Μια απλή αναζήτηση στο hashtag #strawberrydress στο TikTok αποκαλύπτει πάνω από 7,3 εκατομμύρια προβολές, με ανθρώπους να ποζάρουν φορώντας ένα αέρινο, ροζ φόρεμα με φράουλες.
Πέρυσι, ένα λευκό φόρεμα με μαύρο πουά που πωλούνταν από τα Zara έναντι μόλις 40 ευρώ, είχε κατακτήσει το Instagram. Κι ενώ οι τάσεις και οι συνήθειες του 2019 απαιτούσαν κάτι χαλαρό και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σχέδιο, ο απόλυτος τρόμος του 2020 – με την πανδημία του κορωνοϊού να μαστίζει όλο τον κόσμο – απαιτεί ένα απίστευτο επίπεδο μυθικός απόδρασης: Πιο συγκεκριμένα; Το φόρεμα με τις φράουλες που έχει κατακτήσει το Tik Tok.
Πρόκειται για ένα ροζ, μίντι φόρεμα με διάστικτα μοτίβα φράουλας, αξίας 490 δολαρίων και διαθέσιμο σε μεγέθη από XS έως XXXL, από την 24χρονη σχεδιάστρια Λιρίκα Ματόσι, με καταγωγή το Κόσοβο και έδρα την Νέα Υόρκη. Με την παστέλ, ροζ τούλινη επένδυσή του, το αβυσσαλέο ντεκολτέ και τα puffed μανίκια, θυμίζει κάτι που θα μπορούσε να φορέσει η Μαρία Αντουανέτα εάν ήταν μια σύγχρονη influencer.
Όλοι ποζάρουν με αυτό το φόρεμα στο Tik Tok
Κι ενώ το φόρεμα με τις φράουλες μπορεί να μην βρίσκεται στην ντουλάπα κάθε γυναίκας που σέβεται την μόδα, όπως αυτό του Zara – καθώς η τιμή του είναι 10 φορές υψηλότερη – γίνεται πανικός γι’ αυτό στο Tik Tok, όπου οι χρήστες ποζάρουν με το νέο αυτό φόρεμα.
Εκτός από τα πολυάριθμα βίντεο από χρήστες που ανοίγουν την συσκευασία και δοκιμάζουν το φόρεμα ποζάροντας στους οπαδούς τους, έχουν δημιουργηθεί αναρίθμητα memes με διάσημες μορφές να έχουν υποστεί επεξεργασία και να εικονίζονται φορώντας το συγκεκριμένο φόρεμα, όπως οι Led Zeppelin και ο Χάνιμπαλ Λέκτερ. Την ίδια ώρα, πολλοί είναι κι εκείνοι που εκφράζουν την οργή τους γιατί αγόρασαν απομίμηση του από το Amazon ή το AliExrpess και είναι απογοητευμένοι από το προϊόν.
«Είδα για πρώτη φορά το φόρεμα στις αρχές Απριλίου και παρατήρησε πόσο δημοφιλές έχει γίνει τους τελευταίους μήνες» δήλωσε η Έιβερι Μάγιερ, δημιουργός περιεχομένου και φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Ryerson στο Τορόντο. «Έχει εκτοξευτεί σε δημοτικότητα τις τελευταίες δύο εβδομάδες». Σύμφωνα με το Lyst, την παγκόσμια πλατφόρμα μόδας, οι αναζητήσεις για το φόρεμα με τις φράουλες αυξήθηκαν κατά 103% από τις αρχές Αυγούστου. Διασημότητες όπως η Τες Χόλιντεϊ και πιο πρόσφατα, η 12χρονη κόρη της Μπίζι Φίλιπς, Μπίρντι, έχουν εμφανιστεί με το φόρεμα αυτό.
