόα Μπάουμπαχ θυμήθηκε ότι ο Χάκμαν αποκάλεσε τον Άντερσον «μ@@@@» κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Όσο για τον Άντερσον, ωστόσο, δεν μετανιώνει που πήρε τον Χάκμαν στην ταινία, λέγοντας: «Είναι μια τεράστια δύναμη και μου άρεσε πολύ που δούλεψα μαζί του. Παρόλο που ήταν πολύ προκλητικός μαζί μου, ήταν πολύ συναρπαστικό να τον βλέπω να πέφτει με τα μούτρα σε αυτές τις σκηνές».
Το καστ από τις «Ανθισμένες Μανόλιες» και ο Χέρμπερτ Ρος
Παρά το γεγονός ότι ήταν ένα αγαπημένο κλασικό, το δακρύβρεχτο «Ανθισμένες Μανόλιες» του 1989 είχε μια βασανισμένη παραγωγή, με το μεγαλύτερο μέρος του καστ – Τζούλια Ρόμπερτς, Σάλι Φιλντ, Σίρλεϊ Μακλέιν και Ντόλι Πάρτον – να συγκρούονται με τον σκηνοθέτη Χέρμπερτ Ρος. «Οι βαθύτερες αναμνήσεις μου από την ταινία ήταν το πώς ενωθήκαμε αφού είπε σε μία από εμάς ή σε όλες μας ότι δεν μπορούσαμε να παίξουμε», είπε η Φιλντ το 2013.
«Καταδίωξε την Τζούλια με εκδίκηση. Αυτή ήταν λίγο πολύ η πρώτη της μεγάλη ταινία». Το 1993, ο Ρος είπε ότι η Ρόμπερτς «φαινόταν κακή και έδωσε μια πολύ κακή ερμηνεία» στην ταινία. Σε απάντηση, η Τζούλια Ρόμπερτς αποκάλεσε τον Ρος «κακό και απαράδεκτο», προσθέτοντας: «Αν νομίζει ότι μπορεί να μιλήσει για μένα με τόσο επικριτικό τρόπο και να μην με κάνει να πω κάτι γι' αυτό, τότε είναι τρελός».
Η Πάρτον ισχυρίστηκε επίσης ότι ο Ρος της έλεγε επανειλημμένα στο σετ ότι χρειαζόταν μαθήματα υποκριτικής. Απογοητευμένη, του είπε: «Δεν είμαι ηθοποιός, είμαι η Ντόλι Πάρτον. Είμαι μια προσωπικότητα που έχω προσληφθεί για να κάνω αυτή την ταινία. Είσαι ο σκηνοθέτης. Είναι δουλειά σου να με κάνεις να φαίνομαι σαν να παίζω». Ο Ρος πέθανε το 2001.
Έιμι Άνταμς και Ντέιβιντ Ο. Ράσελ
Το 2014 υπήρξαν ισχυρισμοί ότι η Έιμι Άνταμς και ο Ντέιβιντ Ο Ράσελ συγκρούστηκαν στα γυρίσματα της ταινίας American Hustle. Συζητώντας τη σχέση τους το 2016, η Άνταμς επιβεβαίωσε ότι ο σκηνοθέτης την έκανε να κλάψει λόγω της διαδικασίας του, που περιλάμβανε να μιλάει και να φωνάζει στους ηθοποιούς του στη μέση της σκηνής. «Ήταν σκληρός μαζί μου, αυτό είναι σίγουρο», είπε στο GQ. «Ήταν πολλά. Ήμουν πραγματικά συντετριμμένη στα γυρίσματα». Πρόσθεσε δε, ότι δεν έχει σκοπό να συνεργαστεί ξανά μαζί του.
