Τα σύγχρονα «It girls» δεν γεννιούνται απλά, αλλά γίνονται. Τι σημαίνει όμως αυτός ο όρος και πώς ξεκίνησε;
Τι σημαίνει ο όρος «It girl»
Ο ασαφής όρος, που περιγράφει ένα κορίτσι ή μια γυναίκα με αυτό το συγκεκριμένο je ne sais quoi, αποτελεί μέρος της πολιτιστικής καθομιλουμένης εδώ και σχεδόν 100 χρόνια, και έγινε διάσημος στην ταινία «It» του 1927 με πρωταγωνίστρια τη βωβή ηθοποιό Clara Bow, η οποία συχνά αναφέρεται ως το πρώτο «It girl», παίρνοντας τον όρο ως παρατσούκλι από την ταινία.
Έκτοτε, έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει ένα πλήθος γυναικών, από τη μούσα του Andy Warhol, Edie Sedgwick, την Bianca Jagger, την Carolyn Bessette-Kennedy και την Alexa Chung.
Στη σημερινή γλώσσα των media, «it girl» σημαίνει πια μία όμορφη, νεαρή κοπέλα, συνήθως μοντέλο, που κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι κάνει αλλά είναι πανταχού παρούσα και τη θαυμάζουν / επιθυμούν όλοι.
Αλλά τα σημερινά It girls δεν κερδίζουν τον τίτλο τυχαία. Είτε από ανάγκη είτε από επιθυμία, προωθούνται από μια καλά «λαδωμένη μηχανή» πίσω από τις σκηνές. Πλέον, το να είσαι It girl δεν είναι απλά μια παρενέργεια του να είσαι μαγνήτης των παπαράτσι (Bessette-Kennedy), να παρευρίσκεσαι σε όλα τα σωστά πάρτι (Jagger), να έχεις διασυνδέσεις με επιρροή (Sedgwick) ή απλά να έχεις υπέροχο στυλ (Chung). Σήμερα, είναι μια δουλειά από μόνη της - που, για να την κάνεις με επιτυχία, απαιτεί μια ομάδα πίσω σου.
Ταυτόχρονα, το να έχεις αυτόν τον «παράγοντα It» είναι όλο και πιο απαραίτητο για να μπορέσεις να διαπρέψεις στη μόδα, ιδιαίτερα ως μοντέλο ή influencer.
«Παλιά μπορούσες να βρεις κάπου ένα όμορφο άτομο, να του κάνεις το σωστό κούρεμα, να το ντύσεις σωστά, να το στείλεις έξω και αυτό θα λειτουργούσε», δήλωσε η Jeni Rose, ανώτερη αντιπρόεδρος και συν-επικεφαλής της εκπροσώπησης μόδας στην WME Fashion. «Αυτό δεν είναι εφικτό πια».
Το παράδειγμα της Sofia Richie Grainge: Ένα σύγχρονο «It girl»
Πάρτε για παράδειγμα τη Sofia Richie Grainge, αναμφισβήτητα το It girl του φετινού καλοκαιριού. Ο γάμος της τον Απρίλιο του 2023 στη Νότια Γαλλία προκάλεσε θύελλα ενδιαφέροντος, με τους χρήστες του TikTok να την χαρακτηρίζουν ως το πρόσωπο του στυλ τύπου «old money» (σσ: όρος που σημαίνει «παλιά πλούσια οικογένεια»). Οι αναζητήσεις στο Google για το όνομά της πολλαπλασιάστηκαν κατά 100 τις ημέρες που προηγήθηκαν και ακολούθησαν το γεγονός.
Έκτοτε, έχει συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Jo Malone και η Maybelline, έχει αποκτήσει στο TikTok πάνω από 3 εκατομμύρια followers, έχει καθίσει στην πρώτη σειρά στην επίδειξη κρουαζιέρας της Chanel στο Λος Άντζελες - ο πολυτελής οίκος έχει φτιάξει τρία custom looks για το γάμο της - και έχει βρεθεί στο εξώφυλλο του Town & Country.
Δεν υπήρχε καμία εγγύηση ότι ο γάμος της Richie Grainge θα γινόταν τόσο viral όσο έγινε, ή ότι θα είχε τόσο μεγάλη «μετά θάνατον» ζωή στο διαδίκτυο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι συνέβη και τυχαία.
