Έχετε ακούσει για τη γενιά Z. Ίσως έχετε ακούσει για τη γενιά Άλφα. Τώρα γνωρίστε τη γενιά Ζάλφα.
Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η γενιά Zalpha μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως μια γενιά συνδυασμού και δεν πρέπει να συγχέεται με τους αποκαλούμενους zillennials, μια μικρο-γενιά που γεννήθηκε από το 1990 έως το 2000, ακριβώς μεταξύ των millennials και των Gen Zers.
Μπερδεύεστε ακόμα; Τότε μάλλον δεν είστε Zalpha. Τα μέλη αυτής της γενιάς είναι νέοι, έχουν γνώσεις για το Διαδίκτυο και οι έμποροι ζητούν τα μετρητά και την τεχνογνωσία τους.
Τι είναι η γενιά Zalpha;
Ο όρος «Zalpha» περιγράφει όσους γεννήθηκαν μετά το 1996. Αυτό σημαίνει ότι περιλαμβάνει όλη τη Γενιά Ζ, τα μέλη της οποίας έχουν γεννηθεί από το 1996 έως το 2012, και τη Γενιά Άλφα, η οποία καλύπτει τα έτη γέννησης 2013 έως 2025.
Αυτή η νεότερη συνομοταξία, η Gen Alpha, είναι η πρώτη γενιά που γεννήθηκε εξ ολοκλήρου τον 21ο αιώνα - εξ ου και το όνομα «Alpha», το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου.
Αν και είναι αδύνατο να προσδιοριστεί ποιος επινόησε το «Zalpha», ο όρος έγινε δημοφιλής από την Kristin Patrick, την επικεφαλής μάρκετινγκ της Claire's, η οποία δημιούργησε τη συντομογραφία για να περιγράψει τη βασική πελατεία του λιανοπωλητή κοσμημάτων και αξεσουάρ για εφήβους, όπως αναφέρουν οι New York Times.
Γιατί οι έμποροι προσπαθούν να κερδίσουν τους Zalphas;
Οι Zalphas, ιδίως τα μέλη της γενιάς Alpha, είναι ως επί το πλείστον παιδιά των millennials και μεγάλωσαν εξ ολοκλήρου στο Διαδίκτυο.
Επειδή είναι ακόμα τόσο νέοι -οι μεγαλύτεροι Gen Alphas κλείνουν φέτος τα 10 τους χρόνια-, οι έμποροι πρέπει να περπατήσουν σε μια λεπτή γραμμή μεταξύ της απήχησης στα παιδιά, τους προέφηβους και τους εφήβους χωρίς να αποξενώσουν τους γονείς τους, δήλωσε πρόσφατα στο AdAge η Jacee Scoular, ανώτερη διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας για τη Hollister και τις αδελφές μάρκες της, Gilly Hicks και Social Tourist.
Η εταιρεία δεν είναι η μόνη που προσλαμβάνει Zalphas -ή, μάλλον, Gen Zers- για να χειριστεί το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εφαρμογή εκμάθησης γλωσσών Duolingo έχει έναν βραβευμένο, 24χρονο διευθυντή κοινωνικών μέσων, ενώ η Nerf προσέλαβε έναν 22χρονο «επικεφαλής του TikTok», ανέφερε η Fast Company.
Η γενιά Zalpha αποτελεί πρωταρχικό στόχο για τις μάρκες και για έναν άλλον λόγο: η δυνητική αγοραστική της δύναμη. Μια έκθεση της Bain & Company από τον Ιανουάριο προέβλεψε ότι οι δαπάνες των Zalphas θα αυξηθούν τρεις φορές ταχύτερα από τις δαπάνες των άλλων γενεών μέχρι το 2030.
Η έκθεση ανέφερε, επίσης, ότι η γενιά αυτή θα αποτελούσε το ένα τρίτο των καταναλωτών πολυτελείας μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Σε τι διαφέρουν οι γενιές Z και Alpha;
Η Patrick δήλωσε πρόσφατα στο AdAge ότι η γενιά Alpha είναι σαν τη γενιά Z «με στεροειδή».
«Είναι ιδεαλιστές για τον κόσμο. Ζητωκραυγάζουν για τη διαφορετικότητα και την απαιτούν. Αμφισβητούν το φύλο τους… Είναι ιδιαίτερα δημιουργικοί. Είναι επιχειρηματίες», είπε, προσθέτοντας ότι η Gen Alpha γεννήθηκε σε έναν κόσμο «όπου η Alexa υπήρχε πάντα».
Ενώ η Gen Z περιγράφεται συχνά ως η γενιά που μεγάλωσε στο Διαδίκτυο, η Gen Alpha γεννήθηκε στο Διαδίκτυο. Η Ashley Fell, κοινωνική ερευνήτρια στο αυστραλιανό πρακτορείο McCrindle, δήλωσε στο Axios ότι τα παιδιά που γεννήθηκαν στην Gen Alpha ήταν μέρος ενός «ακούσιου παγκόσμιου πειράματος» όπου τους δόθηκαν οθόνες ταυτόχρονα με πιπίλες.
Ως εκ τούτου, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Gen Alpha θα είναι πιο ανυπόμονη από τις προηγούμενες γενιές, επειδή θα περιμένουν οι ανάγκες τους να ικανοποιούνται αμέσως.
Φωτογραφίες: Shutterstock