Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ αποτελεί την τηλεοπτική σειρά που είναι συνυφασμένη με τη Μεγάλη Εβδομάδα στην Ελλάδα.
Από πολλούς θεωρείται -και όχι άδικα- πως ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ είναι η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης. Η σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι (πέθανε το 2019), με τη μουσική που μένει χαραγμένη στη μνήμη όσων την έχουν ακούσει, αναφέρεται στη γέννηση, τη ζωή, τα πάθη και την ανάσταση του Χριστού, τον οποίο είχε υποδυθεί με μεγάλη επιτυχία ο Ρόμπερτ Πάουελ, δεν λείπει ποτέ από την τηλεόραση στη χώρα μας αυτήν την περίοδο.
Το αριστούργημα του Ιταλού σκηνοθέτη αποτελεί μια από τις αγαπημένες συνήθειες των Ελλήνων τηλεθεατών για την περίοδο του Πάσχα. Μάλιστα, σε περίπτωση που δεν προβληθεί από κάποιο κανάλι (στον ΑΝΤ1 εν προκειμένω σταθερά τα τελευταία χρόνια), θα αποτελεί μέγα... αμάρτημα. Μάλιστα, σε αυτήν παίζει και ένας Έλληνας ηθοποιός, ο Γιώργος Βογιατζής.
Φέτος συμπληρώνονται 45 χρόνια από την πρώτη φορά που έκανε πρεμιέρα η τηλεοπτική σειρά, με τον ηθοποιό που ενσάρκωσε τον Ιησού Χριστό να έχει αποτυπωθεί στη μνήμη του κοινού, λόγω των πολύ εκφραστικών ματιών του. Ο Πάουελ είναι πλέον 78 ετών, αλλά η μορφή του μπορεί εύκολα να αναγνωριστεί από το κοινό, καθώς θυμίζει κατά πολύ τον υιό του Θεού, όπως τον έχουμε δει σε εικόνες.
Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Ο πρωταγωνιστής δύσκολα έβρισκε δουλειά, επειδή όλοι τον συνέδεαν με τον Χριστό
Το γεγονός ότι ο Ρόμπερτ Πάουελ υποδύθηκε τελικά τον Ιησού Χριστό στην παραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι, έμελλε να τον «σημαδέψει». Σε σημείο τέτοιο που να ταυτιστεί η μορφή του με τον ρόλο και να μην βρίσκει εύκολα άλλες δουλειές. Είναι χαρακτηριστικό ότι, οι περισσότεροι σκηνοθέτες δίσταζαν να δώσουν στον «άνθρωπο που υποδύθηκε τον Χριστό», ρόλους «ανθρώπινης αδυναμίας».
Ο Άγγλος ηθοποιός δεν μπόρεσε ποτέ να μακρύνει ξανά τα γένια και τα μαλλιά του ταυτόχρονα, επειδή μετά τη σειρά, πολλοί άνθρωποι συνέχιζαν να πιστεύουν ότι ήταν ο Ιησούς που είχε έρθει για δεύτερη φορά στη γη.
Ο πρωταγωνιστής έπρεπε να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσει τα μάτια του ανοικτά καθ' όλη τη διάρκεια της σειράς, αφού οι παραγωγοί πίστευαν ότι αυτή η λεπτομέρεια θα τον έκανε να μοιάζει με τον Μεσσία. Έτσι, τα ανοιγόκλεισε μόλις μία φορά, κατά τη στιγμή της σταύρωσης. Το ίδιο έπρεπε να κάνει και το αγόρι που υποδύθηκε τον Ιησού σε μικρή ηλικία, ο Λορέντσο Μονέτ, ο οποίος όμως πήρε ένα κλείσιμο των βλεφάρων... μπόνους (δύο στο σύνολο).
Τα μάτια του Ρόμπερτ Πάουελ βάφονταν με μπλε και λευκό eyeliner, ώστε να τονίσουν το ήδη διαπεραστικό βλέμμα του και να τον κάνουν να φαίνεται σουρεαλιστικός και υπερφυσικός. Συγκεκριμένα, έκαναν στο πάνω μέρος των ματιών του ηθοποιού μια μπλε γραμμή, ενώ στο κάτω μια λεπτή λευκή.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι ο Ρόμπερτ Πάουελ συνδέθηκε με τον ρόλο του Χριστού στον Ιησού από τη Ναζαρέτ, οι πρώτες επιλογές του Τζεφιρέλι για τον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν κάποιοι αστέρες του Hollywood όπως ο Ντάστιν Χόφμαν και ο Αλ Πατσίνο.
Μάλιστα, στην αρχή, είχε προταθεί στον Άγγλο ηθοποιό ο ρόλος του Ιούδα. Ωστόσο, η σύζυγος του σκηνοθέτη τόνισε ότι ο υποψήφιος για τον ρόλο του προδότη είχε τόσο όμορφα γαλανά μάτια, που θυμίζουν τον Χριστό, και αυτό έκανε τον Τζεφιρέλι να του δώσει τελικά τον ρόλο του Ιησού.
Όλες οι δουλειές του Πάουελ τα τελευταία χρόνια αφορούν ντοκιμαντέρ, στα οποία «δίνει» τη φωνή του. Μάλιστα, σε κάποια από αυτά εμφανίζεται και στο «γυαλί», ως παρουσιαστής.