«Με οτιδήποτε στη ζωή, όταν προσγειώνεται, προσγειώνεται», δήλωσε η Liat Baruch, στιλίστρια της Richie Grainge. «Αλλά είναι κάτι που χτιζόταν. Συνεργαζόμαστε εδώ και καιρό. Ξέρουμε ποιες σιλουέτες λειτουργούν, ποια υφάσματα λειτουργούν».
Πώς οι δημοσιογράφοι κάνουν το «It» να συμβεί
Για εκείνους που βρίσκονται ήδη στο επίκεντρο της δημοσιότητας, είναι συχνά μια καλά συντονισμένη και καλά δημοσιοποιημένη αλλαγή στο στυλ που προκαλεί το status «It».
Η Anne Hathaway, μια βασική προσωπικότητα του Χόλιγουντ για πάνω από δύο δεκαετίες, έχει περάσει στην περιοχή του «It girl» τα τελευταία χρόνια από τότε που συνεργάστηκε με τη στιλίστρια Erin Walsh, με αποτέλεσμα να κάνει πρωτοσέλιδα ρούχα όπως ένα λευκό φόρεμα-στήλη του Armani Privé στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών πέρυσι ή ένα τολμηρό, μοβ μίνι φόρεμα του Valentino (με ασορτί καλσόν και χοντρές πλατφόρμες) που φορέθηκε σε μια εκδήλωση του Bulgari τον Μάιο. Η Richie Grainge εργαζόταν ως μοντέλο για χρόνια και ήταν επίσης γνωστή ως η μικρή αδελφή του It girl της δεκαετίας του 2000, Nicole Richie. Χρειάστηκε όμως να φτάσει μέχρι το γάμο της, για τον οποίο υιοθέτησε μια εμφάνιση με έμφαση στην «ήσυχη πολυτέλεια», για να εδραιώσει την εικόνα του στυλ της Gen-Z.
Η κάλυψη γάμων από τη Vogue έχει γίνει ειδικότερα ένα σημείο εκτόξευσης για τα It girls, επειδή οι ιστορίες τους με πολλές φωτογραφίες προσφέρουν στον κόσμο έναν τρόπο να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη άποψη για το στυλ και το γούστο μιας νύφης, δήλωσε η Robyn DelMonte, μια δημοσιογράφος που έγινε δημιουργός στο TikTok και σχολιάζει την ποπ κουλτούρα στον λογαριασμό τη,ς GirlBossTown.
Η Ivy Getty, η δισέγγονη του μεγιστάνα του πετρελαίου J. Paul Getty, έσκασε στο διαδίκτυο τον Νοέμβριο του 2021, όταν η Vogue μοιράστηκε τον γάμο της στο Σαν Φρανσίσκο. Έκτοτε, έχει επίσης βρεθεί στο εξώφυλλο του Town & Country και έχει γίνει σταθερή αξία στη σκηνή της μόδας, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις όπως το Met Gala και οι Κάννες.
Η Getty έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κλασικού It girl - διάσημη οικογένεια, όμορφη εμφάνιση, ξεχωριστή αίσθηση του στυλ. Αλλά στο σημερινό οικοσύστημα, χρειαζόταν αυτή την έξτρα ώθηση για να ξεπηδήσει στην πολιτιστική συνείδηση. Η κάλυψη του γάμου της οργανώθηκε από την Savannah Engel, την ιδρύτρια της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Savi. Έκτοτε, το ζευγάρι συνεχίζει να συνεργάζεται για να αξιοποιήσει το ενδιαφέρον - και τις νέες ευκαιρίες - που προέκυψαν για την Getty.
«Έπιασαν αμέσως δουλειά», δήλωσε η Getty: Συναντήθηκε με την Engel και τη στρατηγικό επικοινωνίας Federica Parruccini για να καθορίσει τόσο τους άμεσους όσο και τους μακροπρόθεσμους στόχους της, και έλαβε εκπαίδευση στα μέσα ενημέρωσης για να χειριστεί καλύτερα το πλήθος της προσοχής.
«Ήθελα να μάθω πώς να κάνω brand τον εαυτό μου καλύτερα, αλλά και να μην αισθάνομαι ότι "κάνω brand" τον εαυτό μου", είπε. «Ήθελα απλώς να αισθάνομαι ότι βγάζω κάποια εκεί έξω που αισθάνεται αυθεντικά με το ποια πραγματικά είμαι».