Τζορτζ Κλούνεϊ και Ντέιβιντ Ο. Ράσελ
Η Έιμι Άνταμς ήταν μόνο ένα από τους πολλούς σταρ που επιβεβαίωσαν την τριβή με τον Ράσελ. Στα γυρίσματα της ταινίας Three Kings του 1999, ο Τζορτζ Κλούνεϊ αντιμετώπισε τον σκηνοθέτη αφού «τρελάθηκε με έναν κομπάρσο», σύμφωνα με τον ηθοποιό. «Δεν άντεχα να ταπεινώνει, να φωνάζει και να ουρλιάζει στα μέλη του προσωπικού, που δεν τους επιτρεπόταν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους», είπε ο Κλούνεϊ το 2003. «Δεν πιστεύω σε αυτό και με τρελαίνει. Η δουλειά μου λοιπόν ήταν τότε να ταπεινώνω τους ανθρώπους που έκαναν την ταπείνωση». Ο ίδιος χαρακτήρισε επίσης τη δουλειά στην ταινία «τη χειρότερη εμπειρία της ζωής του».
Λίλι Τόμλιν και Ντέιβιντ Ο. Ράσελ
Εκτός από την Έιμι Άνταμς και τον Τζορτζ Κλούνεϊ, και η Λίλι Τόμλιν αντιμετώπισε δυσκολίες με τον ίδιο σκηνοθέτη. Η ηθοποιός εθεάθη σε πλάνα που διέρρευσαν από το πλατό του I Heart Huckabees του 2004 να ακούει τον Ράσελ να της ουρλιάζει, να τη βρίζει και να πετάει έξαλλος πράγματα. Ενώ το βίντεο έγινε viral το 2010 και χάλασε κάπως την εικόνα του Ράσελ στα μάτια του κοινού, η Τόμλιν έχει επανειλημμένα πει ότι οι δυο τους τα βρήκαν μετά από μερικές ώρες έντασης. «Δεν θέλουμε να συμπεριφερόμαστε άσχημα, πιστέψτε με, είναι ντροπιαστικό. Είναι ταπεινωτικό, ξέρεις;» είπε το 2011 η ηθοποιός. «Απλά επειδή τα χάνεις. Κάνεις σαν τρελός. Αλλά λατρεύω τον Ντέιβιντ. Τον λατρεύω ως ταλέντο».
Μπρους Γουίλις και Κέβιν Σμιθ
Η αμοιβαία απέχθεια του Γουίλις και του Σμιθ, είναι ασυνήθιστα, πολύ πιο διάσημη από την ταινία στην οποία δούλεψαν μαζί. Ο πρωταγωνιστής και ο σκηνοθέτης της ξεχασμένης αστυνομικής κωμωδίας Cop Out (2010), δεν τα πήγαιναν καθόλου καλά και ο ένας μιλούσε άσχημα για τον άλλο μόλις τελείωσαν τα γυρίσματα. Ο Σμιθ είπε το 2011 ότι η συνεργασία με τον Γουίλις ήταν «συντριβή» και –στην αυτοβιογραφία του του 2021– έγραψε ότι «το Cop Out θα μπορούσε να ήταν μια εξαιρετική εμπειρία αν δεν ήταν το γεγονός ότι γνώρισα αληθινό σκοτάδι στον Μπρους Γουίλις – μου αρέσει να κάνω ταινίες και σε αυτόν καθόλου». Ερωτηθείς το 2013 τι έγινε στα γυρίσματα, ο Γουίλις απάντησε: «Ο καημένος ο Κέβιν. Είναι απλά ένας κλαψούρης, ξέρεις; Είχαμε κάποια προσωπικά ζητήματα σχετικά με το πώς προσεγγίζαμε τη δουλειά. Δεν έχω απάντηση γι' αυτόν. Δεν πρόκειται ποτέ να τον βρίσω δημόσια. Μερικές φορές απλά δεν τα πας καλά».