«Αμέσως μόλις το είδα, το ερωτεύτηκα» είπε η Μάγιερ στους New York Times, με το βίντεό της την ώρα που ανοίγει την συσκευασία να έχει συγκεντρώσει πάνω από 5 εκατομμύρια προβολές στο Tik Tok. «Μου θυμίζει κάτι που θα μπορούσες να φορέσεις για να κάνεις πίκνικ δίπλα στη λίμνη». Η Μάγιερ ερωτεύτηκε τόσο τρελά το φόρεμα με το που το είδε, που έφτιαξε την εικόνα ενός χαρακτήρα animation που επινόησε η ίδια, την Hina Tskuru, να φορά το φόρεμα. Οι οπαδοί της λάτρεψαν τόσο πολύ την απόδοση που άρχισαν να κάνουν δωρεές στον λογαριασμό της και τελικά συγκέντρωσε αρκετά χρήματα για να το αγοράσει. «Ήταν σοκαριστικό που οι οπαδοί μου με νοιάζονταν τόσο πολύ και ήθελαν να με δουν χαρούμενη» είπε για τις δωρεές τους.
«Με κάνει να νιώθω σαν πριγκίπισσα»
Η 22χρονη Χάρλεϊ Αν Κάρτερ, πρόσφατα πτυχιούχος περιβαλλοντικών επιστημών του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσινγκτον είδε για πρώτη φορά το φόρεμα όταν το φόρεσε η Τες Χόλιντεϊ, μοντέλο και ηθοποιός στην τελετή απονομής των Grammys τον περασμένο Ιανουάριο.Μέχρι τον Μάιο είχε εξοικονομήσει αρκετά χρήματα από την δουλειά της με μερική απασχόληση για να αγοράσει στον εαυτό της το φόρεμα ως δώρο γενεθλίων: «Με κάνει να νιώθω σαν πριγκίπισσα» λέει.
Η 22χρονη Σερένα Πινουέλας, μια μη συνηθισμένη κεραμίστρια από το Πόρτλαντ, είπε: «Το φόρεμα προκαλεί πραγματικά χαρά στους ανθρώπους σε μια τόσο δύσκολη περίοδο. Είναι σχεδόν σαν σύμβολο ελπίδας και ενδυνάμωσης». Η 22χρονη παθιάστηκε με το φόρεμα από την στιγμή που το είδε στο Instagram της σχεδιάστριας. Όταν το παρέλαβε από το ταχυδρομείο, «βασικά είχα μια μίνι καρδιακή προσβολή επειδή ήμουν τόσο ενθουσιασμένη» λέει και προσθέτει: «Η εμπειρία του να φοράς το φόρεμα είναι ίσως ότι καλύτερο έχω νιώσει τους τελευταίους μήνες».
Πού οφείλει την δημοτικότητά του;
Το παράδοξο πάντως είναι πως πρόκειται για ένα φόρεμα που θα φορούσες σε ειδικές περιπτώσεις και που απογειώθηκε σε μια χρονική περίοδο που δεν μπορείς να το απολαύσεις. «Μοιάζει με κάτι που θα φορούσες σε έναν χορό ή για να παντρευτείς» λέει η Κάρτερ.
Αλλά μήπως αυτός είναι ο λόγος για την δημοτικότητα του φορέματος; «Εκπέμπει ένα αίσθημα απαλότητας και κάτι το μοναδικό και ντελικάτο σε μια περίοδο προβλημάτων» λέει η Μάγιερ.
Η σχεδιάστριά του πάντως, Λιρίκα Ματόσι, δήλωσε στους New York Times πως το φόρεμα βασίζεται στις αναμνήσεις της από τα νεανικά της χρόνια. «Σου θυμίζει καλύτερες ημέρες» είπε συγκεκριμένα.
Αλλά η Ματόσι μεγάλωσε στο Κοσσυφοπέδιο κατά την διάρκεια του πολέμου και η παιδική της ηλικία δεν ήταν καθόλου μέσα στην ευθυμία. «Μεγάλωσα με ιστορίες τρόμου για το πόσο κακό έκανε ο πόλεμος στην χώρα μας, για το πόσες γυναίκες βιάστηκαν και πόσοι αθώοι άνθρωποι σφαγιάστηκαν» είπε. «Το μόνο όνειρό μου ήταν πως μια μέρα θα ταξιδέψω και θα εκπροσωπήσω την χώρα μου και θα τους βοηθήσω όσο μπορώ».
Κι ενώ η ίδια περίμενε ότι θα μειωθούν οι πωλήσεις των φορεμάτων της λόγω της πανδημίας, αντ’ αυτού έχουν αυξηθεί κατά 1.000% από τότε που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο. «Η ζωή μου όλη είναι αυτό το φόρεμα» είπε.