Επικρίσεις για τις γραφικές σκηνές σεξ στην τελευταία της ταινία «Poor Things» δέχτηκε η Έμμα Στόουν, η οποία θέλησε να απαντήσει, λέγοντας πως το σεξ αποτελεί κρίσιμο μέρος της ιστορίας του χαρακτήρα που υποδύεται.
Η σχετικά «βρώμικη» διασκευή του μυθιστορήματος του Σκωτσέζου συγγραφέα Alasdair Gray από το 1992, ακολουθεί τον χαρακτήρα της Έμμα Στόουν, την Μπέλα Μπάξτερ, μια νεκρή γυναίκα που αναβιώνει με τον εγκέφαλο ενός αγέννητου παιδιού. Και το σεξ παίζει σημαντικό ρόλο στην ταινία ως ένας τρόπος με τον οποίο η Μπέλα μαθαίνει να κατανοεί το σώμα της και το πώς οι άλλοι το ποθούν.
Μάλιστα, υπάρχει ένας σεξουαλικά θετικός φεμινισμός που φτάνει στα άκρα όταν η Μπέλα μαθαίνει πως μπορεί να βγάλει κέρδος από τη δραστηριότητα που αγαπά και στρέφεται στην πορνεία για να χρηματοδοτήσει τις σπουδές της. «Είμαστε τα δικά μας μέσα παραγωγής» αστειεύεται μιλώντας στο BBC.
Αν και η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, που έχει ήδη κατακτήσει κάποια βραβεία στα Critics Choice Awards και στις Χρυσές Σφαίρες, έχει λάβει ως επί το πλείστον θετικές κριτικές, οι ωμές και άφθονες σκηνές σεξ αποδείχθηκαν υπερβολικές για ορισμένους θεατές και κριτικούς.
Η παρουσιάστρια του BBC Radio 4, Σαμίρα Αχμέντ, αναφέρθηκε στις σκηνές αυτές, λέγοντας πως ήταν «αρκετά γραφικές» και προσθέτοντας: «Νομίζω πως είναι δίκαιο να πούμε ότι είναι ασυνήθιστο στις μέρες μας στο Χόλιγουντ».
H Έμμα Στόουν εξηγεί γιατί υπάρχει τόσο ωμό σεξ στο «Poor Things»
Η Έμμα Στόουν απάντησε πως η απόφαση αυτή αποτέλεσε αντικείμενο πολλών συζητήσεων κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της ταινίας. «Έπρεπε να είμαστε αληθινοί αποδίδοντας την εμπειρία της Μπέλα» εξομολογήθηκε η διάσημη ηθοποιός. «Το σεξ, προφανώς, αποτελεί τεράστιο μέρος της εμπειρίας της και της ανάπτυξής της, όπως είναι νομίζω για τους περισσότερους ανθρώπους στη ζωή» εξήγησε.
«Αλλά το βλέπω ως μία μόνο πτυχή από τις πολλές για εκείνη - όπως η ανακάλυψη του φαγητού ή της φιλοσοφίας, των ταξιδιών και του χορού. Το σεξ είναι μια άλλη πτυχή» συνέχισε. «Ένα από τα πράγματα για τα οποία είχαμε μιλήσει από πολύ νωρίς και το οποίο θεωρούσα εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι η Μπέλα νιώθει εντελώς ελεύθερη και δεν ντρέπεται για το σώμα της», εξήγησε η Έμμα Στόουν, συμπληρώνοντας: «Δεν ξέρει να ντρέπεται γι’ αυτά τα πράγματα ή να τα καλύπτει ή να μη βουτάει στην πλήρη εμπειρία όταν πρόκειται για οτιδήποτε».
«Δεν είμαι κάποια που θέλει να είναι γυμνή όλη την ώρα»
Και συνεχίζει: «Οπότε, το να αποφεύγει η κάμερα κατά κάποιον τρόπο το σεξ ή να λέει "Εντάξει, λοιπόν, θα τα κόψουμε όλα αυτά επειδή η κοινωνία μας λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο", ένιωσα ότι δεν ήταν αυθεντικό για το ποια είναι η Μπέλα». «Δεν είμαι κάποια που ήθελε να είναι γυμνή όλη την ώρα, αλλά είμαι κάποια που θέλησε να αποδώσει τον χαρακτήρα όσο το δυνατόν πληρέστερα» πρόσθεσε. «Αυτό είναι μέρος του ταξιδιού της (σ.σ.: της Μπέλα), οπότε ποια είμαι εγώ που θα πω ότι αυτό πρέπει να είναι ντροπή;» αναρωτήθηκε.
Τι λέει ο Γιώργος Λάνθιμος για την απεικόνιση της πορνείας
Στη συνέχεια, η δημοσιογράφος του BBC ρώτησε τον σκηνοθέτη της ταινίας, Γιώργο Λάνθιμο, αν είχε ανησυχίες σχετικά με την απεικόνιση της πορνείας ως «απελευθερωτικής εμπειρίας μάθησης» σε σύγκριση με την «πραγματικότητα της πορνείας ως συντριπτικής εκμετάλλευσης των γυναικών».
«Όχι ακριβώς» ανέφερε ο Λάνθιμος. «Είναι στον ίδιο τόνο με την υπόλοιπη ταινία. Υπάρχει μια λογική πίσω από αυτό, η οποία υποστηρίζεται πλήρως από το ταξίδι της και τον τρόπο με τον οποίο συμβιβάζεται με τον κόσμο και εκπαιδεύεται. Δεν βλέπω πώς μπορείτε να το συνδέσετε με τη σύγχρονη ή την ιστορική πορνεία. Η ιστορία είναι πολύ ξεκάθαρη» σχολίασε.