Τι κοινό μπορεί να έχουν ο αείμνηστος πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζορτζ Μπους, η μούσα των ‘60s Τζέιν Μπίρκιν και ο ράπερ Wiz Khalifa; Με μια γρήγορη σκέψη τίποτα, ωστόσο, και τους τρεις τους ενώνει η εμφάνισή τους με ένα ζευγάρι Gucci horsebit loafers.
Μπορεί το στιλ τους να είναι πολύ μα πολύ διαφορετικό και ο καθένας να έχει βαδίσει το δικό του ξεχωριστό δρόμο, ωστόσο, υπήρχαν στιγμές που και οι τρεις περπάτησαν με ένα ζευγάρι loafers του αγαπημένου ιταλικού οίκου.
Φέτος, τα Gucci horsebit loafers κλείνουν 70 χρόνια ζωής και αποτελούν ένα από τα πιο διαχρονικά ζευγάρια παπούτσια της μόδας. Είναι, μάλιστα, τόσο διάσημα που έχουν τη δική τους θέση στη μόνιμη συλλογή του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης, το 1984.
Στα μέσα Ιουνίου, ταυτόχρονα με τις επιδείξεις ανδρικής μόδας στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, η Gucci θα διοργανώσει μια έκθεση που θα γιορτάζει την κληρονομιά του εμβληματικού παπουτσιού.
Η ιστορία του εμβληματικού Gucci παπουτσιού
Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1890, όταν ο Guccio Gucci, ιδρυτής του οίκου, εργαζόταν ως γκρουμ στο ξενοδοχείο Savoy του Λονδίνου. Εκεί, είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει τη ζωή της διεθνούς ελίτ. Το πιο σημαντικό, όμως, που παρατήρησε ήταν το τι απολάμβαναν και πού ήταν διατεθειμένοι να ξοδέψουν τα χρήματά τους. Ο Gucci εντυπωσιάστηκε από τον τρόπο ζωής και τα χόμπι αριστοκρατών, καλλιτεχνών και πλούσιων ταξιδιωτών.
Το 1906, άνοιξε ένα μικρό κατάστημα δερμάτινων ειδών στη Φλωρεντία και σύντομα άρχισε να κατασκευάζει ταξιδιωτικά μπαούλα και άλλα κομμάτια που έμελλε να καθορίσουν την κληρονομιά της μάρκας. Μέχρι και σήμερα, ο οίκος μόδας δημιουργεί το χαρακτηριστικό μπαούλο με το μπαμπού χερούλι που δημιουργήθηκε το 1947.
Ο Gucci πέθανε το 1953 και η επιχείρηση πέρασε στα χέρια των παιδιών του, Aldo, Rodolfo και Vasco οι οποίοι άνοιξαν το πρώτο-κατάστημα ναυαρχίδα στη Νέα Υόρκη. Εκείνη τη χρονιά, ο Aldo Gucci παρατήρησε την αγάπη των Αμερικανών ανδρών για slip on loafers. Έτσι, όταν επέστρεψε στην Ιταλία ξεκίνησε να δημιουργεί το δερμάτινο loafers, προσθέτοντας τη δική του πινελιά.
Πρόσθεσε μία χρυσαφένια ράβδο με δύο δαχτυλίδια που παραπέμπουν σε εξοπλισμό αλόγου. Ένα νεύμα στον τρόπο ζωής που συνδέεται με τα άλογα και σήμερα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του οίκου.
Το 1969, η Gucci φέρεται να πουλούσε 84.000 ζευγάρια του horsebit loafer μόνο στις ΗΠΑ.
Η επιτυχία των Gucci loafers συνεχίζεται μέσα στα χρόνια και η διαχρονικότητά του αποδεικνύεται κάθε φορά. Θα το δείτε να το φορούν με καλοραμμένα κοστούμια στις αίθουσες της Wall Street, το αγαπούν οι γυναίκες κάθε ηλικίας, καθώς ταιριάζει με άλλο.
Στο πέρασμα των χρόνων, το κλασσικό loafers έχει μεταμορφωθεί και οι καλλιτεχνικοί διευθυντές του οίκου εμπνεύστηκαν από αυτό, κάνοντας τους δικούς τους πειραματισμούς. Ο Alessandro Michele τα έντυσε με γούνα, τα χρωμάτισε ροζ ή τα κέντησε με ύφασμα.
Το μαγικό που έκανε η Gucci με τα loafers της είναι ότι απάντησε στο ερώτημα: Τι παπούτσια φοράω;