Φέι Ντάναγουεϊ και Ρομάν Πολάνσκι
Η κόντρα της Ντάναγουεϊ με τον Πολάνσκι στα γυρίσματα του κλασικού φιλμ νουάρ Chinatown έγινε γρήγορα γνωστή στο Χόλιγουντ. Φέρεται να μάλωναν για τα κοστούμια, τα μαλλιά και για τα διαλείμματα για τουαλέτα. Ο σκηνοθέτης ισχυριζόταν ότι η Ντάναγουεϊ ήταν «δύσκολη» και την χαρακτήρισε «ένα τεράστιο πόνο» στον Τύπο. Στην αυτοβιογραφία της, η Ντάναγουεϊ υποστήριξε ότι ο μισογυνισμός οδήγησε στην παραπλανητική αναφορά των περιστατικών στο πλατό. Υποστήριξε ότι ο Πολάνσκι ήταν «ασταμάτητα σκληρός», προσθέτοντας ότι είχε μια «ατελείωτη ανάγκη να την ταπεινώσει», μαζί με την επίδειξη συμπεριφοράς που «συνορεύει με τη σεξουαλική παρενόχληση».
Βαλ Κίλμερ, Τόμι Λι Τζόουνς και Τζόελ Σουμάχερ
Το 1996, ο σκηνοθέτης του Batman Forever, Τζόελ Σουμάχερ, την είπε σε δύο από τα αστέρια της ταινίας, κανένας από τους οποίους δεν προσκλήθηκε πίσω για το σίκουελ του, Batman & Robin. «Βαρέθηκα να υπερασπίζομαι υπερπληρωμένους, υπερπρονομιούχους ηθοποιούς», είπε ο Σουμάχερ. «Προσεύχομαι να μην ξανασυνεργαστώ μαζί τους». Μάλιστα αποκάλεσε τον Τζόουνς «μ@@@@» και τον Κίλμερ «ψυχωτικός». Ο Σουμάχερ ισχυρίστηκε ότι η σχέση του με τον Κίλμερ έγινε τόσο κακή στο πλατό που σταμάτησαν να μιλάνε. «Είχε κακή συμπεριφορά, ήταν αγενής και ακατάλληλος», ισχυρίστηκε. «Είχαμε δύο εβδομάδες που δεν μου μιλούσε, αλλά ήταν ευτυχία».
Μπιλ Μάρεϊ και Χάρολντ Ράμις
Μια όμορφη κωμική συνεργασία μεταξύ του Μάρεϊ και του Ράμις είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά από κλασικές ταινίες, συμπεριλαμβανομένων των Caddyshack, Ghostbusters και Groundhog Day. Αλλά ήταν το τελευταίο έργο –το οποίο σκηνοθέτησε ο Ράμις και πρωταγωνίστησε ο Μάρεϊ– που οδήγησε σε έναν τσακωμό 21 ετών. Σύμφωνα με μια βιογραφία του Ράμις το 2018 από την κόρη του Βάιολετ, οι δυο τους είχαν τόσο ασταθή ένταση στο σετ που ο Ράμις κατέληξε να αρπάξει τον Μάρεϊ από τον γιακά του πουκάμισου και να τον πετάξει σε έναν τοίχο. Η βιογραφία υποστηρίζει ότι, αφού ο Μάρεϊ αποκήρυξε τη φιλία τους, ο Ράμις έμεινε «συντετριμμένος, μπερδεμένος, ωστόσο δεν ξαφνιάστηκε από την απόρριψη». Πάνω από δύο δεκαετίες αργότερα, με τον Ράμις στο νεκροκρέβατό του, ο Μάρεϊ εμφανίστηκε στην πόρτα του με ένα κουτί ντόνατς και προχώρησε στη συμφιλίωση με τον άλλοτε συνεργάτη του την τελευταία στιγμή.