Η Parruccini δήλωσε ότι με την Getty, το θέμα είναι να αξιολογεί αν κάτι αισθάνεται γνήσιο για την ίδια, τη ζωή της και τα ενδιαφέροντά της. Αν παρακολουθήσει μια επίδειξη μόδας, για παράδειγμα, θέλουν να είναι μια επίδειξη για μια μάρκα που της αρέσει ήδη και την ενδιαφέρει.
«Ο στόχος μας δεν είναι καθόλου να την κάνουμε διάσημη», δήλωσε η Engel. «Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το εμπορικό της σήμα. Δεν πρόκειται για τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά για τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια».
Χρειαζόμαστε ακόμα το «It»;
Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα σημερινά It girls μπορούν να αξιοποιήσουν τη δύναμη του ενδιαφέροντος του κοινού και να το μετατρέψουν σε μια μακροχρόνια καριέρα. Κάποια, όπως η Hailey Bieber ξεκίνησε ως μοντέλο και αστέρι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια πήρε ώθηση από τη διάσημη σχέση της (και, πάλι, έναν γάμο που κάλυψε η Vogue) προτού λανσάρει τη μάρκα περιποίησης της επιδερμίδας της, Rhode, η οποία πουλάει το beauty look "glazed donut" που έκανε διάσημο στο Instagram της.
«Το να βγεις εκεί έξω για πέντε λεπτά, ειδικά στη μόδα, δεν είναι δύσκολο, επειδή οι άνθρωποι πάντα ψάχνουν για το επόμενο πράγμα», δήλωσε η Rose. «Αλλά το να γίνεις μεγάλη υπόθεση και να παραμείνεις μια μεγάλη υπόθεση για πολλά χρόνια είναι μια απόδειξη του επιπέδου του ταλέντου με το οποίο έχεις να κάνεις, αλλά και του επιπέδου του management».
Υπάρχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες, αλλά και μεγαλύτερα διακυβεύματα. Τα σημερινά It κορίτσια αντιμετωπίζουν ένα αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ιδίως αν κάνουν την επιλογή να ακολουθήσουν μια πιο δημόσια καριέρα.
«Δεν μπορείς να είσαι σε αυτό το δημόσιο φως χωρίς να έχεις προστάτες ή κατασκευαστές μάρκας, και αυτό είμαστε εμείς», δήλωσε η Engel. «Διευρύνουμε την κοινότητά της και χτίζουμε το εμπορικό της σήμα, αλλά την προστατεύουμε. Θα ήταν αδύνατο να αναπτυχθείς ομαλά ως It girl χωρίς αυτή τη μονάδα γύρω σου».
Επιπλέον, υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός για την ιδιότητα του «It» από ποτέ άλλοτε. Δεν είναι μόνο οι κοσμικές κυρίες, οι κληρονόμοι ή οι κάτοικοι του Χόλιγουντ, αλλά και οι influencers που μπορούν -και κερδίζουν- τον τίτλο.
Παρόλα αυτά, υπάρχει κάτι στη σύνδεση με τον πλούτο ή τη φήμη στο οποίο οι άνθρωποι δεν μπορούν να αντισταθούν- αυτή είναι η χρονιά που οι άνθρωποι γοητεύτηκαν από την αθόρυβη πολυτέλεια, άλλωστε. «Χρειάζεται ένα διαφορετικό είδος αυτοπεποίθησης για να είσαι λίγο πιο ήσυχος και να σε προσέχουν», δήλωσε η Baruch.
Και αυτή η αυτοπεποίθηση ή το χάρισμα -αυτό το συγκεκριμένο κάτι που αποτελεί το must-have του It-girl για πάνω από έναν αιώνα- εξακολουθεί να είναι το θεμελιώδες κομμάτι της εξίσωσης, ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλη ομάδα έχετε πίσω σας.
«Ακόμα κι αν έχετε τα εργαλεία και ακολουθείτε όλους τους υπολογισμούς για το τι χρειάζεται για να γίνετε It girl, μπορεί να μην πετύχετε», δήλωσε η Delmonte. «Πρέπει να έχεις αυτόν τον "παράγοντα It" για να πετύχει».