Ο Χάρτης της Πολυτέλειας αναδεικνύει τα brand από τον χώρο της μόδας που κυριάρχησαν στις αναζητήσεις των πολιτών κάθε χώρας τη χρονιά που μας πέρασε. Η Ελλάδα έδειξε να έχει διαφορετικές προτιμήσεις από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Οι συντάκτες της οικονομικής ιστοσελίδας money.co.uk χρησιμοποίησαν τα εργαλεία της ισχυρότερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, της Google, προκειμένου να ανακαλύψουν ποια είδη πολυτελείας είναι τα πιο περιζήτητα ανά τον κόσμο.
Στη συνέχεια, χρωμάτισαν κάθε μια από τις χώρες του χάρτη με διαφορετικό χρώμα, ανάλογα με την προτίμηση του brand που επέδειξαν οι χρήστες κάθε κράτους, με βάση τις αναζητήσεις στην Google.
Κάπως έτσι προέκυψε ο Χάρτης της Πολυτέλειας, που αποτυπώνει και τις τάσεις της μόδας και τις επιρροές της λαμπερής αυτής βιομηχανίας στους πολίτες κάθε χώρας.
Ο χάρτης βάφτηκε κίτρινος
Πλάι στη φράση πολυτελή είδη, το πιο σύνηθες brand, το μεγαλύτερο του είδους στον κόσμο είναι η Louis Vuitton. Το χαρακτηριστικό LV που φιγουράρει τυπωμένο εκατοντάδες φορές σε τσάντες, αξεσουάρ και ρούχα είναι το πιο αναγνωρίσιμο και το πιο επιθυμητό brand ανά τον κόσμο.
Πρόκειται για τη ναυαρχίδα της LVMH, της μεγαλύτερης επιχείρησης κατασκευής και διανομής επώνυμων ειδών πολυτελείας, της οποίας CEO είναι ένας από τους πλουσιότερους άνδρες στον κόσμο, ο Γάλλος Μπερνάρ Αρνό.
Την επιλογή LV διάλεξαν περισσότερο από κάθε άλλη οι πολίτες 47 χωρών ανά τον κόσμο, με το δεύτερο Brand να βρίσκεται πολύ μακριά από την κορυφή.
Δεύτερη στη λίστα επιθυμιών πολυτελείας βρίσκεται η Gucci, εταιρεία που ποθούσε διακαώς ο Αρνό, αλλά κατέληξε τελικά στα χέρια του άσπονδου εχθρού του στη Γαλλία, Φρανσουά Πινό. Λίγη λάμψη από Gucci επιθυμούν να αποκτήσουν πλειοψηφικά οι πολίτες σε 13 από τις χώρες του κόσμου.
Ακολουθούν τα brand Chanel, Calvin Klein, Rolex, Coach, Tory Burch και Loewe. Η τελευταία, εταιρεία πολυτελών ειδών με έμφαση τα δερμάτινα είδη, παρότι κατεγράφη σε μόλις δύο χώρες ως πρώτη επιλογή, εμφανίζει μεγάλη δυναμική, καθώς βρέθηκε πάνω από άλλα brand στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Ποιο brand πολυτελείας ονειρεύονται οι Έλληνες
Σε μια Ευρώπη που μοιάζει κυριευμένη από την ισχύ της Luis Vuitton, η Ελλάδα μοιάζει να αντιστέκεται. Οι Έλληνες, ή για να ακριβολογούμε κατά κύριο λόγο οι Ελληνίδες, αναζήτησαν περισσότερο είδη πολυτελείας της Gucci τη χρονιά που μας πέρασε. Την ίδια επιλογή έκαναν και οι γνώστες του στιλ, οι γείτονές μας στην Ιταλία.
Η έτερη γειτόνισσα, εξ ανατολάς, η Τουρκία, φαίνεται πως ονειρεύεται περισσότερο τα χρυσά αξεσουάρ παρά τα στιλάτα ρούχα. Οι Τούρκοι αναζήτησαν περισσότερο από όλα τα brand πολυτελείας τα γνωστά ρολόγια Rolex.
Οι πιο επιδραστικοί σελέμπριτι της μόδας
Με τον ίδιο τρόπο, το βρετανικό μέσο ανακάλυψε τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους της μόδας από τον χώρο της showbiz. Οι περσόνες, οι καλλιτέχνες και τα δημόσια πρόσωπα τα οποία «κοίταξαν» περισσότερο οι χρήστες του διαδικτύου προκειμένου να πάρουν ιδέες για το προσωπικό τους στιλ.
Μπορεί η Billie Eilish να μοιάζει με έκπληξη, ωστόσο η νεαρή με την εκκεντρική εμφάνιση και την ξεχωριστή μουσική αποτελεί ένα από τα πιο ταχέως ανερχόμενα αστέρια του πενταγράμμου παγκοσμίως. Πρόσφατα, ανακηρύχθηκε η καλλιτέχνις με τα περισσότερα streams παγκοσμίως στο Spotify. Δεύτερος στη λίστα ο εκλεπτυσμένος Harry Styles, που είναι μάλιστα ένα από τους μόλις δύο άνδρες στη λίστα με τους σελέμπριτι που αποτελούν πηγή έμπνευσης για τη μόδα ανά τον κόσμο.
Την τριάδα συμπληρώνει η Lady Gaga, η οποία φυσικά έχει καθιερωθεί στη συνείδηση εκατομμυρίων ανθρώπων ως μια γυναίκα που πειραματίζεται έντονα με την εικόνα της και η οποία έχει αλλάξει δεκάδες στιλ κατά τη διάρκεια της καριέρας της.