Τζούλια Ρόμπερτς και Στίβεν Σπίλμπεργκ
Μια διαβόητη κόντρα στο Χόλιγουντ, κυρίως λόγω του πόσο διάσημοι είναι και οι δύο. Η Ρόμπερτς και ο Σπίλμπεργκ δεν τα πήγαιναν καλά στα γυρίσματα της ταινίας του για τον Πήτερ Παν, Hook, το 1991. Η Ρόμπερτς προφανώς δεν ήταν συνηθισμένη στη δουλειά του CGI – έπαιζε την Tinkerbell σε μια πράσινη οθόνη για σχεδόν όλες τις σκηνές – και έκανε γνωστή την απογοήτευσή της στα γυρίσματα. Ως αποτέλεσμα, φέρεται να ονομάστηκε «Tinkerhell» από το συνεργείο. «Όχι, δεν άκουσα ποτέ [το ψευδώνυμο]», είπε αργότερα η Ρόμπερτς. «Αλλά είμαι κανονικός άνθρωπος. Θέλω να πω, αν κάτσω στο τρέιλερ μου για έξι ώρες χωρίς να κάνω τίποτα, θα πω: “Τι στο καλό συμβαίνει;”». Ο ίδιος ο Σπίλμπεργκ παραδέχτηκε ότι λυπάται την σταρ, καθώς είχε να κάνει με η κατάρρευση της σχέσης της με τον Κίφερ Σάδερλαντ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. «Ήταν απλώς κακή στιγμή για όλους μας που έτυχε να ξεκινήσει στο Hook σε αυτό το χαμηλό σημείο», είπε.
Μάικ Μάγιερς και Πενέλοπι Σφίρις
Ο πρωταγωνιστής και η σκηνοθέτις της καλτ κωμωδίας Wayne's World ήταν τεταμένοι μεταξύ τους στα γυρίσματα της ταινίας, με τον Μάγιερς να παραπονιέται για την εμβληματική σκηνή της ταινίας με το «χτύπημα του κεφαλιού στη σκηνή «Bohemian Rhapsody» – κάτι που αυτοσχεδίασε η Σφίρις στο πλατό – και στη συνέχεια ζητούσε να μοντάρει την ταινία χωρίς αυτήν. Στο τέλος, ο Μάγιερς εμπόδισε τη Σφίρις να σκηνοθετήσει το sequel της ταινίας. Η σκηνοθέτιδα είπε το 2017 ότι δεν έχει κακή διάθεση απέναντι στον Myers. «Με έκανε πραγματικά καλύτερο και πιο δυνατό άνθρωπο», είπε η ίδια στο Entertainment Weekly. «Εννοώ, είχα πραγματικά κατάθλιψη για αυτό… και ένιωθα φρικτά. Όταν περνάς κάτι τέτοιο, απλά βγαίνεις πιο δυνατός. Οπότε τους ευχαριστώ γι' αυτό».
Μπαρτ Ρέινολντς και Πολ Τόμας Άντερσον
Ο Μπαρτ Ρέινολντς μπορεί να έλαβε υποψηφιότητα για Όσκαρ για τη δουλειά του στο Boogie Nights του 1997, αλλά αυτό δεν κατέπνιξε τα συναισθήματά του για τον σκηνοθέτη του, Πολ Τόμας Άντερσον. Οι δυο τους συγκρούστηκε στα γυρίσματα και ο Ρέινολντς είπε στο GQ το 2015 ότι δεν θα συνεργαζόταν ξανά μαζί του παρά την αναγνώριση της ταινίας. «Προσωπικά, δεν ταιριάζαμε», είπε ο Ρέινολντς. «Νομίζω κυρίως επειδή ήταν νέος και είχα καβαλήσει το καλάμι».
