Mια νέα έρευνα υποστηρίζει ότι η εξωτερική ομορφιά και το πόσο ελκυστικός είναι κάποιος επηρεάζεται σημαντικά από ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της προσωπικότητας.
Είτε πρόκειται για την ανανέωση της γκαρνταρόμπας τους, είτε για ένα νέο κούρεμα, πολλοί άνθρωποι θα δοκιμάσουν τα πάντα για να φανούν πιο ελκυστικοί. Όμως μια νέα μελέτη δείχνει ότι η φυσική ομορφιά συνδέεται στην πραγματικότητα με ένα βασικό χαρακτηριστικό.
Το χιούμορ ή η εξυπνάδα μπορεί να είναι τα δύο πρώτα χαρακτηριστικά που έρχονται στο μυαλό. Ωστόσο, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ λένε ότι η ομορφιά συνδέεται με την καλοσύνη. Αναφέρονται στην καλοσύνη, με τον όρο προκοινωνικότητα, δηλαδή το αντίθετο της αντικοινωνικής συμπεριφοράς.
Η καλοσύνη «ξεκλειδώνει» την εξωτερική εμφάνιση
«Η προκοινωνικότητα, λόγω του κομβικού της ρόλου στις ανθρώπινες σχέσεις, επηρεάζει μοναδικά τις αξιολογήσεις της σωματικής ελκυστικότητας», δήλωσε η ερευνητική ομάδα.
Προηγούμενες μελέτες έχουν αποκαλύψει έναν αριθμό παραγόντων που επηρεάζουν τη φυσική ομορφιά. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η συμμετρία του προσώπου, το φλερτ και η αυτοπεποίθηση. Ωστόσο, μέχρι τώρα, ο αντίκτυπος της καλοσύνης στη σωματική ομορφιά ήταν σε μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητος.
«Σε μια κοινωνία που εκτιμά την εμφάνιση, η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αξιολόγηση της ομορφιάς είναι σημαντική», έγραψαν οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Ναταλία Κονόνοφ, στη μελέτη τους, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Social Psychology.
«Εξετάζουμε πώς η φιλοκοινωνικότητα -που ορίζεται ως ενέργειες που ωφελούν τους άλλους, όπως η συνεργασία και η καλοσύνη- επηρεάζει την αξιολόγηση της ομορφιάς».
Τι έδειξε η έρευνα σε 4.192 άτομα
Στη νέα τους μελέτη, οι ερευνητές διεξήγαγαν μια σειρά πειραμάτων στα οποία συμμετείχαν συνολικά 4.192 άτομα. Στους συμμετέχοντες παρουσιάστηκαν φωτογραφίες διαβατηρίου χαμογελαστών ανδρών ή γυναικών, μαζί με περιγραφές τους. Οι περιγραφές περιλάμβαναν διάφορα χαρακτηριστικά, όπως το ότι εργάζονταν σε κοινωνικό συσσίτιο (υποδεικνύοντας ότι το άτομο ήταν ευγενικό), το χιούμορ και την ευφυΐα τους.
Αφού οι συμμετέχοντες είδαν τις εικόνες και τις περιγραφές, τους ζητήθηκε στη συνέχεια να αξιολογήσουν πόσο ελκυστικά θεωρούσαν τα άτομα στις φωτογραφίες. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι, και σε όλα τα πειράματα, οι φιλοκοινωνικοί- καλοσυνάτοι άνθρωποι αξιολογήθηκαν ως πιο όμορφοι σωματικά.
Παραδόξως, οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η καλοσύνη είχε μεγαλύτερη επίδραση στην ομορφιά από ό,τι το χιούμορ ή η ευφυΐα. «Αν και άλλα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας έχουν τα πλεονεκτήματά τους, η μελέτη αυτή δείχνει ότι η προκοινωνικότητα επηρεάζει σημαντικά τις αξιολογήσεις της ομορφιάς περισσότερο από άλλα θετικά χαρακτηριστικά, όπως το χιούμορ ή η νοημοσύνη», εξήγησε η ομάδα.
Συνολικά, οι ερευνητές ελπίζουν ότι τα ευρήματα θα αναδείξουν τον «μοναδικό και κεντρικό ρόλο» της καλοσύνης στην αξιολόγηση της εξωτερικής εμφάνισης. «Σε ατομικό επίπεδο, η εμπλοκή σε ευγενικές και χρήσιμες πράξεις θα μπορούσε να μοχλεύσει πιο ευνοϊκές αξιολογήσεις της εμφάνισής μας», κατέληξαν.