Σερ και Πίτερ Μπογκντάνοβιτς
Η Σερ έχει ένα θέμα με τους σκηνοθέτες. «Απλώς πρέπει να είσαι τόσο έξυπνος όσο είμαι», είπε το 1990. «Αν ο σκηνοθέτης είναι έξυπνος, αξίζει το βάρος του σε χρυσό - διαφορετικά θέλω να με αφήσει ήσυχη». Το 2018 υποστήριξε ήταν τεταμένη η σχέση της με τον σκηνοθέτη της ταινίας Witches of Eastwick, Τζορτζ Μίλερ, αφού τη χαρακτήρισε «πολύ μεγάλη και όχι σέξι», ενώ ο σκηνοθέτης της ταινίας Mask, Πίτερ Μπογκντάνοβιτς έδωσε μια παράξενη εξήγηση για τη διαμάχη τους στο σετ, το 2019. Αφού είπε στο Vulture ότι η Σερ ήταν ο πιο δύσκολος ηθοποιός με τον οποίο είχε δουλέψει ποτέ, ο Μπογκντάνοβιτς ανέφερε το εξής: «Δεν εμπιστευόταν κανέναν, ιδιαίτερα τους άνδρες. Δεν της αρέσουν οι άντρες. Γι' αυτό ονομάστηκε Σερ. Άφησε το επίθετο του πατέρα της, που είναι Σαρκισιάν. Δεν μπορεί να παίξει. Κέρδισε την το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στις Κάννες γιατί τη σκηνοθέτησα πολύ καλά». Παρά τους ισχυρισμούς του για την έλλειψη ταλέντου της, η Σερ κέρδισε ένα Όσκαρ για την ταινία της Moonstruck το 1987.
Χάρβεϊ Καϊτέλ και Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Όπως μια ακόμη πιο ακραία εκδοχή του Ντέιβιντ Φίντσερ, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν διάσημος για το ότι έκανε τους ηθοποιούς του να παίζουν τη μία λήψη μετά την άλλη, μέχρι να ικανοποιηθεί με το αποτέλεσμα. Αλλά αυτό μερικές φορές ήταν τόσο επίπονο που καταντούσε γελοίο. Το 2012, ο Γκάρι Όλντμαν θυμήθηκε μία ιστορία του Χάρβεϊ Καϊτέλ, στην οποία εξήγησε γιατί παράτησε την τελευταία ταινία του Κιούμπρικ, «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» (Eyes Wide Shut), το 1999. «Έκανε τη σκηνή και απλώς περνούσαν από μια πόρτα και μετά την 68η λήψη - απλά περνώντας από μια πόρτα – ο Χάρβεϊ Κάιτελ είπε «Έφυγα από εδώ, είσαι τρελός». Ο Καϊτέλ αντικαταστάθηκε από τον Σίντνεϊ Πόλακ.
Γκαλ Γκαντότ, Ρέι Φίσερ και Τζος Γουίντον
Η παραγωγή του Justice League του 2017 ήταν ένας εφιάλτης, με τον αρχικό σκηνοθέτη Ζακ Σνάιντερ να αποσύρεται λόγω οικογενειακής κρίσης και ο Τζος Γουίντον να κάνει ουσιαστικά ξανά ολόκληρη την ταινία. Ενώ η κατάσταση είχε ένα αίσιο τέλος - το αρχικό κομμάτι της ταινίας του Σνάιντερ έκανε το ντεμπούτο του και πήρε θετικά σχόλια από το κοινό το 2021 - η φήμη του ίδιου του Γουίντον μειώθηκε.
Ο Ρέι Φίσερ, ο οποίος υποδύθηκε τον Cyborg στην ταινία, ισχυρίστηκε ότι ο Γουίντον απέρριψε τις ανησυχίες του για το αναθεωρημένο σενάριο και συμπεριφέρθηκε ανάρμοστα στο πλατό, ενώ η Γκαντότ ισχυρίστηκε ότι η Γουίντον «απείλησε την καριέρα [της]» αφού εκείνη εξέφρασε δυσφορία με μια σεξουαλική κωμική σκηνή. Ο Γουίντον έχει εγκαταλείψει τα φώτα της δημοσιότητας από τότε που εμφανίστηκαν οι ισχυρισμοί και δεν έχει μιλήσει δημόσια για πολλούς από τους ισχυρισμούς του Φίσερ και της Γκαντότ.